Gå til innhold

Hva kan man ikke gjøre i Sharia-loven?


Anbefalte innlegg

Kanskje nesten alle har hørt om det som skjedde i Dubai i det siste og en norsk kvinne ble dømt 16 måneder i fengsel på grunn av at ho meldte om voldtekt til politiet. Fra vestlige perspektiv så kom dette som en sjokk til alle. Sex utenfor ekteskapet, bruk av alkohol og etc.. som er veldig vanlig i vesten.

 

Jeg bare lurer på om det finnes andre ting som er forbudt i Sharia-loven.

Endret av crackstein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Slik jeg ser på religion, skal ikke stat og religion ha NOE som helst med hverandre å gjøre. Jeg er helt imot en "islamsk" stat, da jeg mener det er en farlig vei å gå, da det betyr at man følger Koranen til punkt å prikke, og for en religiøs stat, er det farlig.

 

Noe jeg synes er interessant er hvordan vestlig media protesterer Saudi-Arabia, hvorfor er det ingen som kritiserer USAs forhold til dem? Iran er definitivt ikke en større trussel en det Saudi-Arabia er.

 

Greit at de har et "Islamittisk" styre, men med tanke på hvordan Saudi-Arabia er iforhold, er det lite å kritisere Iran for, de har til og med ytringsfrihet, noe Saudi-Arabia mangler helt. Greit at Iran har blitt mer og mer totalitært etter Ahmadinejad, men det er fremdeles et mye mer sivilisert samfunn enn det Saudi-Arabia er.

 

Kanskje nesten alle har hørt om det som skjedde i Dubai i det siste og en norsk kvinne ble dømt 16 måneder i fengsel på grunn av at ho meldte om voldtekt til politiet. Fra vestlige perspektiv så kom dette som en sjokk til alle. Sex utenfor ekteskapet, bruk av alkohol og etc.. som er veldig vanlig i vesten.

Jeg bare lurer på om det finnes andre ting som er forbudt i Sharia-loven.

 

Les Koranen med et ÅPENT sinn, og du vil se at det er mye som blir misforstått i de helige skrifter.

 

Som jeg har skrevet lenge oppe i innlegget mitt er jeg helt imot at religion skal ha noe påvirkning på noe statlig nivå, stat og religion skal være skilt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Slik jeg ser på religion, skal ikke stat og religion ha NOE som helst med hverandre å gjøre. Jeg er helt imot en "islamsk" stat, da jeg mener det er en farlig vei å gå, da det betyr at man følger Koranen til punkt å prikke, og for en religiøs stat, er det farlig.

 

Noe jeg synes er interessant er hvordan vestlig media protesterer Saudi-Arabia, hvorfor er det ingen som kritiserer USAs forhold til dem? Iran er definitivt ikke en større trussel en det Saudi-Arabia er.

 

Greit at de har et "Islamittisk" styre, men med tanke på hvordan Saudi-Arabia er iforhold, er det lite å kritisere Iran for, de har til og med ytringsfrihet, noe Saudi-Arabia mangler helt. Greit at Iran har blitt mer og mer totalitært etter Ahmadinejad, men det er fremdeles et mye mer sivilisert samfunn enn det Saudi-Arabia er.

 

 

 

Les Koranen med et ÅPENT sinn, og du vil se at det er mye som blir misforstått i de helige skrifter.

 

Som jeg har skrevet lenge oppe i innlegget mitt er jeg helt imot at religion skal ha noe påvirkning på noe statlig nivå, stat og religion skal være skilt.

 

Saudi-arabia og USA har gode relasjoner og økonomiske bånd. Det gjelder ikke for Iran, som også ofte er USA,- og Israel-kritiske. Hvis du i hvor stor grad et land er islamifisert bestemmer hvor USA-fiendtlig det er tar du grundig feil, og tyder på at du har liten forståelse for Islam som del av en stat. Saudi-arabia utgjør en svært lav trussel for USA. Terror-organisasjoner og løpske diktatorer uten politiske bånd til USA er derimot er mye farligere. Det avhenger ikke av hvor islamifiserte de er.

Endret av McDuck_
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Saudi-arabia og USA har gode relasjoner og økonomiske bånd. Det gjelder ikke for Iran, som også ofte er USA,- og Israel-kritiske. Hvis du i hvor stor grad et land er islamifisert bestemmer hvor USA-fiendtlig det er tar du grundig feil, og tyder på at du har liten forståelse for Islam som del av en stat. Saudi-arabia utgjør en svært lav trussel for USA. Terror-organisasjoner og løpske diktatorer uten politiske bånd til USA er derimot er mye farligere. Det avhenger ikke av hvor islamifiserte de er.

 

Siden når var det du som definerte farlighets nivå? Og hvordan kan du si at Iran er noe farligere enn Saudi-Arabia bare fordi deres økonomiske/politiske bånd?

Lenke til kommentar

Siden når var det du som definerte farlighets nivå? Og hvordan kan du si at Iran er noe farligere enn Saudi-Arabia bare fordi deres økonomiske/politiske bånd?

 

Gode diplomatiske relasjoner betyr høy sikkerhet. Saudi-Arabia gir ikke uttrykk for å være en trussel enten det skal være seg i uttale eller handling. Saudi-Arabia nyter godt av de økonomiske båndene til utenomverden og har mye å tape på å opptre aggressivt på noen som helst måte. Iran på den andre siden er i opprør mot utenomverdenens inngripen i deres affærer når det gjelder for eksempel militært innsyn, og de har stadige aggressive uttalelser som naturlig gjør dem til en trussel.

Endret av McDuck_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kanskje nesten alle har hørt om det som skjedde i Dubai i det siste og en norsk kvinne ble dømt 16 måneder i fengsel på grunn av at ho meldte om voldtekt til politiet. Fra vestlige perspektiv så kom dette som en sjokk til alle.

 

 

Dette kom ikke som et sjokk på alle i vesten.

 

Bare på de naive politisk korrekte, som ikke gidder å løfte en finger for å skaffe seg informasjon om islam, og som i alle år har nektet å høre på de som har kunnskap om islam, og som prøver å avare mot islam.

Lenke til kommentar

Kunne du spesifisere svaret ditt?

Individers personlige liv og dagligdagse gjøremål skal styres ned til minste detalj. Det er åpenbart noen som har funnet stor glede i å bestemme over andre. Eksempler:

 

-hva man kan spise, når man kan spise det, hvor man kan spise og med hvem

-når man kan ha sex, med hvem og når

-når man kan arbeide, hvor man kan arbeide, med hvem man kan arbeide

-hva man kan ha på seg av klær, hvor man skal ha på seg klær, når man skal ha på seg klær

-når man skal vaske seg, hvor man skal vaske seg

 

Ønsket om å kontrollere andre mennesker gjelder nærmest alle aspekter.

Lenke til kommentar

Individers personlige liv og dagligdagse gjøremål skal styres ned til minste detalj. Det er åpenbart noen som har funnet stor glede i å bestemme over andre. Eksempler:

Noen?

For det første sier Islam at du er fri til å gjøre hva du vil bare at det ikke påvirker samfunnet eller andre på en negativ måte. Islam har ikke noe med hva enkelt mennesker gjør i sitt eget hjem. Islam er kun i mot at det skjer i offentlighet. Islam tar vare på samfunnet og lager lover for samfunnet som hvert samfunn har en plikt til, men det som skjer hjemme er mellom individet og gud. Når det er bevist at Gud har skapt alt, så gir han oppskriften til mennesker og sier hva som er rett og galt.

 

Og de lovene som er satt i en religion, som man må følge er satt av Gud, gjennom profeter. Og ikke av NOEN som du påstår, fordi det er ikke profetene som har funnet på lovene og reglene innenfor religionen.

 

-når man kan spise det, hvor man kan spise og med hvem

-når man kan arbeide, hvor man kan arbeide, med hvem man kan arbeide

-når man skal vaske seg, hvor man skal vaske seg

Nå tror jeg du overdriver skikkelig. Hvor har du sett det? Kilder/bevis?

 

-hva man kan ha på seg av klær, hvor man skal ha på seg klær, når man skal ha på seg klær

Her regner jeg med at du har tanker om hijab, Men muslimene må jo få lov til å gå med det de vil. Er du enig? Husk at vi bor i et fritt land.

 

De troende må jo få lov til å praktisere sin religion i et sekulært samfunn. Hvis det sekulære landet hindrer de troende å drive sine halal butikker, og ha på de klærne de selv ønsker, da kan ikke det sekulære og velfungerende landet påstå at de er for frihet og likhet.

 

Ønsket om å kontrollere andre mennesker gjelder nærmest alle aspekter.

Om å kontrollere andre mennesker?

Jeg tror ikke du har forstått hva islamske Sharia lover er. En muslim kan ikke gå imot Sharia loven (ihvertfall ikke det som er påbudt, som forrette bønnen, faste, spise halal mat). Det gir ingen mening, for det vil da bety at han/henne går imot lovene til Guden han/henne følger.

 

Jeg skal fortelle deg hvorfor: Teister (etter å ha fått bevist Guds eksistens gjennom filosofiske og fornuftige bevis) tror at moralen er fast bestemt av Gud som har skapt og styrer denne verden. Dette er fordi vi som mennesker er begrensede og ufullkomne vesener, og kan dermed ikke lage våre egne lover. Derfor eksisterer det en skaper som er fullkommen og ubegrenset. Hvis moralen til denne skaperen forandres vil det bety at denne Guden ikke er fullkommen men manglende. Men moralen til mennesker forandres pga. deres mangel på kunnskap om fremtidige hendelser. Teister og spesielt muslimer holder godt fast på det Gud sier fordi moralen er fast bestemt fra dag én. Moralen og etikken forandres ikke i forhold til samfunns- eller sosialpress men er av en absolutt tilværelse bestemt av Gud.

 

Hvis man har akseptert Islam, så skal man følge lovene og reglene. På samme måte som hvis en fra England skal flytte til Norge og fortsette å kjøre på venstre side av veien, blir han stoppet første gang, kan han slippe unna med advarsel, men neste gang er det bot. Dette fordi han må følge lovene i Norge siden han har flyttet hit, sant?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bullshit. Teister kan fint tro at det ikke finnes noen absolutt moral, at moralen ikke er fast og slettes ikke laget av din eller andres guder. Du er ingen talsmann for teister. Og teisters religion er basert på tro, aldri beviser. Det finnes ingen beviser for religion, det er derfor vi snakker om tro. Dette er fundamentalt i alle religioner. Det er ingen beviser for islam, gresk religion, romersk religion, scientologi eller hinduisme. Og da er det like lett for enhver å si at det ikke eksisterer noen skaper, og guder og gudinner er slettes ikke fullkomne eller ubegrensede. Det er ingen guder eller gudinner som ikke gjør feil eller aldri angrer.

 

Å følge lover om man flytter til Norge er en nødvendighet. Samfunnet kan bare fungere dersom alle kjører på en bestemt side. Lovene i islam har ingen nødvendighet bak seg, de er basert på tro. Så det er problemfritt for samfunnet å spise svin, ha sex utenfor ekteskap eller drikke alkohol. Men ikke ifølge en religion som vil detaljstyre livene til folk.

 

Bevisene for at Islam (og all monoteisme egentlig) er religion som detaljstyrer livene til folk kan vi jo lese i Koranen og andre religiøse tekster. Kan du ha sex før ekteskapet? Kan du ha sex med menn? Dette er forhold islam har et helt spesifike regler om. Samme med hva du kan spise. Gris? Reker? Alkohol? Og det er ikke nok å bestemme hva som kan spises, det skal også defineres når man kan spise og ikke spise. Ramadan? Fastelaven? Askese dukker stadig opp i ulike former i religioner fra midtøsten.

 

Islam er en religion laget av menn og for menn som ønsker å bestemme over andre mennesker. Og det fungerer ypperlig i ulike former i Saudia-Arabia, Afghanistan, Pakistan og Iran.

 

Selvføleglig skal troene få ha på seg sine klær og velge det selv akkurat som alle andre mennesker. Det sekulære samfunnet har religionsfrihet, det har ironisk nok ikke det teokratiske samfunnet, enten det er styrt av islam eller andre religioner fra midtøsten. Jeg sa ikke at muslimer ikke skal få lov til å utøve reglene religionen påbyr dem (og det er slettes ikke slik at muslimer må gå med hijab eller andre klær bare så det er sagt). Jeg sier at religionen detaljstyrer hvordan mennesker skal leve livene sine, enten det har med hvilke klær man kan ha på seg, hvor man kan ha klærne på seg, når man kan klærne på seg, hva man kan og ikke kan spise, hvor man kan og ikke spise det, med hvem man kan og ikke kan spise det, hvem man kan og ikke kan ha sex med, når man kan og ikke kan ha sex osv. Dette er bare eksempler. Listen er lang over hva monoteistiske religioner ønsker å bestemme i hverdagslivene til folk.

 

De lovene som er satt i islam er laget av menn for menn. Si meg, var hver eneste av de såkalte profetene menn? Millioner av kvinner som lider i land der slike religiøse lover får regjere fritt.

 

For det siste, islam sier ikke at du er fri til å gjøre hva du vil. Islam sier hva du skal og ikke skal gjøre. For eksempel sier islam at du ikke skal drikke alkohol. Allikevel er det en frihet alle mennesker har til å velge selv.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Lovene i islam har ingen nødvendighet bak seg, de er basert på tro. Så det er problemfritt for samfunnet å spise svin, ha sex utenfor ekteskap eller drikke alkohol. Men ikke ifølge en religion som vil detaljstyre livene til folk.

Er det problemfritt å drikke alkohol for samfunnet? Rusmiddelpolitikken og forskere inkluderer at alkohol er et alvorlig og stort samfunnsproblem.

http://www.klar.as/tekst/34/Vart-alle-storste-samfunnsproblem.aspx

http://www.ranablad.no/debatt/article3980141.ece

http://www.dagsavisen.no/nyemeninger/alle_meninger/cat1003/subcat1015/thread248969/

 

Kan du ha sex før ekteskapet?

Nei

 

Kan du ha sex med menn?

Nei, vil ikke det heller.

 

Samme med hva du kan spise. Gris? Reker? Alkohol? Og det er ikke nok å bestemme hva som kan spises, det skal også defineres når man kan spise og ikke spise. Ramadan? Fastelaven? Askese dukker stadig opp i ulike former i religioner fra midtøsten.

Gris= Nei

Alkohol= Nei

Reker= Ja

 

Det er ikke så mange ting som du påstår, det er veldig viktig at du er spesifikt, og ikke overdrive, husk det til neste gang. Ramadan ja, nå skjønner jeg hva du prater om, men du tror kanskje at ramadan varer 24/7 hele året? Ramadan er fastemåeneden, og det er pålagt for muslimer (som er friske) å faste en måned per år. Men måten du sier det på: "det er ikke nok å bestemme hva som kan spises, det skal også defineres når man kan spise og ikke spise", høres ut som om muslimene sitter i et fengsel og nektes diverse mat hele året.

 

Islam er en religion laget av menn og for menn som ønsker å bestemme over andre mennesker. Og det fungerer ypperlig i ulike former i Saudia-Arabia, Afghanistan, Pakistan og Iran.

Hvor har du fått dette fra, at Islam er laget for menn? Koranen sier: "Den som lever rettskaffent, mann eller kvinne, og som tror, vil Vi oppvekke til et godt liv. Vi vil visselig gi dem deres lønn efter det beste de har gjort." (16:97)

Merk deg at det ikke er bare tro som er viktig i Islam, men like viktig er det å være et godt menneske. Det hjelper ikke å tro, samtidig være en ond person.

"Dere mennesker, Vi har skapt dere som mann og kvinne, og gjorde dere til folk of stammer, at dere må kjenne hverandre..." (Koran 49:13)

"Så minn dem på! Du er bare en formaner. Du har ingen makt over dem" (Koran 88:21-22)

 

Og for menn som ønsker å bestemme over andre mennesker?? Dette skjønner jeg ikke helt hva du peker på, husk at menn som er muslimer må følge Islamsk lover som sin kone, familie, og venner, så vet ikke helt hva du mener her.

 

Hvis du snakker sant, kan du gi meg vers og kapittel helst fra Koranen, der det står at Islam er bare for menn og at menn skal kontrollere andre mennesker? Fordi det er det beste troverdige kilden.

Siden du sier: "De lovene som er satt i islam er laget av menn for menn." må du kunne bevise det også, det er andre gang jeg spør deg nå. Hvis du ikke har kilder, så hvor har du dette fra??

 

Millioner av kvinner som lider i land der slike religiøse lover får regjere fritt.

Når det gjelder kvinner i Islam: Islam er IKKE kvinne-undertrykkende, Islam oppfordrer både kvinner og menn til å utdanne seg. Flere titalls millioner muslimske kvinner har derfor i dag høyere utdanning og er aktive i arbeidslivet. De er økonomisk selvstendige og tar del i alle samfunnsoppgaver på lik linje med menn. Jeg kjenner mange muslimske kvinner som er slik.

Men mange steder er kvinnene dessverre undertrykt også, ihvertfall de landene du har oppgitt. Ja, jeg innrømmer det. Dette skyldes både mannssjåvinisme, økonomiske og sosiale forhold osv.. Det er beklagelig at noen grupper og samfunn mistolker islam for å støtte diskriminering av kvinner. Dette er i strid med profetens (fvmh) lære som selv la den første grunnsteinen for menneskerettigheter innen islam ved å forby drap av jentebarn. Husk at I den Arabiske halvøya før Islam kom, var det helt normalt å begrave levende småjenter.

Islam sier at Kvinner skal stilles høyt, og de skal ikke undertrykkes. jeg og Islam er imot alle som undertrykker kvinner.

 

Islam sier hva du skal og ikke skal gjøre. For eksempel sier islam at du ikke skal drikke alkohol. Allikevel er det en frihet alle mennesker har til å velge selv.

Ja, alle mennesker har frihet til å velge selv, men da må du også huske at muslimene følger islamsk lover, f. eks. ikke drikke alkohol, velger det selv også. Og det er viktig å respektere det sant? Jeg har sagt det tidligere hvis man skal bli muslim, så kreves det å akseptere Guds lover, og da er det opp til hver enkelt menneske å akseptere Guds lover også.

 

Ikke alle muslimske menn kontrollerer kvinner om klesplagg, antallet kan diskuteres. Men hvis kvinner absolutt ikke vil gå med hijab så kan INGEN tvinge dem. De muslimske kvinnene jeg kjenner bruker hijab her i Norge fordi de ønsker det selv, og fordi det er deres rett til å ha på seg hva som helst i et fritt Norge (hvis Norge virkelig står for frihet), slik andre mennesker gjør. Muslimske kvinner har på seg hijab fordi det er religionsfrihet her i Norge. Norge er et fritt land og man kan ha på seg det man ønsker, og praktisere den religionen de vil.

"Det er ingen tvang i religionen..." (Koran 2:256)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det problemfritt å drikke alkohol for samfunnet? Rusmiddelpolitikken og forskere inkluderer at alkohol er et alvorlig og stort samfunnsproblem.

http://www.klar.as/t...nnsproblem.aspx

http://www.ranablad....icle3980141.ece

http://www.dagsavise...5/thread248969/

Kan være et problem. Må ikke. Akkurat som islam kan være et problem i samfunnet på grunn tolkninger som gir menneskefiendtlige resultater. Alt med måte.

Nei.

Hvorfor spør du da etter kilder når jeg sier at din religion bestemmer over alle mulige aspekter i livet ditt?

 

Det er ikke så mange ting som du påstår, det er veldig viktig at du er spesifikt, og ikke overdrive, husk det til neste gang. Ramadan ja, nå skjønner jeg hva du prater om, men du tror kanskje at ramadan varer 24/7 hele året? Ramadan er fastemåeneden, og det er pålagt for muslimer (som er friske) å faste en måned per år. Men måten du sier det på: "det er ikke nok å bestemme hva som kan spises, det skal også defineres når man kan spise og ikke spise", høres ut som om muslimene sitter i et fengsel og nektes diverse mat hele året.

Selvsagt vet jeg at ikke Ramadan varer hele året! Prøv å få med deg hva jeg sier:

 

midtøstlig monoteisme har en trang til å detaljstyre livene til folk, enten det er å besteme hvem som kan ha sex med hvem, når man kan a sex, hva man kan spise, når man kan spise, med hvem man kan spise hva med osv. Jeg sa ikke at din religion sier at man ikke skal spise 24/7 hele året. Jeg sa at din religion har bestemte regler som detaljstyrer når man kan og ikke kan spise. Akkurat som Norges lover bestemmer når butikker kan og ikke kan ha åpent. Det betyr ikke at butikkene har stengt 24/7 hele året.

 

Reker og skalldyr nevnes vel i gamlestestamentet som en forbudt for jødene (igjen, midtøstlig monoteisme). Så jeg snakker generelt. Det viser bare tradisjonen for at midtøstlig religion gjerne vil detaljstyre livene til folk, ikke at detaljstyringen er konsekvent og like over tusen år i flere ulike kulturer.

 

Jeg overdriver ikke når jeg sier at din religion har regler som detaljstyrer livene til folk.

 

Merk deg at det ikke er bare tro som er viktig i Islam, men like viktig er det å være et godt menneske. Det hjelper ikke å tro, samtidig være en ond person.

Det hjelper ikke å være et godt menneske, dersom din religion selv definerer hva som er godt eller ikke. Hvis islam sier at du skal være et godt menneske, samtidig som det er religiøse regler som sier at voldtatte kvinner skal straffes, hvilken verdi har det da å komme og si at du skal være "et godt menneske"? Tipper Kim Jong-Un ser på seg selv som et godt menneske utifra sine egne definisjoner. Likefullt verdiløst å kalle ham "god" for de millioner av mennesker som lider under hans styre.

 

Og for menn som ønsker å bestemme over andre mennesker?? Dette skjønner jeg ikke helt hva du peker på, husk at menn som er muslimer må følge Islamsk lover som sin kone, familie, og venner, så vet ikke helt hva du mener her.

Nei, du vet selvsagt ikke hva jeg mener. Om du hadde vært kvinne eller i det minste hatt muligheten for å se det fra et annet perspektiv hadde du kanskje forstått det bedre. For menn kan jo ha fire koner. Passer jo fint... for deg? Og det er jo svært viktig at kvinner er jomfruer når de gifter. Det er vel knapt noen som bryr seg om det samme for menn. Dette passer jo utmerket... for deg?

 

Si meg, var tilfeldigvis alle disse profetene du snakker om... menn? Hvis jeg hadde et psykopatisk ønske om å bestemme over andre mennesker, når de skal spise og ikke spise, hva de kan spise og ikke spise, når de kan ha sex og ikke ha sex, hvem andre mennesker kan a sex med og ikke, hvilke klær andre mennesker skal gå med og ikke gå med, ja generelt sett detaljstyre livene til folk, da hadde jeg laget en religion som bærer preg av det for å si det sånn.

 

Hvis du snakker sant, kan du gi meg vers og kapittel helst fra Koranen, der det står at Islam er bare for menn og at menn skal kontrollere andre mennesker? Fordi det er det beste troverdige kilden.

Hvis Koranen er skrevet av menn som ønsker å kontrollere andre mennesker, hvorfor tror du da at de ville skrive det rett ut i et vers? Da hadde de jo aldri kunne bestemme over deg og millioner avmennesker 1300 år senere. Dersom USA ønsker å spionere på hele verdens internettbruk, kan du vise en Amerikansk politiker som innrømmer dette? For det objektet man er kritisk til er selv den beste kilden til å tilbakevise all kritikk... ehh vent litt.... Du er ganske hjernevasket hvis du ikke forstår dette.

 

Siden du sier: "De lovene som er satt i islam er laget av menn for menn." må du kunne bevise det også, det er andre gang jeg spør deg nå. Hvis du ikke har kilder, så hvor har du dette fra??

Cui bono?

 

Det er beklagelig at noen grupper og samfunn mistolker islam for å støtte diskriminering av kvinner.

Det er din tolkning. Andre kan jo si det motsatte av deg uten problem. "Det er virkelig dumt at noen misbruker islam som en unnskyldning for ikke å undertrykke kvinner". Hvis jeg ville undertrykke kvinner ville jeg fått noen begrensninger i islam? Noen lærde muslimer sier man kan bruke vold, og når mannen i tillegg kan ha fire koner så er jo dette ganske gode regler for menn som ønsker å kontrollere? Så har man litt forskjellig å slå på.

 

Forøvrig kunne Joseph Fritzl eller Ariel Castro oppfordret kvinner til å ta utdanning, de er likefullt kvinneundertrykkende menn som ønsker total kontroll over kvinner.

 

Husk at I den Arabiske halvøya før Islam kom, var det helt normalt å begrave levende småjenter.

Det vi ser på den arabiske halvøya var at de samtidig fikk sementert all videre utvikling for menneskerettigheter. Hva hjelper det å hindre at jenter blir begravd, når man samtidig fastslår at andre grove menneskebrudd skal bli begått i all framtid?

Ja, alle mennesker har frihet til å velge selv, men da må du også huske at muslimene følger islamsk lover, f. eks. ikke drikke alkohol, velger det selv også. Og det er viktig å respektere det sant? Jeg har sagt det tidligere hvis man skal bli muslim, så kreves det å akseptere Guds lover, og da er det opp til hver enkelt menneske å akseptere Guds lover også.

I samfunn der "koranen er den beste kilden" er det vel ikke så lett å gjøre individuelle valg om man skal følge de religiøse reglene eller ikke.

Men hvis kvinner absolutt ikke vil gå med hijab så kan INGEN tvinge dem. De muslimske kvinnene jeg kjenner bruker hijab her i Norge fordi de ønsker det selv, og fordi det er deres rett til å ha på seg hva som helst i et fritt Norge (hvis Norge virkelig står for frihet), slik andre mennesker gjør. Muslimske kvinner har på seg hijab fordi det er religionsfrihet her i Norge. Norge er et fritt land og man kan ha på seg det man ønsker, og praktisere den religionen de vil.

Det er fordi Norge ikke tar hensyn til koranen. Selvsagt kan man tvinge kvinner, kvinner blir jo tvunget av muslimer hver eneste dag over hele verden. Prøv å vær en kvinne i Afghanistan og si at du selv vil bestemme hva du skal gå kledd med. Kvinner blir jo drapstruet der bare de spiller fotball. Og de fanatikerne der borte gjør jo ikke annet enn å studere koranen 24/7.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Kan være et problem. Må ikke. Akkurat som islam kan være et problem i samfunnet på grunn tolkninger som gir menneskefiendtlige resultater. Alt med måte.

I Koranen står det at de tingene Gud forbyr, f. eks. alkohol, det står at man kan ta nytte av det, men Gud forbyr det fordi det negativet ved det veier mer enn det positive, og Gud vet best. Så alkohol har mer negative ting enn positivt, og vet du hvorfor muslimene faster? Dette fordi det er fordelene som veier tyngst. Og ikke kom her å si at det er bullshit. For dette kan jeg bevise deg. At alkohol har mer ulemper, og å faste har mer fordeler. Hvis du mener at det er bullshit, så kom med kilder.

 

Hvorfor spør du da etter kilder når jeg sier at din religion bestemmer over alle mulige aspekter i livet ditt?

Fordi det meste du sier er bullshit, og jeg spurte ikke deg om kilder på ekteskap. Men på de andre temaene, som jeg ikke har fått kilder på, etter at jeg har spurt deg to ganger, skal jeg spørre tredje gang kanskje? Nei, fordi du ikke har kilder, som jeg skrev fra Koranen, vers og kapittel, jeg visste det jo, men at du står fortsatt fast...

 

Selvsagt vet jeg at ikke Ramadan varer hele året! Prøv å få med deg hva jeg sier:

 

midtøstlig monoteisme har en trang til å detaljstyre livene til folk, enten det er å besteme hvem som kan ha sex med hvem, når man kan a sex, hva man kan spise, når man kan spise, med hvem man kan spise hva med osv. Jeg sa ikke at din religion sier at man ikke skal spise 24/7 hele året. Jeg sa at din religion har bestemte regler som detaljstyrer når man kan og ikke kan spise. Akkurat som Norges lover bestemmer når butikker kan og ikke kan ha åpent. Det betyr ikke at butikkene har stengt 24/7 hele året.

 

Reker og skalldyr nevnes vel i gamlestestamentet som en forbudt for jødene (igjen, midtøstlig monoteisme). Så jeg snakker generelt. Det viser bare tradisjonen for at midtøstlig religion gjerne vil detaljstyre livene til folk, ikke at detaljstyringen er konsekvent og like over tusen år i flere ulike kulturer.

Derfor er det viktig å være spesifikt, du snakker generelt om religioner, og jeg som trodde at du snakker kun om Islam.

 

Jeg overdriver ikke når jeg sier at din religion har regler som detaljstyrer livene til folk.

Høres ut som om du overdrev skikkelig, men siden du snakker generelt om alle religioner og blander alt, så. Men jeg skal fortelle deg det Islam sier: Man kan spise reker, man kan spise når som helst på døgnet utenom Ramadan, man kan spise hvor som helst og med hvem som helst. Du kan ha sex med hvem som helst og når som helst etter at du har giftet deg. Man kan arbeide når som helst, hvilken som helst yrke, hvor man kan arbeide, og hvem man kan arbeide med. Man kan vaske seg når som helst og hvor man skal vaske seg.

 

Skjønner du hva jeg mener når jeg sier at du overdriver?? Av de tingene du nevnte så var det bare få ting som var sant. Det er disse punktene jeg ba deg kilder om innenfor Islam.

 

Og en ting til jeg vil si deg, om noen har akseptert disse punktene innenfor Islam, som jeg gjør, og er fornøyd med det 100%, har du noe imot det da? Er det noe problem? For husk jeg det er jeg som har bestemt å velge dette, og ikke tro det er andre menn som har tvunget meg. Jeg vet hva jeg står for, og har studert det. Jeg kan fortelle også hvorfor jeg står for det.

 

For menn kan jo ha fire koner. Passer jo fint... for deg?

Ja, riktig, man kan ha fire koner, men at det passer meg fint, hvordan vet du det?? Kjenner du meg?

Islam sier at det er lov å ha fire koner, men husk Islam sier ikke at du MÅ ha fire koner, og det anbefales ikke å ha fire koner. Siden det blir vanskelig å vise lik kjærlighet til alle.

 

 

Hvis Koranen er skrevet av menn som ønsker å kontrollere andre mennesker, hvorfor tror du da at de ville skrive det rett ut i et vers?

Ingen kilder?? Da har du ikke bevis, så hvordan kan du påstå at du har rett? Jeg ga deg mine kilder om at Islam ikke er bare for menn, men hvor er dine kilder da? Media eller? Er jeg ganske hjernevasket fordi jeg spør om kilder?? Er bare kritisk for det du påstår, som IKKE er sant. Igjen, tror du virkelig at personen som skrev Koranen, skrev dette av seg selv og bestemte selv hva som skulle skrives og ikke skrives? Det er Guds ord, som ble åpenbart gjennom profeten.

 

Selvsagt kan man tvinge kvinner, kvinner blir jo tvunget av muslimer hver eneste dag over hele verden. Prøv å vær en kvinne i Afghanistan og si at du selv vil bestemme hva du skal gå kledd med. Kvinner blir jo drapstruet der bare de spiller fotball.

Jeg skjønner hva du mener, ang. kvinner i Afghanistan og Saudi Arabia, men jeg skal fortelle deg noe: Jeg, min familie, og alle de muslimene jeg kjenner, tar sterkt avstand fra disse ugjerningene og kvinneundertrykkende handlinger og jeg synes virkelig synd på dem. Det største problemet er lederne, de følger tilsynelatende ikke Islam, selv om de påstår det.

 

Islam sier at når en mann gifter seg og støtter sin familie, bør vite at kvinnen er et menneske som mannen. Hun har også ønsker og rett til frihet og liv. Å gifte seg med en kvinne betyr ikke at du driver å får deg en tjener, men det er et valg av partner og en venn som man skal kunne leve sammen med for resten av livet. Mannen må ta vare på henne og hennes ønsker. Mannen er ikke eieren av kvinnen.

 

Kilder:

"Blant Hans tegn er også at Han skapte for dere hustruer av deres egen sort, for at dere kan finne ro hos dem. Og Han har lagt kjærlighet og godhet mellom dere. I dette er jærtegn for mennesker som tenker.." (Koranen 30:21)

 

"Ingen vil respektere sin kone utenom den som er storsinnet, og ingen vil fornærme henne utenom en uedel person" (Profeten Muhammed Mawa iz al-Adadiyyah, p. 151"

 

"De beste av dere er de som gjør godt mot sin familie" (Profeten Muhammed Bihar al-Anwar, vol 103, p.226)

 

"Jeg er forbauset over den mannen som slår sin kone, mens det er han selv, mere enn sin kone, som fortjener å bli slått. Å folk, ikke slå konene deres med pinner, fordi en sånn handling tar Qias (negative konsekvenser)" (Profeten Muhammed Bihar al-Anwar, vol 103, p.249)

 

"Å dere menn! Hvordan kan dere slå konene deres, og deretter omfavne henne?" (Profeten Muhammed Wasa.il al-Shiah, vol 14, p. 119)

 

"Enhver som gifter seg, må respektere sin kone" (Bihar al-Anwar, vol 103, p. 224)

 

Oi, du sier: "kvinner blir jo tvunget av muslimer hver eneste dag", jeg synes at du bør være forsiktig om hva du sier, mener du virkelig at 1,5 milliarder muslimer tvinger og undertrykker kvinner??

Jeg skal igjen innrømme, ja en del muslimer undertrykker kvinner i verden, dessverre, men ALLE??? Du bør tenkte grundig før du skriver. Ikke fint å generalisere.

Endret av joker222
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I Koranen står det at de tingene Gud forbyr, f. eks. alkohol, det står at man kan ta nytte av det, men Gud forbyr det fordi det negativet ved det veier mer enn det positive, og Gud vet best. Så alkohol har mer negative ting enn positivt, og vet du hvorfor muslimene faster? Dette fordi det er fordelene som veier tyngst. Og ikke kom her å si at det er bullshit. For dette kan jeg bevise deg. At alkohol har mer ulemper, og å faste har mer fordeler. Hvis du mener at det er bullshit, så kom med kilder.

Selvfølgelig er det bullshit å la en analfabet fra ørkenen sin imaginære gud diktere hva man skal og ikke spise. Vi vet da utmerket hvilken effekt mat og drikke har på menneskekroppen, dette er kunnskap vi har fullstendig uavhengig fra islam.

 

De valgene vi tar i samfunnet om mat og drikke har vi faktabasert kunnskap takket være vitenskap for å supplere med for avgjørelsesn skyld. Om jeg lurer på om jeg skal kjønnslemleste barnet mitt eller ikke så spør jeg ikke guden din om svar. Jeg spør legen min, og svaret blir da klart nei. Om lurer på om jeg skal ha svin eller kylling til middag kan jeg spørre ernæringsfysiologen min om råd. Selvsagt spør jeg ikke guden din om det.

Lenke til kommentar

Fordi det meste du sier er bullshit, og jeg spurte ikke deg om kilder på ekteskap. Men på de andre temaene, som jeg ikke har fått kilder på, etter at jeg har spurt deg to ganger, skal jeg spørre tredje gang kanskje? Nei, fordi du ikke har kilder, som jeg skrev fra Koranen, vers og kapittel, jeg visste det jo, men at du står fortsatt fast...

Er det bullshit at midtøstlig monoteisme har regler for å detaljstyrer alle aspektene i livene til folk?

 

Trenger du kilde på at islam har regler for når man kan spise og ikke spise? For hva man kan spise og ikke spise? Når man kan ha sex og ikke ha sex? Hvem man kan og ikke kan ha sex med? Hvilke klær man kan og ikke kan gå med?

 

Du er den eneste muslimen jeg har snakket med som spør om kilder på dette. Skal jeg virkelig bruke tid på å finne kilder på Islams regler anngående sex, ekteskap, faste og klesbruk? Fordi du ikke godtar min påstand om at islam inneholder regler om dette?

Lenke til kommentar

Gode diplomatiske relasjoner betyr høy sikkerhet. Saudi-Arabia gir ikke uttrykk for å være en trussel enten det skal være seg i uttale eller handling. Saudi-Arabia nyter godt av de økonomiske båndene til utenomverden og har mye å tape på å opptre aggressivt på noen som helst måte. Iran på den andre siden er i opprør mot utenomverdenens inngripen i deres affærer når det gjelder for eksempel militært innsyn, og de har stadige aggressive uttalelser som naturlig gjør dem til en trussel.

 

Nå glemmer du helt hvem som stod bak 11. september.

Saudi-Arabia har flere og rikere terrorister enn Afghanistan.

 

Det var Saudi-Arabiske Al-Qaida-medlemmer (15 av 19), med et par fra Egypt, Forente Arabiske Emirater og Libanon (4 av 19) som stod bak 11. september, bare sånn for referanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det bullshit å la en analfabet fra ørkenen sin imaginære gud diktere hva man skal og ikke spise. Vi vet da utmerket hvilken effekt mat og drikke har på menneskekroppen, dette er kunnskap vi har fullstendig uavhengig fra islam.

 

De valgene vi tar i samfunnet om mat og drikke har vi faktabasert kunnskap takket være vitenskap for å supplere med for avgjørelsesn skyld. Om jeg lurer på om jeg skal kjønnslemleste barnet mitt eller ikke så spør jeg ikke guden din om svar. Jeg spør legen min, og svaret blir da klart nei. Om lurer på om jeg skal ha svin eller kylling til middag kan jeg spørre ernæringsfysiologen min om råd. Selvsagt spør jeg ikke guden din om det.

Bullshit for deg ang. Profeten. Men jeg snakket om fasting og ikke om mat og drikke, vet du hvilken effekt fasting har på kroppen? Hvis ikke, takket være vitenskapen, gjennom vitenskapen kan jeg vise deg hvilken effekt fasting har på kroppen. Har kilder og bevis, det forskerne har funnet ut. Visste du at blant annet at fasting renser kroppen? Visste du at drikking av alkohol har mer ulemper enn fordeler? Her har jeg også vitenskapelig bevis og kilder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...