Gå til innhold

Er det mange *BSD-brukere her?

Yamato47

Anbefalte innlegg

Nå er det lenge siden jeg pleide å lese forumet her fast. Er det mange som bruker eller har prøvd noen av *BSD-ene her nå? Hvilke inntrykk sitter dere igjen med?

Jeg har en FreeBSD-hjemmeserver som jeg er godt fornøyd med. Ports-systemet er utrolig bra!

Jeg har titta litt på NetBSD også. FreeBSD er bloatware i forhold. NetBSD kan installeres på 50 mb! NetBSD virker glatt og forseggjort. FreeBSD har mer men det er mindre gjennomført, fx. er det noen upresise eller utdaterte man-sider.

Den store fordelen med *BSD framfor Linux er at dette er helhetlige integrerte operativsystem, og ikke bare løse distroer.

Dog tror jeg Linux egner seg bedre til hjemme-desktop med multimedia-bruk, spesielt med 2.6.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har tross alt bare holdt til her i ett år++, og har 'kun' fått testa RedHat, Slackware, LFS og nå Debian. *BSD står ett sted på lista det også!

Hei hei AMDfan! Er du blitt 15 nå? Hvordan går det der inne i fjorden?

Håper du ikke _bare_ diller med Linux på fritida!

Du har jo sikkert et stykke over middels peiling etterhvert - jeg vil egentlig tilråde deg å titte på NetBSD først, hvis du skulle få ei ledig stund. NetBSD er Black Metal-varianten av *BSD-ene :-D

Lenke til kommentar
Har tross alt bare holdt til her i ett år++, og har 'kun' fått testa RedHat, Slackware, LFS og nå Debian. *BSD står ett sted på lista det også!

Hei hei AMDfan! Er du blitt 15 nå? Hvordan går det der inne i fjorden?

Håper du ikke _bare_ diller med Linux på fritida!

Du har jo sikkert et stykke over middels peiling etterhvert - jeg vil egentlig tilråde deg å titte på NetBSD først, hvis du skulle få ei ledig stund. NetBSD er Black Metal-varianten av *BSD-ene :-D

Ble 15 sist mandag ja :D

Inne i fjorden lever vi enda..

Dessverre, men jeg må nok avlive håpet ditt :p

Har vært mye sjuk, så det har blitt mye sitting ved PC-en i det siste.

NetBSD må vel inn engang det også, men jeg har litt harddiskproblemer(lite plass :( )

Men så er det vel dette som er NetBSD sin styrke også da..

"NetBSD - try it on your toaster"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...