Potestas Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hei! Har planer om å bygge meg en ny maskin i nærmeste framtid. Har funnet meg noen deler som jeg vurderer å kjøpe. Men valget av hovedkort har vært litt vanskelig å velge. PC'en skal brukes til gaming. Min favoritt akkurat nå er "Gigabyte G1.Sniper 5" Noen av kravene for hovedkort er: Mulighet for SLI (Har fått 2 GTX 780 kort gjennom jobben og kanskje et tredje) Så derfor burde det være støtte for Duo SLI eller Tripple SLI. Jeg vurderer også vannkjøling. Er ikke helt sikkert på dette enda fordi jeg har ikke helt funnet ut hvordan vannkjøling med SLI fungerer. (Kan være jeg ikke går for Vannkjøling. Kanskje bare stappe base vifter inn i Fractal Design R2 XL fordi jeg fikk ASUS 780 versjonen) Socket er 1550 og tror ikke jeg skal OC noe stort. 4.2 eller noe slikt. Har noen forslag? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg kan også anbefale ASRock Z87 Extreme 9/AC http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=66021&WebSiteMapNodeID=1000001 Huska at hvis du skal ha sli eller tripple sli uten vannkjøling så må man helst ha referansekjøler på 780 korta, fordi da blåses varmlufta ut. Med 3.partskjøler så blir det for lite luft rundt skjermkorta og kjøleeffekten blir elendig. Har testet dette selv med 4 kort i sli med 3.partskjølere (gigabyte windforce kjøler) Lenke til kommentar
Potestas Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg kan også anbefale ASRock Z87 Extreme 9/AC http://www.digitalim...pNodeID=1000001 Huska at hvis du skal ha sli eller tripple sli uten vannkjøling så må man helst ha referansekjøler på 780 korta, fordi da blåses varmlufta ut. Med 3.partskjøler så blir det for lite luft rundt skjermkorta og kjøleeffekten blir elendig. Har testet dette selv med 4 kort i sli med 3.partskjølere (gigabyte windforce kjøler) Er det noen spesiell grunn til at det er bedre enn Gigabyte sitt eller er det bare en anbefaling? Men har vurdert vannkjøling. (Selv om jeg vil tro at med 2 Asus GTX 780 montert i et Gigabyte G1.Sniper 5 hovedkort skal gå greit fordi det er jo 16x/0/16x/0 så man får 2 slots mellom skjermkortene.) Men hvordan er det med vannkjøling i et Fractal D R2 XL? Noen erfaringer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå