Pugnax Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei, Jeg tror jeg tar feil, men jeg spør uansett Er det slikt at hvis man kjøper en vare og så blir denne lagt til sag, har man da krav på noe avslag/tilbakebetaling? Mener å ha sett noe slikt, men det kan ha vært tilfeldig. Kjøpte nemelig en del elektro ting før helga og idag kom over halvparten på salg :/ Kunne spart 4-5000 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Om det er 30 dagers returrett så er det bare å levere tilbake å kjøpe på nytt. Er de greie i kassen så holder det at du kommer med kvitteringen. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei, Jeg tror jeg tar feil, men jeg spør uansett Er det slikt at hvis man kjøper en vare og så blir denne lagt til sag, har man da krav på noe avslag/tilbakebetaling? Mener å ha sett noe slikt, men det kan ha vært tilfeldig. Kjøpte nemelig en del elektro ting før helga og idag kom over halvparten på salg :/ Kunne spart 4-5000 Den eneste måten du kan ha et slikt krav på er dersom butikken fører en slik policy. Det kommer an på hvor du har handlet, med andre ord. 2 Lenke til kommentar
Pugnax Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Den eneste måten du kan ha et slikt krav på er dersom butikken fører en slik policy. Det kommer an på hvor du har handlet, med andre ord. Var det jeg mente og, men var en kollega som var så ekstremt påståelig at jeg trengte en second opinion Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Var det jeg mente og, men var en kollega som var så ekstremt påståelig at jeg trengte en second opinion Okei, du kan trygt slå deg til ro med at kollegaen er fullstendig på bærtur. Avtaler skal holdes slik det inngås, selv om man kunne kommet bedre ut av å vente med å inngå avtalen. Det er en sterk og klar hovedregel, og at varene settes ned i pris senere kan ikke i seg selv begrunne noe unntak. 1 Lenke til kommentar
bystØL Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 d blir litt sånn; hei, kjøpte denne forrige uke, og nå er den på tilbud. kan vi fikse d? -nei. kjøpt er kjøpt. synd for deg. -ok, da bruker eg 30dagers opent kjøp/returrett etc på denne. også skal eg kjøpe ein ny til halv pris etterpå men veldig mangen er jo ganske greie på sånne ting etter litt forklaring og syting Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Man har ikke lovfestet rett til å angre på kjøp over disk i Norge, forenklet forklart. Herunder er heller ikke åpent kjøp en lovmessig rett/krav. Dette er helt opp til butikken å akseptere, og vilkårene setter butikken selv. Lov å spørre, men man har med andre ord ikke krav på noe. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Man har ikke lovfestet rett til å angre på kjøp over disk i Norge, forenklet forklart. Herunder er heller ikke åpent kjøp en lovmessig rett/krav. Dette er helt opp til butikken å akseptere, og vilkårene setter butikken selv. Lov å spørre, men man har med andre ord ikke krav på noe. Her gir du uttrykk for at man er på "butikkens nåde" når man kommer og spør om å få pengene igjen, men det er ikke helt treffende. Vilkårene butikken setter for "angrerett" setter de jo forut for avtaleinngåelsen, og disse kan de ikke ensidig endre etter at du har handelt. Dersom butikken reklamerte med "30 dagers åpent kjøp" når du kjøper en TV, kan de selvfølgelig ikke nekte deg pengene tilbake fordi du ikke har en lovfestet rett til det. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det var ikke meningen å gi det inntrykket, men man er under butikkens nåde ved avtaleinngåelse. Så om butikken ikke har reklamert med åpent kjøp så har man da altså ikke krav på det. 1 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg regnet forsåvidt med at det ikke egentlig var det du mente, men formuleringen kunne gi inntrykk av det (og jeg har hørt butikkansatte prøve seg på det før). 1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Handlet du på nett har du uansett 14 dagers returrett fra varen er mottatt. Mener både Lefdal, Elkjøp, Expert og Siba har 30 dagers full returrett... skal en del til å ikke ha handlet hos noen av disse eller på nett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå