rdan87 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei, Jeg har et problem... Jeg skal ha en meny som er festet til toppen. Men den skal bare feste seg der når du scroller forbi den... Det får jeg ikke til, det går liksom bare ikke an å endre "position" til "fixed" istedet for "relative", da forsvinner hele menyen... Her er nettsiden, http://demo.conatu.net/mediebyraet/ CSS koden for menyen: #wrapper { position: absolute; float: right; right: 0; top: 100%; height: 55px; width: 80%; } #menubar { position: relative; width: 100%; top: -25%; height: 55px; background: #330f47; } #menubar nav { position: relative; display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; height: 55px; width: 95%; max-width: 850px; left: 50%; margin-left: -425px; } #menubar nav ul { list-style: none; text-align: center; text-transform: uppercase; font-size: 14px; position: relative; display: block; margin-left: auto; margin-right: auto; width: 100%; height: 100%; } #menubar nav ul li { float: left; display: block; background: #330f47; vertical-align: middle; max-width: 30%; height: 55px; position: relative; margin-left: auto; margin-right: auto; padding-top: 21px; } #menubar nav ul li a { color: #FFF; text-decoration: none; background: url('../images/light-overlay.png') repeat; -webkit-background-clip: text; -webkit-text-fill-color: transparent; background-position: center; padding-left: 30px; padding-right: 30px; height: 14px; padding-top: 21px; padding-bottom: 21px; } #menubar nav ul li a:hover { color: #FFF; text-decoration: none; background: url('../images/dark-overlay.png') repeat; -webkit-background-clip: text; -webkit-text-fill-color: transparent; background-position: center; } #menubar nav ul li:hover { background: #FFF; } #menubar nav ul li:active { background: #FFF; } Vet ikke helt åssen jeg skal forklare det bedre, håper alle forstår... Lenke til kommentar
Toolshed Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Har ikke lest hele innlegget ditt men søkte dette kjapt opp og fant denne siden, vil råde deg sjekke den ut. Men på #wrapper ville jeg skriv: #wrapper{ top:0px; right:0px; position:fixed; [OSV] } Ingenting er testet. Endret 25. juli 2013 av Pushit Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Er det dette du vil oppnå? I så fall må du se på jQuery i tillegg. Lenke til kommentar
rdan87 Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Er det dette du vil oppnå? I så fall må du se på jQuery i tillegg. Ja det er det jeg vil oppnå, men det trengs slettes ikke jQuery... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå