Gå til innhold

John Deere venstre framhjul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Synes du har et spennende motiv her, men for meg vil det bli litt mer spennende om du f,eks trekker hovedmotivet litt mer mot venstre.

Det er virent å finne de riktige detaljene på slike gamle slitte objekter, men jeg synes du har funnet en spennende og severdig del her. Imidlertid synes jeg etterbehandlingen blir litt for hard. Den gir en litt sånn HDR-effekt som blir litt i meste laget etter min smak. Den er ikke sååååå for mye på selve rusten osv, men gresset/bakken blir totalt "ødelagt".

Som regel fungerer ikke slik kraftig behandling på et helt bilde. Ofte blir det best resultat ved å behandle forksjellige deler av et bilde på forskjellig måte. Noen deler av et bilde kan heve seg med økning eller senkning av kontrast, noen kan dempes med samme virkemidler, en del kan trenge litt økning av fargemetning eller eksponering osv osv. Her mistenker jeg at du har lagt på samme effekt over alt og det fungerer for meg bare delvis.

Hadde jeg ikke synes du allerede er inne på noe spennende hadde jeg neppe tatt meg bryet med å kommentere på denne måten, så jeg blir gald for om du ikke ser på kommentarene mine som noe negativt, men positive innspill du kav velge å ta til deg eller hoppe over helt etter eget ønske.

Fortsatt god fotosommer!

Lenke til kommentar

Tusen takk Espen! Jeg setter veldig stor pris på din gode og konstruktive tilbakemelding! Om du hadde slaktet hele bildet, men med begrunnelse hadde jeg også blitt glad! Har jo lyst til å lære, og å komme videre ;) Men vi er forskjellige der, og bilder er noe personlig for de fleste, og det kan ligge mye jobb bak. Så det med å gi , og å få tilbakemeldinger kan være vanskelig for mange av oss, meg inkludert ;) Ser alt du sier, og er helt enig med begge ankepunktene dine. Har hatt det liggende på prøverommet en stund, pga. det ødelagte gresset og utsnittet. Har brukt Photomatix og LR. LR har ikke mulighet for lagdeling, men har prøvd ut andre muligheter for å dempe det grønne etter "hardkjøret" i Photomatix. Har motivet rett utenfor stuedøra her - så tar bildet om igjen, og tar med meg resten av tipsene til jeg tar steget videre til PS i tillegg :) Takk, og god fotosommer til deg også ! :)

Endret av Jentungen1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...