themisfit Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hva er egentlig forskjellen på disse to comprimeringene, rent bortsett fra at xvid er open source. gjør dette isåfall xvid til et "bedre" format , med hensyn til bildekvalitet? Lenke til kommentar
themisfit Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 må da vel være noen som vet dette her???? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 XviD +: completely legitimate solution, open source, still under heavy development so we may see quality improvements in the future, 2 pass VBR out encoding out of the box, almost nandub like control (even though you can just use the defaults and get great quality), fast DirectShow filter -: still in alpha state, lots of changes on a daily basis, playback filter not DivX3 compatible. DivX5 +: completely legitimate solution, free for private use, under heavy development, offers the most advanced MPEG-4 features from all MPEG-4 codecs, compatible to all previous DivX versions -: still very young and untested, Pro version comes with a spyware installer due to licensing fees (circumvention is in my guide;) se faq på http://www.doom9.org/faqs.htm du kan jo bruke guidene på doom9.org og kode en dvd i divx og xvid og se hva du synes ser best ut. jeg bruker konsekvent xvid nettopp pga opensource argumentet i tillegg til gjennomgående god kvalitet på kodingen. (jeg er i allefall fornøyd) Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Ut fra personlige erfaringer tør jeg påstå at XviD er det beste. Har merket det de gangen jeg ripper DVD til PC'en. Har nå begynt å bruke XviD hver gang, meget fornøyd. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Jeg vil holde en knapp på Xvid, ja ! Lenke til kommentar
EC Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 Feilpostet. Hører hjemme under "codecs". Dessuten er ikke bumping tillatt med mindre det har gått noen dager - når tråden er feilpostet, burde ikke bumping skje i det hele tatt. Logisk nok. Stenges og flyttes pga. feilposting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg