Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg bruker SkyDrive for å lagre bilder. Jeg henter bilene inn på PCen, etterbehandler og beskjærer alle bildene før jeg lagrer både original og redigert versjon på SkyDrive. Alle bildene ser riktige ut på PCen, men når jeg ser på dem på SkyDrive, enten i nettleser på en PC eller bruker SkyDrive-appen på iPad/iPhone, blir noen av bildene alltid feil, både i forhåndsvisning og i lysbildefremvisning. Noen stående bilder blir liggende, noen liggende blir stående, og noen blir opp/ned. Hva kan være årsaken til dette, og hva kan jeg gjøre for å få det riktig? Kjedelig at alle må snu hodet til ene eller andre siden når jeg viser bilder på TVen fra iPad via Apple-TV. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det lagres i EXIF hvilken side som er opp, kansje du har noe krøll i arbeidsflyten din som gjøre at det er blir en konflikt der. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 SkyDrive er innpakket søppel som bla selv nedkomprimerer bilder fra mobilen for å spare ! plass faktisk. Go Jotta.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Det som er merkelig er at bildene er korrekt på PCen, derfor tror jeg at EXIF er riktig. Det er kun når bildene vises på SkyDrive, enten i nettleser på PC eller i appen på iOS at de blir feil. Det ser ut til å være helt tilfeldig: Noen liggende bilder blir stående, noen stående bilder blir liggende, noen få blir opp/ned. Jeg kan gå inn på hvert enkelt bilde i SkyDrive etter at de er lastet opp, høyreklikke og velge roter, men dette gir alltid 90* rotasjon med klokken, så jeg må gjøre det inntil 3 ganger pr bilde for at det skal bli korrekt. Det er veldig kjedelig når man har noen tusen bilder, og allrede har gjort dette på PCen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 SkyDrive er innpakket søppel som bla selv nedkomprimerer bilder fra mobilen for å spare ! plass faktisk. Go Jotta.no Jeg laster ikke opp fra mobilen, men fra PC, og setter opplastingen til å beholde opprinnelig kvalitet. Dersom jeg laster ned bildet fra SkyDrive, har det nøyaktig samme størrelse som det har på min PC. Med riktig bruk funker SkyDrive bra, og har 7 GB gratis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 13. august 2013 Del Skrevet 13. august 2013 Jeg ga opp å få dette til automatisk, men dersom jeg logger på Skydrive på PCen og korrigerer orienteringen der, blir det riktig på iPad/Apple-TV/TV. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå