KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 For 2 år siden kjøpte jeg og satte sammen min egen stasjonære Gaming-PC (fant ikke et sted å poste for Desktops). Men jeg føler ikke (nå) at PC-en yter så godt den burde gjøre. Jeg har oppgradert noen komponenter til nå. Formålet med tråden er enkelt og greit å finne ut hvilken komponent(er) som holder PC-en tilbake fra å sparke rumper i alle situasjoner Da er det vell naturlig å gi dere "specs": Prosessor: Intel Core i7 960 @ 3.20GHz 8 kjerner Totalt fysisk minne/RAM: 12 GB Harddisk: 2TB, og har rikelig med plass. Usikker på navn. PCU: Corsair 750W.. det er alt jeg vet. Si fra om du trenger mer info. GPU: AMD Radeon HD 7950 PCS+ PowerColor 3GB GDDR5 Hovudkort: Alt jeg vet er Asus, og at det ikke er så veldig stort. Jeg har leita og leita, lasta ned en haug med programmer som skulle fortelle meg det, til og med skrudd opp kabinettet og undersøkt, men finner det ikke. Vannkjøling - Corsairs H100 Si fra om du trenger mer informasjon. Jeg beklager at jeg ikke har så mye peiling.. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Ikke noen High-end pc, men burde greie seg fint enda den der, hva gjør at du føler den ikke henger med lengre? Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Ikke noen High-end pc, men burde greie seg fint enda den der, hva gjør at du føler den ikke henger med lengre? Når jeg må ha mesteparten av Video-instillingene på under Medium, er det ikke akseptabelt lenger! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 CPU + SSD, men ganske key å vite hvilket HK du har, ellers må ram og HK også byttes ut for å bytte CPU Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 CPU + SSD, men ganske key å vite hvilket HK du har, ellers må ram og HK også byttes ut for å bytte CPU Jeg har en SSD, men bruker den ikke. Er CPU-en et problem? Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Skjermkortet burde holde til de aller fleste spill. Prossesoren er jeg usikker på. Har du prøvd og overclocke den? Jeg ville og skaffet meg en SSD. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har vurdert overclock flere ganger, men sist jeg gjorde det fikk jeg Blue-screen 5 minutter senere. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har vurdert overclock flere ganger, men sist jeg gjorde det fikk jeg Blue-screen 5 minutter senere. Så du har vannkjøling uten overklokk? Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har vurdert overclock flere ganger, men sist jeg gjorde det fikk jeg Blue-screen 5 minutter senere. Det er kanskje fordi du ikke brukte mer en 5 minutter at du fikk bluescreenen. Uansett, kjøp nytt HK og CPU, eller overclock den du alleredet har. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Så du har vannkjøling uten overklokk? Hehe, jepp! Jeg er dum.. Hvilket program burde jeg overclocke med? Den naturlige hadde vert AMDs, men jeg fikk bluescreen sist jeg prøvde. Endret 25. juli 2013 av KinderLinda Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hehe, jepp! Jeg er dum.. Hvilket program burde jeg overclocke med? Den naturlige hadde vert AMDs, men jeg fikk bluescreen sist jeg prøvde. Å bruke AMD på en intel CPU ville fungert dårlig, vet du om hovedkortet ditt har overklokkhjelp, som feks OC genie? Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) CPU'en overklokker man i BIOS. Skjermkort overklokker man i operativsystemet. På alle platformene jeg har vert borti, iallefall. En 960 har forresten bare 4 kjerner. Endret 25. juli 2013 av oddsmurf Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Å bruke AMD på en intel CPU ville fungert dårlig, vet du om hovedkortet ditt har overklokkhjelp, som feks OC genie? Nei det vet jeg ikke. Eneste jeg vet er at AMDs driverprogramvare-greier (Catalyst Center) lar deg overclocke GPU og CPU. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 CPU'en overklokker man i BIOS. Skjermkort overklokker man i operativsystemet. På alle platformene jeg har vert borti, iallefall. Det høres skummelt, og ikke minst risikofylt ut Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Må nok klokke i bios på den her, på noen hovedkort er det veldig enkelt med OC genie feks. Hvis ikke må du vite hva du gjør. Start med å finne ut hvilket hovedkort det er, står som regel på kortet, ordrebekreftelse fra der du kjøpte på mail osv Lenke til kommentar
oddsmurf Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det høres skummelt, og ikke minst risikofylt ut Så lenge du kjører stresstester lenge nok, holder øye med temperaturen på prossesoren og ikke bruker mindre en 1,4V burde det gå greit. Lenke til kommentar
Diablo Minus Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Nei det vet jeg ikke. Eneste jeg vet er at AMDs driverprogramvare-greier (Catalyst Center) lar deg overclocke GPU og CPU. Siden det er skjermkort driveren er det bare skjermkortet som overklokkes. AMD har hatt mye krøll med drivere, så det kan kanskje lønne seg å gå tilbake til en eldre driver som fungerte, eller google etter modifiserte drivere. Ellers lønner det seg å rengjøre kortet (og pcu) for støv. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Siden det er skjermkort driveren er det bare skjermkortet som overklokkes. AMD har hatt mye krøll med drivere, så det kan kanskje lønne seg å gå tilbake til en eldre driver som fungerte, eller google etter modifiserte drivere. Ellers lønner det seg å rengjøre kortet (og pcu) for støv. Jeg rengjør for støv ofte. Takk for svar! Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Når jeg må ha mesteparten av Video-instillingene på under Medium, er det ikke akseptabelt lenger! Hvilke spill spiller du? Skjermkortet er ikke akkurat high end så du kan nesten ikke forvente å klare alle dagens spill på high/ultra. Jeg tror ikke overklokking av CPU vil ha noe særlig å si siden GPUen din er flaskehals her. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Hvilke spill spiller du? Skjermkortet er ikke akkurat high end så du kan nesten ikke forvente å klare alle dagens spill på high/ultra. Jeg tror ikke overklokking av CPU vil ha noe særlig å si siden GPUen din er flaskehals her. Seriøst? Er 7950+ blitt dårlig nå? For det meste ArmA 2 og ArmA 3. Litt Battlefield og forskjellige Singleplayer-spill. Endret 25. juli 2013 av KinderLinda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå