Gå til innhold

Beyerdynamic DTX-300 eller Sennheiser PX-200?


Anbefalte innlegg

Jeg trenger et nytt bærbart headset (er ikke av typen som liker å reke rundt med 770 på hodet), og har tidligere hatt en PX-200 jeg var forholdsvis godt fornøyd med. Imidlertid røk kabelen nede med jack-pluggen, og nå er det helt dødt. Lurte litt på å kjøpe meg den nye modellen PX-200-II, men leser en del tilbakemeldinger på det, og virker som kabeldød er skremmende vanlig på denne modellen. Frister lite å kjøpe nytt hvert år.

 

Kikket litt på alternativene, men og så langt virker DTX-300 p som det greieste valget, selv om den ser litt grell ut. Noen som har noe erfaring med dette settet?

 

Jeg ser også at de selger tilsvarende modeller fra AKG på Spaceworld og Elkjøp, men disse får kritikk for å være ukomfortable. Til sist er det jo PX-100, som jeg vet har god lyd, men de er åpne, og om de lekker like mye som f.eks. PortaPro mener jeg det burde vært lov å dele ut nesestyvere til folk som bruker disse på buss og lignende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker et par AKG K450 til walk around headphones, da jeg ønsket å ha mulighet til å bytte kabel, mye pga det du never, at de har en tendens til å ryke/bli slitt.

PX100 lekker mindre enn portapro, men de lekker, det er det ingen tvil om. Mine first edition PX100 ligger i skapet pga av dette.

 

Angående komfort, jeg har ingen problemer med å bruke mine AKG i timesvis, litt svett kan man bli om det er varmt, men det er mest pga skinnputer og on-ear modell, enn merke.

 

I utgangspunktet tror jeg ikke du velger feil, uansett hvilken av modellene du har listet du ender med, men jeg ville muligens betalt litt ekstra, og kjøpt så du kan bytte kabel.

Lenke til kommentar

Jeg bruker et par AKG K450 til walk around headphones, da jeg ønsket å ha mulighet til å bytte kabel, mye pga det du never, at de har en tendens til å ryke/bli slitt.

PX100 lekker mindre enn portapro, men de lekker, det er det ingen tvil om. Mine first edition PX100 ligger i skapet pga av dette.

 

Angående komfort, jeg har ingen problemer med å bruke mine AKG i timesvis, litt svett kan man bli om det er varmt, men det er mest pga skinnputer og on-ear modell, enn merke.

 

I utgangspunktet tror jeg ikke du velger feil, uansett hvilken av modellene du har listet du ender med, men jeg ville muligens betalt litt ekstra, og kjøpt så du kan bytte kabel.

 

Takker for svar. Har også kikket litt på Beyer DTX-501, ser de ligger i noenlunde samme prisklasse som K450. Synd det er så vanskelig for å få prøvd sakene. Når det gjelder kabelbytter kan det virke som AKG er eneste alternativ her.

 

Philips Citiscape Downtown. Selv syns jeg kanskje de ser litt jentete ut, men lyden og prisen er det ingenting å si på.

 

Jeg likte egentlig utseendet på dem, men tror kanskje de utgår da de ikke kan foldes sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...