allak Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Sliter med å innstallere java så det fungerer i Chrome. Noen som vet hvordan en aktiverer dette tillegget? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Har du prøvd å avinstallere alt av Java JRE før du installerer siste versjon? Prøv denne. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvis du har mac så funker ikke nyeste java, såvidt jeg forstår. Lenke til kommentar
allak Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 Takk! Skal se om det fungerer- Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Windows: Avinstaller, restart, installer Mac: Glem det. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Du har også ofte alternativer til vanlig BankID slik som BankID på mobil, engangskode på mobil (SpareBank 1) eller non-Java innlogging (vanlig HTML). Sjekk nettsidene til banken din eller ring de for mer informasjon. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Lurer forøvrig på hva som gjør at Google ligger så langt bak med chrome.. Virker jo helt bak mål. Det er kjempemange som har mac, og jeg syns selv Chrome er en flott nettleser. Men når jeg ikke kan bruke bankID så blir litt av sjarmen borte. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Skjønner ikke helt hva du snakker om Arne. Det fungerer helt fint med Java i Chrome (og Firefox) hos meg. For å sjekke hva Chrome har registrert bruk chrome://plugins/ i adresselinja. Endret 26. juli 2013 av Occi Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Altså, vi er på mac nå sant? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Jeg er ikke på Mac nei (og trådstarter har heller ikke sagt noe om dette), men adressen mener jeg å tro er den samme. Mener også å huske at du fortsatt kan installere Java på Mac, du må bare fjerne sperren eller noe slikt. Endret 26. juli 2013 av Occi Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg er ikke på Mac nei (og trådstarter har heller ikke sagt noe om dette) Det var derfor jeg skrev "forøvrig." Slik jeg forstår det virker ikke nyeste java på google chrome 64 bit. Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (...)engangskode på mobil (SpareBank 1) (...) At man har kodebrikke på mobil i stedet for å ha det fysisk har dessverre ingen innvirkning på om man må ha Java ;-). Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Det var derfor jeg skrev "forøvrig." Slik jeg forstår det virker ikke nyeste java på google chrome 64 bit. Problemet er at Chrome på Mac er 32 bit, mens Java er 64 bit. Bare Safari og Firefox funker på mac. (Gjelder OSX 10.7 og oppover) At man har kodebrikke på mobil i stedet for å ha det fysisk har dessverre ingen innvirkning på om man må ha Java ;-). Har du BankID Mobil (dvs ikke bare "kodebrikke på mobil"), så trenger du ikke Java. Endret 30. juli 2013 av Quevaal Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 (endret) Har du BankID Mobil (dvs ikke bare "kodebrikke på mobil"), så trenger du ikke Java. Engangskode på mobil fra Sparebank 1 har ingen ting med BankID på mobil å gjøre. Endret 30. juli 2013 av RattleBattle Lenke til kommentar
Q&A Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Problemet med BankID Mobil er at det er et helsike for mange å opprette, og du kan få rare feilmeldinger under bruk. Personlig er jeg egentlig ikke overbevist om at det er bedre enn Java. Java får vi i alle fall til, mens BankID Mobil kan feile ved opprettelse pga mobiltypen. Ta en kikk på de vanlige mobilene her: https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/Kunnskapsbase/ Og her: https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/Telefoner-og-operativsystemer/ Her ser du en del av de vanligste feilmeldingene under bruk: https://www.bankid.no/Dette-er-BankID/BankID-pa-mobil/Kunnskapsbase/Vanligste-feilmeldinger/ C302 f.eks. er en gjenganger. Nå vet jeg ikke noe om statistikk på feilsituasjoner med BankID Mobil i forhold til Java, når man kontrollerer for antall brukere. Det eneste jeg kan si er at feilsituasjonene for BankID Mobil er mer vriene når f.eks. mobilen du har kjøpt er problemet. Kodebrikke uten java er det aller beste. Engangskode på mobil fra Sparebank 1 har ingen ting med BankID på mobil å gjøre. Ville bare presisere. Det er mange som f.eks,. tror at kodebrikke=bankid og at hvis en bank bruker sms-innlogging så er det det samme som BankID Mobil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå