Sheldon C Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Merk at vegen som fortsetter mellom gjerdet og gressrabatten er IKKE skiltet så denne er en alminnelig veg. Uansett eventuell manglende skilting...jeg klarer ikke å se at det er en veg mellom gjerde og gressrabatt, for meg er det utvilsomt en gang/sykkelveg/fortau (stryk det som ikke passer) som går parallelt med hovedgata. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Uansett eventuell manglende skilting...jeg klarer ikke å se at det er en veg mellom gjerde og gressrabatt, for meg er det utvilsomt en gang/sykkelveg/fortau (stryk det som ikke passer) som går parallelt med hovedgata. Det er for meg åpenbart at det er tenkt slik, men det er ikke fortau med mindre det er skilt fra veg med kantsten (Det er det ikke, det er en gressrabatt), det er heller ikke gangveg, sykkelveg eller gang- og sykkelveg da dette må skiltes med skilt nr. 518, 520 eller 522. Det er kun skiltingen som skiller disse reserverte vegene fra alminnelig veg. Endret 25. juli 2013 av sverreb Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Fra Trafikksikkerhetshåndboken: "Buffersone: Et langsgående areal mellom kjørebanen og fortauet" Altså kan det være et areal, for eksempel av gress, mellom kantsteinen og fortauet. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Nå er vel ikke 'trafikksikkerhetshåndboken' noen lov eller forskrift. Det er imidlertid ikke i veien for at den kan inneholde normative tolkninger av lv eller forskrift, men jeg tror ikke dette kan gjøres gjeldende her og jeg tror ikke den veien er ment som fortau. Jeg vet om en del slike buffersoner (Der jeg tror denne beskrivelsen gjelder, f.eks kirkeveien i oslo), men der er ikke gresset adskilt fra fortauet med kantstein. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå