GungFu Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei, Jeg er ny med Apple produkter, og håper at noen av dere kan komme med noen gode råd og erfaringer om et lite problem jeg har her. Det er oppstått en slags slitasje på kanten på overflaten til min under ett år gamle MacBook Pro sitt ytre chassiet (dekselet) - eller "Upper/Top Case" som det heter på engelsk. Det er der nedre del av håndflaten og underarmen min har hvilt når jeg skriver på tastaturet - eller bruker musematten for å redigere bilder. Det er blitt et slags ugjevnt ruglete mønster som ser nesten ut som "rust og hull". Sidekanten og flaten oppe går i ett - så dette er ikke i noen overgang i det ytre chassiet som har løsnet eller noe... Plassen er akkurat der nedre del av håndflaten med tommelen "rotfeste" ved håndleddet for høyre hånd og underarmen har hvilt. Mest markant er dette der selve "trykket" av min høyrehånd har hvilt "tyngre". Det er kun antydninger akkurat der min venstre hånd har hvilt (vekten har ikke vært så "tung" der) - og jeg har ikke hvilt hånden min så mye der. Jeg bruker hverken klokke eller noen form for smykker, eller håndkrem. Eneste jeg har brukt som kjemisk middel er den flasken med "iCleaner" og pussekluten som kommer med. Jeg vet også at den ikke har blitt utsatt for hverken uhell eller temperaturforskjell. Resten av sitt chassiet (dekselet) til min MacBook Pro er "flawless" - bortsett fra noen riper på underdekselet (noe som er ganske normalt). Dette er noe jeg aldri har opplevd før med vanlig PC eller andre ting jeg har hatt. Jeg kjøpte den i Apple sin megastore i Hong Kong i fjor sommer (Juli 2012) med ekstra Apple Care. Er det noen av dere som har hatt erfaring med det jeg opplever, og evnt. vil dette oppstå igjen om jeg får nytt chassi/deksel ("upper/top case") ? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har en eldre MacBook Pro. Rundt 2010, tror jeg. Min ser ut som din, bare ennå verre. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Har du noen formening om hva det kan være som forårsaker dette ? Da ser jeg bort fra skarpe og harde gjenstander og uhell - men ved helt normal bruk. Jeg synes at det er veldig merkelig at ved normalbruk skal bli en slik alvorlig slitasje - under ett år ! Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) Når jeg bruker touchpaden hviler jeg hånda akkurat oppå det hjørnet. Lang tids bruk og vanlig håndsvette har sikkert gjort denne skaden. Om du frykter at eplet ditt skal få skader, kan du sikkert legge en teip der. La det i så fall være tynn teip, så den ikke kommer i veien når du skal lukke lokket. All den aluminiumen som løsner fra chassiset er neppe sunt. Jeg har lest at aluminium kan være usunt for helsen. EDIT: Noe slikt: Endret 25. juli 2013 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
cake Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Har noe av det samme, men det tok mer enn et år å få det til. Dessuten er min pc (dell xps m1530) kun i plastikk, men jeg har de samme hullene som dette. Tror det rett og slett kan være "syren" fra huden som kan ha gjort dette. Her er det imidlertid snakk om plast, så det er nok mer følsomt for huden. Men snodig problem. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Problemet med svette i håndflaten og underarm burde da Apple sørget for at sine maskiners ytre skall burde tåle.... Som nevnt så har jeg ikke opplevd dette tidligere med mine bærbare PCer. Lenke til kommentar
blured Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Har ikke antydning til dette på min over to år gamle MBP. Lenke til kommentar
Dundas Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 https://discussions.apple.com/thread/1862175?start=0&tstart=0 Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 Finnes det en slags reim som jeg kan ha rundt eller en kantbeskytter som går over kanten foran ? Jeg sjekket ut Apple sin norske nettbutikk, men der er ikke helt det jeg søker. Det de har å tilby er følgende: "15-tommers Palm Guard håndstøttebeskytter fra moshi for MacBook Pro" (denne går ikke over kanten...) "Speck Smart Shell-omslag for 15-tommers MacBook Pro" (denne går heller ikke over kanten) "Decoded Slim-mappe for MacBook Pro" (Finnes også i 15 tommer - men ikke i Apple Store i Norge) Lenke til kommentar
Dundas Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Finnes det en slags reim som jeg kan ha rundt eller en kantbeskytter som går over kanten foran ? Kanskje dette produktet hadde vært et alternativ? Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 31. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Dette SafeDock underlaget fra Kensington hadde vært perfekt for meg med tanke på beskyttelse av kanten, men dessverre har de laget denne kun for MacBook Air 13"..... "SafeDock for MacBook Air 13" Security Dock & Keyed Lock" av Kensington Endret 31. juli 2013 av GungFu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå