Gå til innhold

Noe alvorlig galt!

_van_

Anbefalte innlegg

Hei, jeg håper noen kan hjelpe meg med dette! jeg har nettopp kjøpt ny pc, som jeg seff har satt sammen selv, og den fungerte fint lenge, før han plutselig begynnte å henge og reboote midt i spill.

dette er oppsettet:

EpoX 8Rda3+ nforce chipset

AMD XP 3000+

2x 512mb twinmos pc3200

Sapphire Radeon 9800pro 256mb

CPU tempen er fin og holder seg litt over 40 grader, derfor tenkte jeg det kunne være PSU'en som bare var på 360W, jeg kjøpte derfor en 550W PSU, og jeg formaterte og installerte windows på nytt, men problemet er der fortsatt! og nå ikke bare i spill men oxo når jeg spiller av filmer og til og med musikk! den rebooter/henger altså bare når jeg bruker den til noe. det kommer ikke opp noen blåskjerm og ingen errors, den bare rebooter, eller henger seg. Jeg har prøvd å klokke ned cpu'en og prøvd både 200mhz og 166mhz på ramen. har oxo prøvd "fail-safe" options i bios. Noen som har peiling på hva som er feil?! trenger hjelp! :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den 550 PSU`en, det er vel ikke en Q-tech? De er veldig tvilsom. Det du beskriver skyldes stort sett; Varmeproblemer, PSU, RAM. Prøv en og en RAM- brikke. Prøv å lån deg en PSU du vet fungerer. Kjenn fysisk på kjøleren hvor varm den er. Prøv dette først, gi tilbakemelding :wink:

Lenke til kommentar

Hehehehe JO! det er en Q-tec! jeg vet de ikke er så altfor bra, men de kan vel ikke være dårligere enn de som følger med chieftec kabinetter, tenkte jeg da :roll: har sjekka det andre; prøvde hver ram brikke hver for seg, og kjente på kjølern; vet ikke, den var varm, men om han var mer enn de 40 gradene den sier, vet jeg ikke. Jo det glømte jeg å si i forrige innlegg; noen ganger når han rebooter eller henger, da starter hovedkortet å pipe som en brannvarsler! men det har bare skjedd 2 ganger av sikkert 100 reboots

Lenke til kommentar
Tråder skal ha et beskrivende emnefelt. Om du lurer på noe om hovedkortet ditt så skal emnefeltet være "Problemer med Epox5k3+ hovedkortet mitt". Tråden skal også være postet i rett kategori. Emnfefelt med kun store bokstaver, overdrevent bruk av !? og lite beskrivende vil bli stengt. Eksempel på dårlig emnefelt er "HJEEEEEELP!!!!HVA GJØR JEG NÅ????????".

Mye kan være allvorlig galt med en datamaskin, når du lager en tråd så bør/skal du si hva det er snakk om..eks mange feilmeldinger i Windows, eller hardisken henger seg hele tiden etc.

Posten stenges.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...