Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Arctic Race of Norway

hfthomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du klager over naturen, ikke glem at utlendinger får simultanorgasme med en gang de kommer til områder som Lofoton. Dessuten, et ritt i Lofoten er uendelig bedre enn et på Østlandet, mer deprimerende natur enn det Glava Tour viser tror jeg ikke du finner utenfor Ring 3.

Jeg er veldig positiv til dette og tror det kan bli et flott arrangement. Nå trenger man et par år på å bygge opp noe mer "solid" så kan de begynne å utvide det lengre nordover.

Lenke til kommentar

Som sagt, det finnes ikke en mellomting i dag. Enten der eller her. Hvorfor kan man ikke ha Tour of Norway som det het før i tiden og variere på løypa hvert år?

Det finnes uendelig fine steder i Norge.

Og jeg har ikke klaget på naturen btw

HVIS det blir knallvær der oppe under dette rittet. Jeez, da trur jeg det blir populært!

Lenke til kommentar

Noen personer har problemer å få sove pga midnattsolen, blir "aldri natt". Det kan kanskje påvirke prestasjonene til noen ryttere, hvis de tilhører denne gruppen. Men det er vel ikke verre enn å ha noen mørke/tette gardiner slik at rommet blir helt mørkt.

Når det kommer til natur, er det mange steder i Norge som er langt bedre enn Østlandet. Så ønsker man god Norges reklame (forutsatt at været er bra) så er det bra at vi får noen andre ritt i tillegg til Glava Tour.

ASO står bak eller bidrar til organiseringen av rittet, så det bør forhåpentligvis sikre at ting går så smertefritt som mulig. Noe som trolig er veldig viktig for ett ritt i startfasen.

En natt etappe kunne vært fint, men jeg tror det ville ødelagt for mye av døgn rytmen til rytterne, så tviler på at det blir aktuelt. Det blir i alle fall ikke i år, for kjøreplanene som ligger ute på nettsiden har helt normale tidspunkt, start mellom 11 og 13, i mål rundt kl 16-17.

Jeg for min hadde ønsket at de gjorde AtoN til et endags klassikerritt.

Tror det hadde dratt større lag og mer profilerte lag. Nå ender man opp midt på treet med enda et etapperitt i Norge.

En del av problemet er nok tidspunktet, at det kommer så veldig tett opp i TdF, så de helt store profilene vil man neppe se, om de da ikke har stått over TdF (noe jeg tviler på de gjør frivillig).

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Uansett enig om kritikken rundt midnattssolen. De burde hatt en nattetappe eller noe for å vise det.

Ja, det er sant. Bare et problem å gjennomføre det.

Jeg for min hadde ønsket at de gjorde AtoN til et endags klassikerritt.

Tror det hadde dratt større lag og mer profilerte lag. Nå ender man opp midt på treet med enda et etapperitt i Norge.

Det er noe med det. Dette ender opp med ritt som er spredd rundt i Norge som omtrent "bare" når opp til europe tour.

Men, som sagt. Det kan komme noe konstruktivt ut av det. Det er en start ihvertfall

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Er ikke noe midnattssol nå. Siste natt med midnattssol er 18 juli i Harstad, så om man skal ha en ekte midnattssol etappe, så må det skje mellom Giroen of Touren.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er spent i dag!

Komplett startliste:

http://www.procyclin...icle3658601.ece

Er spent på om Thor holder den formen han har vist i det siste. Jonas Ahlstrand har ikke vist så mye, men han har vist at han kan spurte i mindre ritt tidligere. Mot Thor i polen rundt-formen og Kristoff i god form så spørs det nok litt.

Såvidt jeg kan se så har Hushovd, Kristoff og Ahlstrand laget bygget rundt seg. Lars Petter er nok også kaptein, men blir som vanlig ikke å se i spurtene.

Det jeg er mest spent på er duellen Sondre Holst Enger vs Jonas Ahlstrand. Personlig mener jeg at Holst Enger er en mer komplett rytter på tross av alderen, og håper han kan vise at han er bedre enn Ahlstrand (som er 4 år eldre). Gjør han det er han forhåpentlig Norges neste proffsyklist.

Værvarselet ser greit ut bortsett fra søndagen. Får håpe varselet juger litt og at det blir skyfritt.

EDIT: Kristoff deltar ikke desverre

Endret av hfthomas
Lenke til kommentar

Jeg syntes det stort sett var bra, er mest tv produksjonen jeg har litt å pirke i. Hvis man ønsker å vise frem en god del av den norske naturen i tillegg til selve rittet så burde tv sendingen startet før slik at vi fikk se mer enn kun de ca siste 50 km. Men mulig det kun var tv2 som ikke satt av mer tid, selv om de kanskje fikk direkte bildene tidligere.

Syntes også en del av kommenteringen ble litt mye hype, så en del ting føltes litt oppblåst.

Uansett skal bli spennende å se hvordan dette rittet vil utvikle seg. Selv om jeg tror de vil få problemer med å tiltrekke seg de helt store stjernene hvis de fortsetter å ligge så tett opp i TdF.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...