kit32 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 trenger et enkel start på hva jeg kan gjør med å lage en database. har 5 hoved lister som jeg skulle hatt inn som en database lokalt på pc/nettbrett. men vet ikke om jeg skulle også laget en base som er aktive, ukskiftet og veteran. alle listene er om utrykkingskjøretøy og helikopter fra 330 og luftambulansen. i dag så bruker jeg exel ark til å føre alt opp, men det hadde vært greit å kunne hatt denne infoen på nettbrette også. har prøvet å lest meg til å søkt på en del forkjellige typer systemer. men har ikke kommet lenger en prøv og feil stadie. så jeg håper det er noen som har noen gode forslag og råd å komme med. håper posetive svar... og ikke bare oppgulp fra forum ryttere Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei, Ville prøvd med på http://stackoverflow.com/ der er det mange som har veldig mye kunnskap innen it generelt. Pluss at du som oftest får svar iløpet av en time eller to Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Kan du noe programmering? Ønsker du å lære deg noe programmering? Eller ønsker du et ferdig program som du kan legge listene inn på? Hvis det siste passer best, så kan det være en ide å se på program som EverNote, Memento eller SpringPad. edit: Det finnes også programmer (som Polaris Office) som skjønner Excel regneark. Endret 25. juli 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) et nettbrett er vel ofte på nett, så hvorfor ikke bare importere regnearkene dine i apps.google.com så er de tilgjengelige over alt? ellers er stackoverflow-tipset ovenfor ikke dumt, eller kanskje dette er noe du kan bruke? http://www.droiddb.com siden det høres ut som du egentlig er ute etter en applikasjon kan du jo prøve en annen gruppe her på forumet også. Endret 25. juli 2013 av quantum Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 men det nettbrette jeg har er ikke utstyrt med simkort eller tråløst nettverk. regner med at jeg akn ha ekstern på den. kan noe men er ikke så stødig på programeringen at jeg greier å tenke løsinger. Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 et nettbrett er vel ofte på nett, så hvorfor ikke bare importere regnearkene dine i apps.google.com så er de tilgjengelige over alt? ellers er stackoverflow-tipset ovenfor ikke dumt, eller kanskje dette er noe du kan bruke? http://www.droiddb.com siden det høres ut som du egentlig er ute etter en applikasjon kan du jo prøve en annen gruppe her på forumet også. Nå var det mer databasen jeg var ut etter. så får appsen komme etter vært Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 men det nettbrette jeg har er ikke utstyrt med simkort eller tråløst nettverk. regner med at jeg akn ha ekstern på den. Hvilket nettbrett er det snakk om? Nå var det mer databasen jeg var ut etter. så får appsen komme etter vært Vanskelig å få tak i dataene uten en app, da. 1 Lenke til kommentar
dgolan Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Vanskelig å få tak i dataene uten en app, da. Enig med tomsi det vil faktisk ikke gå ann å få inn databasen uten å ha en app som leser den. Excel fungerer på mange måter som en database. Du har excel som leser dataen som ligger lagret i en database med info. Lenke til kommentar
Dundas Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 håper posetive svar... og ikke bare oppgulp fra forum ryttere Du beskriver problemstillingen som om vi var innvidde i prosjektet ditt, noe vi jo ikke er. Du får prøve å forklare bedre hva det er du ønsker å få til. Jeg klarer iallefall ikke å lese det ut av innlegget ditt... 1 Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Nå var det mer databasen jeg var ut etter. så får appsen komme etter vært Nå har du vel ikke røpet hva slags brett du har men er det Android har du allerede SQLite, så da er du jo i mål allerede. Lykke til. Edit: Det var litt ironisk ment, men jeg lurer rett og slett på om du skal prøve å forklare hvordan regnearkene dine ser ut i dag og hvordan du bruker dem, og til hva. Da kan vi ihvertfall foreslå en datamodell for databasestrukturen. Det må du ha uansett om det skal være en app på toppen eller ikke. Endret 26. juli 2013 av quantum Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Enig med tomsi det vil faktisk ikke gå ann å få inn databasen uten å ha en app som leser den. TS sier han vil ha en database og ikke en app. Da kan han bruke SQL, antar SQLite har et shell på android så han får til dette. Det er en veldig knotete måte å gjøre det på, og nok bare det ts sier han vil ha, ikke det han egentlig vil ha. Det er egentlig det siste vi venter litt på å få avslørt ... Lenke til kommentar
StoltHD Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Eksporter Excel regnearket ditt som en csv fil, komma separert, importer til f.eks. sqllite db ... da har du data i databasen ... men som andre sier du trenger en "frontend" for å lese og dette er en app ... du kan også lagre alle dataene dine i xml format og bruke denne filen som en database, men du trenger fremdeles en frontend som leser xml filen og eventuelt skriver til den ... men som tomsi42 , det finnes kontorstøtte program for de fleste nettbrett som kan lese enkle Excel regneark direkte... last dem ned på PC'n overfør til nettbrettet derifra, installer og overfør regnearket til nettbrettet ... absolutt enklest ... om du ikke har simkort og nettverk så har du sikker en kabel til PC eller ett minnekort, om det iste er eneste alternativ, kjøp en minnekortleser som tar formatet på minnekortet koble dette til pc og overfør alt til minnekortet sett så minnekort i nettbrettet, installer kontorstøtteprogrammet, og kos deg med excelfila ... Lenke til kommentar
quantum Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) En variant er jo også apps.google.com og få brettet på nett, kjøpe en mini-pc som kan kjøre regnearkene as is og så videre. Hvordan http://www.droiddb.com passer til formålet kunne også vært greit å få tilbakemelding på. Siden vi ikke vet formålet med dette her blir det egentlig mye røyk og lite sild. Hva ønskes egentlig oppnådd? 1) En applikasjon, fordi grensesnittet til regnearkene ikke er hensiktsmessige, eller det er for mye forretningslogikk til at regneark er hensiktsmessig 2) Å lære SQL og app-programmering 3) En database, fordi datamengdene er store 4) Noe å pusle med 5) En proff løsning som skal brukes av mange, daglig osv. Det er egentlig meningsløst å fortsette før ts letter litt på sløret her tror jeg. Endret 26. juli 2013 av quantum Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Fant dette programet ssom jeg tenkte å bruke i å sette opp systemet jeg vuderer å lage. dette er de fild type jeg kan bruke i den INTEGER, TEXT, BLOB, DATETIME, FLOAT, BOOLEAN. tanken mine er 5 hoved tabel. men vuderer å lage flere under tabel for nedtrekk lister. det er bare for meg å få satt meg ned med dette å få det inn i system som programet vil ha det som å linke det sammen med alt som er i alle tbl listen. men tror jeg må sette opp litt hvordan tabeler å lese litt mer i manualen til programet nå..... https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pocketsoft.ca.abcdb.android her er en av flere lister jeg vuderer å sette opp i nettbrett systemet. nettbrette er acer iconia b1. Kjøretøy id Kommune Nr Kommune Fylke Stasjons Navn Pre-hospitaltjeneste Alarmsentral 113 Aktive Kallesignal Bilummer Typebil Reg Nr Fabrikkmerke Modell Påbygg Betegnelse Års Modell Historikk Status bilde Lenke til kommentar
quantum Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Den tror jeg absolutt vil gjøre susen Lenke til kommentar
kit32 Skrevet 3. august 2013 Forfatter Del Skrevet 3. august 2013 Til alle dere som skulle ønsket at jeg kommer med en apps der dere kunne sjekke sivile politibiler må se langt etter dette. for jeg har noen veldig klare å strenge kjøreregler for akuratt denne opplysinger. men det vil ble en vuderings sak på vært enkelt kjøretøy for hva som kommer i politi listen..... etter hva jeg tenker å sette opp til nå av tbl tblKjøretøy110 tblKjøretøy112 tblKjøretøy113 tblHelikpoter330skv tblHelikpoter113 __________________________________________________________ tblKommune tblKommuneNr tblFylke tblAlarmSentral110 tblAlarmSentral112 tblAlarmSentral113 tblbrannvesen tblPreHospitaleTjeneste tblPolitiDistrikt tblStasjon110 tblStasjon112 tblStasjon113 tblStasjonHeli330 tblStasjonheli113 tblKjøretøyType110 tblKjøretøyType112 tblKjøretøyType113 tblHelikopterType Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå