Gå til innhold

Sibirsk tiger i Kristiansand

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser du kaller dette en sibirsk tiger, men er litt skeptisk da jeg tror dette er en bengalsk tiger som bl.a. finnes i India.

Dyreparkene er ikke det eneste stedet der denne tigeren får overleve. Bl.a. i Indias 7. største stat Karnataka finnes en camp hvor skadde tigre blir medisinert og restaurert til å dra ut i jungelen igjen. De blir også lært opp til å ta riktige byttedyr framfor å gå på mennesker. De lever fritt på et større område. Når hunntigeren får unger blir hun og ungene flyttet for seg selv til de kan slippes ut i det fri for å unngå at hanntigre dreper ungene.

Jeg har en serie på 50 bilder - bl.a. fra parringen her

http://www.pbase.com/kneppen/tigers_in_karnataka_india

Dessverre er ikke kvaliteten så god fordi bussen vi dro inn med har gitter foran vinduene og bare et lite hull å fotografere gjennom. Noen få eksponeringer ut gjennom døra ga kanskje litt mer spillerom.

I likhet med tropelyset jeg hadde så har heller ikke du det beste fotolyset her. Kanskje kan en lysdemping og påfølgende kontrastkorreksjon gi et bedre resultat.

Prøv deg fram.

Roar

Lenke til kommentar

Jeg ser du kaller dette en sibirsk tiger, men er litt skeptisk da jeg tror dette er en bengalsk tiger som bl.a. finnes i India.Dyreparkene er ikke det eneste stedet der denne tigeren får overleve. Bl.a. i Indias 7. største stat Karnataka finnes en camp hvor skadde tigre blir medisinert og restaurert til å dra ut i jungelen igjen. De blir også lært opp til å ta riktige byttedyr framfor å gå på mennesker. De lever fritt på et større område. Når hunntigeren får unger blir hun og ungene flyttet for seg selv til de kan slippes ut i det fri for å unngå at hanntigre dreper ungene.Jeg har en serie på 50 bilder - bl.a. fra parringen herhttp://www.pbase.com/kneppen/tigers_in_karnataka_indiaDessverre er ikke kvaliteten så god fordi bussen vi dro inn med har gitter foran vinduene og bare et lite hull å fotografere gjennom. Noen få eksponeringer ut gjennom døra ga kanskje litt mer spillerom.I likhet med tropelyset jeg hadde så har heller ikke du det beste fotolyset her. Kanskje kan en lysdemping og påfølgende kontrastkorreksjon gi et bedre resultat.Prøv deg fram.Roar

Hei.

Takk for gode råd og utfyllende kommentarer. Det er godt å høre at det er blir arbeidet for å sikre tigrenes fortsatte eksistens. Mye fint materiale i bildene dine, - takk for at du la ved link !

Mine kunnskaper om ulike tigervarianter er dessverre beskjedne, men opplysningsskilt ved området for tigrene i Kristiansand, er merket "Sibirsk tiger". Det er kanskje andre skilt som jeg har oversett ?

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Jeg ser du kaller dette en sibirsk tiger, men er litt skeptisk da jeg tror dette er en bengalsk tiger som bl.a. finnes i India.Dyreparkene er ikke det eneste stedet der denne tigeren får overleve. Bl.a. i Indias 7. største stat Karnataka finnes en camp hvor skadde tigre blir medisinert og restaurert til å dra ut i jungelen igjen. De blir også lært opp til å ta riktige byttedyr framfor å gå på mennesker. De lever fritt på et større område. Når hunntigeren får unger blir hun og ungene flyttet for seg selv til de kan slippes ut i det fri for å unngå at hanntigre dreper ungene.Jeg har en serie på 50 bilder - bl.a. fra parringen herhttp://www.pbase.com/kneppen/tigers_in_karnataka_indiaDessverre er ikke kvaliteten så god fordi bussen vi dro inn med har gitter foran vinduene og bare et lite hull å fotografere gjennom. Noen få eksponeringer ut gjennom døra ga kanskje litt mer spillerom.I likhet med tropelyset jeg hadde så har heller ikke du det beste fotolyset her. Kanskje kan en lysdemping og påfølgende kontrastkorreksjon gi et bedre resultat.Prøv deg fram.Roar
Hei.Takk for gode råd og utfyllende kommentarer. Det er godt å høre at det er blir arbeidet for å sikre tigrenes fortsatte eksistens. Mye fint materiale i bildene dine, - takk for at du la ved link !Mine kunnskaper om ulike tigervarianter er dessverre beskjedne, men opplysningsskilt ved området for tigrene i Kristiansand, er merket "Sibirsk tiger". Det er kanskje andre skilt som jeg har oversett ?Vennlig hilsenAlbert Andersson.

Jeg kan nevne at siden det prosjektet i Karnataka kom istand er tigerbestanden doblet.

I Norge skyter man bare rovdyr hvis de er på feil sted så det blir konflikt. I Asia og Afrika bedøver de dem og kjører dem til et mer egnet sted.

Roar

Lenke til kommentar
Hei.Takk for gode råd og utfyllende kommentarer. Det er godt å høre at det er blir arbeidet for å sikre tigrenes fortsatte eksistens. Mye fint materiale i bildene dine, - takk for at du la ved link !Mine kunnskaper om ulike tigervarianter er dessverre beskjedne, men opplysningsskilt ved området for tigrene i Kristiansand, er merket "Sibirsk tiger". Det er kanskje andre skilt som jeg har oversett ?Vennlig hilsenAlbert Andersson.
Jeg kan nevne at siden det prosjektet i Karnataka kom istand er tigerbestanden doblet. I Norge skyter man bare rovdyr hvis de er på feil sted så det blir konflikt. I Asia og Afrika bedøver de dem og kjører dem til et mer egnet sted.Roar

Ja, - i Norge har ville dyr ingen rettigheter, dessverre.

I USA, derimot, er dyr gitt rettsvern, og praksisen med å bedøve og uttransportere ville dyr som har funnet veien inn i bebodde områder, er godt innarbeidet.

Jeg håper at slike holdninger vil vinne gehør også i Norge ... .

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...