Gå til innhold

[Løst] Sette opp mail som ikke er gmail, yahoo, hotmail osv

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kjøpt meg pc med windows 8 og skal sette opp mailen i mail-appen. Hvordan gjør jeg det hvis jeg bruker en annen mail enn gmail, hotmail, yahoo osv? Da må jeg nemlig taste inn "Inkommende (IMAP) e-postserver", "port", om "inkommende server krever SSL", "utgående (SMTP) e-postserver", "port" og om "utgående server krever SSL", om "utgående server krever godkjenning".

Kan noen hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er et telefonummer ;)

Det lå visst noen porter der inne nå så jeg, og så tastet jeg inne "mail.halden.net" på de to serverne, men da fikk jeg opp meldingen "Vi finner fortsatt ikke innstillingene for *mail*. Det kan hjelpe hvis du oppgir denne tilleggsinformasjonen. Hvis du ikke har denne informasjonen, søker du på nett eller kontakter leverandøren."

Hvilken info er det snakk om? :s

Lenke til kommentar

Jeg har svart, men har du lest det...?

Mailappen i Windows8 støtter ikke POP-mail og din mailleverandør (halden.net) støtter ikke IMAP så da må du bruke et annet program.

Skal du sette opp mailen på Ipad så må du trykke på POP og fylle ut det det spørres etter. POP3 og SMTP har du lenger opp i tråden og brukernavn, epostadresse og passord må du ha selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har svart, men har du lest det...?

Mailappen i Windows8 støtter ikke POP-mail og din mailleverandør (halden.net) støtter ikke IMAP så da må du bruke et annet program.

Skal du sette opp mailen på Ipad så må du trykke på POP og fylle ut det det spørres etter. POP3 og SMTP har du lenger opp i tråden og brukernavn, epostadresse og passord må du ha selv.

Det funker heller ikke på ipaden, fordi da får jeg beskjed om at "Mail kan ikke verifisere identiteten til Mail.halden.net"

Har du forresten forslag til andre Mail-appe i windows 8 jeg kan bruke som virker til min Mail?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...