Gå til innhold

Nedskalere Win8 til Win7?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Windows 8 er så kjipt at det skulle vært straffbart.

Hvorfor det? Jeg merker faktisk ingen forskjell bortsett fra at W8 er mye raskere til å starte og slå seg av.

Nå skal det sies at jeg har installert en start-knapp (Startisback) - men min mening er at W8 er et bedre og raskere operativsystem enn W7, og savner du startknappen så bruke f.eks Startisback - har nesten ikke sett "Metro" siden jeg installerte den.

For å svare TS;

I utgangspunktet må du kjøpe ny lisens, med mindre du har en nyere PC der produsenten tilbyr nedgraderings-recovery eller du har en Volumlisens.

Endret av kjetilkl
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor det? Jeg merker faktisk ingen forskjell bortsett fra at W8 er mye raskere til å starte og slå seg av.

Nå skal det sies at jeg har installert en start-knapp (Startisback) - men min mening er at W8 er et bedre og raskere operativsystem enn W7, og savner du startknappen så bruke f.eks Startisback - har nesten ikke sett "Metro" siden jeg installerte den.

For å svare TS;

I utgangspunktet må du kjøpe ny lisens, med mindre du har en nyere PC der produsenten tilbyr nedgraderings-recovery eller du har en Volumlisens.

Det er jo nettopp det som er poenget. Metro-greiene er bare noe ræl de har lagt opp et godt Win7-fudnament. En kjip innsats fra MS sin side for å holde følge med "touch-revolusjonen".

Men det er ikke noe problem - jeg kommer til å hoppe over Windows 8, akkurat som jeg gjorde med Vista.

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det som er poenget. Metro-greiene er bare noe ræl de har lagt opp et godt Win7-fudnament. En kjip innsats fra MS sin side for å holde følge med "touch-revolusjonen".

Men det er ikke noe problem - jeg kommer til å hoppe over Windows 8, akkurat som jeg gjorde med Vista.

Jeg anser vel egentlig ikek det som et problem så lenge du bare kan installere en liten sak for å bypasse hele "Metro" - Dette blir jo som å si at du ikke vil ha noe bedre fordi det er en ting du irriterer deg over med det - som du enkelt kan endre.

Forøvrig så er jeg enig i at Win7 er rock solid og at det ikke er noen stor grunn til å oppgradere, men hvis jeg først må reinstallere eller får meg ny PC så velger jeg W8.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja, enig i noe. Windows 8 har mange bra fordeller, som foreksempel å skru seg fort av og på, men har også merket mange negative sider med det. Hadde bare Metro kunne blitt skrudd av så hadde det ikke vært så mange negative sider med det, men det går nå ikke an.

Når det kommer til cd'spill er det mange som ikke støtter windows 8. En del programmer har jeg hørt også.

Windows har 8 flere nye funksjoner som Windows Store, hvor brukerne kan laste ned gratis og kjøpe apper og andre funksjoner. Men windows 8 er også veeldig mye vanskeligere å sette seg inn i. Så man må lete en del på nett for å finne ut av alt, det er ikke sånn det skal være (synes nå jeg).

Alle ser jo på windows som en pc'funksjon, men egentlig er det vel egentlig nettbrett som begynte med det?

Så personlig liker jeg ikke windows 8 til pc, men digger det til nettbrett. (berøringskjermer) :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ja, enig i noe. Windows 8 har mange bra fordeller, som foreksempel å skru seg fort av og på, men har også merket mange negative sider med det. Hadde bare Metro kunne blitt skrudd av så hadde det ikke vært så mange negative sider med det, men det går nå ikke an.

Når det kommer til cd'spill er det mange som ikke støtter windows 8. En del programmer har jeg hørt også.

Windows har 8 flere nye funksjoner som Windows Store, hvor brukerne kan laste ned gratis og kjøpe apper og andre funksjoner. Men windows 8 er også veeldig mye vanskeligere å sette seg inn i. Så man må lete en del på nett for å finne ut av alt, det er ikke sånn det skal være (synes nå jeg).

Alle ser jo på windows som en pc'funksjon, men egentlig er det vel egentlig nettbrett som begynte med det?

Så personlig liker jeg ikke windows 8 til pc, men digger det til nettbrett. (berøringskjermer) :)

Du kan fint skru av Metro med Classic Shell, og mange andre løsninger. I Windws 8.1 kan du vel slå av Metro uten å legge inn noe ekstra.

Lenke til kommentar

Du kan ikke "slå av" Metro, men du kan velge å starte opp direkte til Skrivebordet i Windows 8.1.

Du kan også velge samme bakgrunn i Metro som på Skrivebordet, noe som (for meg) gjør at overgangen mellom Skrivebord og Metro blir mindre forstyrrende, da det virker som "flisene" bare legger seg over Skrivebordet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig har jeg opplevd at Windows 8 fungerer litt bedre på spill som Windows Vista / 7 sleit litt med, et eksempel på dette er både Baldurs Gate 1 & 2 som kan spilles direkte uten at man trenger å gjøre noe annet enn å patche det til siste versjon som ble utgitt lenge før Vista / 7 / 8.

Andre spill kan derimot være mer problematiske i W8 , generelt er dette problemet ofte relatert til kopibeskyttelse eller Dx problemer som kan la seg løse om man prøver seg litt fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...