Andrull Skrevet 28. juli 2013 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Athlon 64 X2-serien er vel sist jeg i det hele tatt vurderte (og kjøpte) en AMD-PC for meg selv. Pentium D gjorde det vel ganske greit, men når Intel gikk videre e med Core/Core2 arkitekturen så tok Intel over hele High-end og store deler av middelklassen. Spesielt takket være E6600 og senere Q6600 som var kjempepopulære og tok markedet med storm. Ryktet til AMD falt følgelig kraftig, og selv de som godt kunne klart seg med en AMD-prosessor, da de uansett skulle ha en i lavere middelklasse/budsjett, så har de gått for Intel pga kjennskapen til at Intel lagde de kraftigste brikkene. Siden den gang så har AMD kun i noen få tilfeller blitt vurdert i maskiner jeg bygger, og da da kun i spesielle budsjett-PCer. Endret 28. juli 2013 av Andrull Lenke til kommentar
mRmo_ Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Derfor vil eg at AMD skal ta seg opp igjen, Intel har bevist gong på gong at dei treng konkurranse for å vere gode. intel top processor 9000kr intel hovedkort altid nytt per ny cpu ingen oc¨ amd toppprocessor 1000kr amd hovedkort same socket I noen år top oc helt latterlig av intel og tro vi kjøperr Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 1. Intel sin topp-prosessor er ikke for massene. Hadde AMD sin topp og Intel sin topp vært like gode så kunne Intel ikke forsvart prisene sine. 2. Derimot så har de billigere, nesten like gode alternativer for massene i 2000-4000 klassen. 3. Intel er da rimelig bra på overklokking, og trenger ikke like heftig kjøling for OC. Intel har da vært så og si best i snitt på overklokking. Og da i hvert fall siden Pentium 4. At AMD slår en rekord i ny og ne endrer ikke dette. (ingen kjører en PC med flytende nitrogen til vanlig) 4. Intel bytter sokkel med annenhver ny lansering. SB og IB gikk på samme. IB-E og IB-E er samme. 5. Tallene sine sier vel det motsatte. Vi kjøper intel, men i mindre grad AMD. Dette er jo akkurat problemet deres. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 intel top processor 9000kr intel hovedkort altid nytt per ny cpu ingen oc¨ amd toppprocessor 1000kr amd hovedkort same socket I noen år top oc helt latterlig av intel og tro vi kjøper Intels toppprosessor koster mer enn 9000 kr, i7-3970x er priset på 7500 kr Intels hovedkort støtter overklokking de, så lenge chipsettet er korrekt, socket byttes annenhver generasjon. AMDs toppprosessor koster langt mer enn 1000 kr, FX-9590 er ikke langt unna i7-3970x i pris. AMDs hovedkort bruker samme socket, men på en annen side har det begrenset progresjon i featureset. AMD er typisk også verre enn Intel når det kommer til overklokking med mindre man bruker ekstremkjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå