(Ebola) Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Ser det nå har kommet ny firmware til Get Box. Dermed virker ikke admin/admin inlogging mer Systeminformasjon Gateway-ID: 70B14E779F92 Programvareversjon: 6.0.11.1.67 Utgivelsesdato: Nov 19 2013 Cable Modem Version: BOOTR: 2.4.0alpha18; SW_REV: 5.5.8mp2beta1 Pace 1.43.2.26aprv; MODEL: BCM9a102aprv WiFi Firmware Version: 006.055.025 Pace V1.80.2.1 S_V0035 2013-08-16 16:45:37+01:00 by dd 14868.90 14183.88 Plattform: Pace CAD-VR (Broadcom BCM93383) Systemet har blitt konfigurert for: 0 timer, 2 minutter Klikk på Refresh for å oppdatere status. Noen som har noe tips? Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ser det nå har kommet ny firmware til Get Box. Dermed virker ikke admin/admin inlogging mer Systeminformasjon Gateway-ID: 70B14E779F92 Programvareversjon: 6.0.11.1.67 Utgivelsesdato: Nov 19 2013 Cable Modem Version: BOOTR: 2.4.0alpha18; SW_REV: 5.5.8mp2beta1 Pace 1.43.2.26aprv; MODEL: BCM9a102aprv WiFi Firmware Version: 006.055.025 Pace V1.80.2.1 S_V0035 2013-08-16 16:45:37+01:00 by dd 14868.90 14183.88 Plattform: Pace CAD-VR (Broadcom BCM93383) Systemet har blitt konfigurert for: 0 timer, 2 minutter Klikk på Refresh for å oppdatere status. Noen som har noe tips? home/home er et fungerende brukernavn og passord. Jeg tror det gir samme rettigheter som admin/admin. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Mener home/home gir færre rettigheter enn admin/admin gjorde. Får ikke endret config-filen som home/home, så da får jeg ikke testet om superadmin gir mulighet til bridge-modus som MattsuB skriver før her. Lenke til kommentar
covah Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Missliker disse "alt-i-ett-boksene" som flere (Get, Altibox osv.) leverer nå for tiden. Er glad jeg har Canal Digital, som leverer et enkelt modem, så kan man selv enkelt velge hva slags utstyr man vil ha bak dette. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Missliker disse "alt-i-ett-boksene" som flere (Get, Altibox osv.) leverer nå for tiden. Er glad jeg har Canal Digital, som leverer et enkelt modem, så kan man selv enkelt velge hva slags utstyr man vil ha bak dette. Du kan få det hos Get også, men må be om det spesifikt. Lenke til kommentar
Chivas Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Drit lei ustabil box og resetting nesten daglig. Hvordn kan jeg koble til min gamle Cisco router som funker utmerket? Gjerne step by step Lenke til kommentar
jocke Skrevet 26. februar 2014 Del Skrevet 26. februar 2014 Missliker disse "alt-i-ett-boksene" som flere (Get, Altibox osv.) leverer nå for tiden. Er glad jeg har Canal Digital, som leverer et enkelt modem, så kan man selv enkelt velge hva slags utstyr man vil ha bak dette. Jeg skjønner de godt. Den gjennomsnittlige brukeren kunne ikke brydd seg mindre om å bruke eget utstyr. De skal bare betale en sum i måneden, og så forventer de fungerende internett/TV/whatnot. Altibox kan man i det minste enkelt sette i bridge-mode, og så blir boksen bare en glorifisert mediekonverter -- hvor du fint kan bruke eget utstyr, sammen med f.eks. TV. For de spesielt interesserte kan man jo også terminere hele fiberen selv, så slipper man ekstra ledd dersom man likevel skal sette hjemmesentralen i bridge-mode. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 27. februar 2014 Del Skrevet 27. februar 2014 Drit lei ustabil box og resetting nesten daglig. Hvordn kan jeg koble til min gamle Cisco router som funker utmerket? Gjerne step by step Du mener det gamle Cisco-modemet? Du må ringe Get og be de "sette over" internett til den. Deretter kobler du til som før, med splitter. Nett til Cisco, TV til GetBox. Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Get har fjernet admin tilgangen på getbox2, den kan ikke bridges og styringsmulighetenen (egenkontrollen) over eget WLAN/LAN er svært begrenset samt at firmware i boksen er nokså full av bugs.Hva kan vi gjøre for at Get skal forstå at det er åpenhet som gir kundevekst og ikke en forretningsfilosofi der man antar kunder flest bare er til plunder og besvær? Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Jeg sliter med å få ChromeCast til å fungere mot GetBox2. Er det andre som har fått dette til? Lenke til kommentar
datagutt Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Har samme problemet med Chromecast, og har ikke funnet noen innstillinger som fikser dette. Nå er jo ikke Get-boksen så veldig konfigurasjonsvennelig heller (mer uoversiktlig UI skal man lette lenge etter). Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 (endret) Chromecast fungerer fint for meg. Var litt ustabilt i starten, men nå er det dønn stabilt. Hvor stopper det opp? Husk at Chromecast kun fungerer på 2,4 GHz og at enheten man sender fra må være på samme nett. Endret 2. mars 2014 av learntofly Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Er det en GetBox2 du har (og ikke den gamle med eksternt modem)? Det er ikke riktig at sender og mottaker MÅ være på samme modem (2,4), men det kan nok hende at det er en fordel rent stabilitetsmessig. Jeg har imidlertid prøvd med alle slags klienter (Win7, Android og iOS) både på 5G og 2.4G og det funker dårlig. Oppsettet av CC'en fungerer derimot greit. Den finner nettet og kobler seg på med DHCP. Alle klientene jeg har prøvd klarer å initiere setup. Men i aller siste step - der klienten slipper DirectWLAN og prøver å søke opp CC en vi routeren - feiler - så og si konstant! Det vil si, jeg har fått det til å funke i et par tre av kanskje 100 forsøk. Når en session først er opprettet, da holder den seg helt frem til den kobles ned, og samme elendigheten er igang igjen ved neste forsøk på casting. Om jeg scanner nettet, finner jeg CC'en, dens IP og MAC, og den broadcaster servic'en sin og alt ser bra ut. Men det eneste den gjør er å sende vakre bilder ut på TV'en..... Klienten får aldri svar. Jeg har tatt den over til en kamerat med et Telenor internett abonement, og der fungerer den helt greit. Jeg har tatt hans CC med hjem til meg, og den funker heller ikke. Jeg har brukt timesvis på telefon både med GET og Google support, men som vanlig begriper ikke de folka det dugg De vet jo ikke engang hva Apache JServ 1.3 er for noe (protokollen til CC'en for den som er interresert). Jeg er ikke 100% overbevist om at det er Getbox'en som har all skylda - spesiellt ikke dersom du får det til på din med samme oppsett, men jeg har ikke klart å finne på noe bedre ide... P.S. jeg har 12 trådløse enheter hengende på min Getbox (blanding av 2,4 og 5), og 4 Cat5 kablede enheter. Alt virker fint hele tiden, så jeg har ingen grunn til å tro at GetBox'en er helt råtten. Jeg har selvsagt også prøvd å slå av (koble vekk) alt og bare kjøre CC og en klient på 2,4 men det funker alikevel ikke..... så noe galt er det.... Lenke til kommentar
jocke Skrevet 2. mars 2014 Del Skrevet 2. mars 2014 Hva kan vi gjøre for at Get skal forstå at det er åpenhet som gir kundevekst og ikke en forretningsfilosofi der man antar kunder flest bare er til plunder og besvær? Kunder flest er bare til plunder og besvær. Dessverre. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 3. mars 2014 Del Skrevet 3. mars 2014 Er det en GetBox2 du har (og ikke den gamle med eksternt modem)? Det er ikke riktig at sender og mottaker MÅ være på samme modem (2,4), men det kan nok hende at det er en fordel rent stabilitetsmessig. Jeg har imidlertid prøvd med alle slags klienter (Win7, Android og iOS) både på 5G og 2.4G og det funker dårlig. Oppsettet av CC'en fungerer derimot greit. Den finner nettet og kobler seg på med DHCP. Alle klientene jeg har prøvd klarer å initiere setup. Men i aller siste step - der klienten slipper DirectWLAN og prøver å søke opp CC en vi routeren - feiler - så og si konstant! Det vil si, jeg har fått det til å funke i et par tre av kanskje 100 forsøk. Når en session først er opprettet, da holder den seg helt frem til den kobles ned, og samme elendigheten er igang igjen ved neste forsøk på casting. Om jeg scanner nettet, finner jeg CC'en, dens IP og MAC, og den broadcaster servic'en sin og alt ser bra ut. Men det eneste den gjør er å sende vakre bilder ut på TV'en..... Klienten får aldri svar. Jeg har tatt den over til en kamerat med et Telenor internett abonement, og der fungerer den helt greit. Jeg har tatt hans CC med hjem til meg, og den funker heller ikke. Jeg har brukt timesvis på telefon både med GET og Google support, men som vanlig begriper ikke de folka det dugg De vet jo ikke engang hva Apache JServ 1.3 er for noe (protokollen til CC'en for den som er interresert). Jeg er ikke 100% overbevist om at det er Getbox'en som har all skylda - spesiellt ikke dersom du får det til på din med samme oppsett, men jeg har ikke klart å finne på noe bedre ide... P.S. jeg har 12 trådløse enheter hengende på min Getbox (blanding av 2,4 og 5), og 4 Cat5 kablede enheter. Alt virker fint hele tiden, så jeg har ingen grunn til å tro at GetBox'en er helt råtten. Jeg har selvsagt også prøvd å slå av (koble vekk) alt og bare kjøre CC og en klient på 2,4 men det funker alikevel ikke..... så noe galt er det.... Er Get Box2 jeg har ja. Fikk den rett etter at den ble tilgjengelig i fjor. Trodde at de måtte kjøre på samme nett for å snakke sammen, men bare bra dersom dette ikke er tilfelle. Som nevnt så var det ustabilt i starten, og til tider fant den ikke CCen i det hele tatt. Måtte til og med manuelt installere den med å skrive inn navn på nettet og ikke velge fra listen. Føler at dette var det som funket for meg, men ikke helt sikker. Disablet 5GHz nettet totalt i et forsøk på å få det stablit, og nå er det som nevnt dønn stabilt. Ikke noe utfall i det hele tatt, og den caster uten problem. Hva det er som løste floka vet jeg ikke. Har ikke skrudd på 5 GHz igjen foreløpig, da det ikke er noe som betyr så mye for meg. Har pr i dag to telefoner (Android), ett nettbrett (Android), en laptop (W8), en CC og en nettradio som er på trådløst nett mer eller mindre hele tiden. I tillegg har vi alarm som er på kablet nett. Jeg har ikke rotet for mye inne på innstillingene i boksen. If it aint broken, don't fix it! Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Er Get Box2 jeg har ja. Fikk den rett etter at den ble tilgjengelig i fjor. Trodde at de måtte kjøre på samme nett for å snakke sammen, men bare bra dersom dette ikke er tilfelle. Som nevnt så var det ustabilt i starten, og til tider fant den ikke CCen i det hele tatt. Måtte til og med manuelt installere den med å skrive inn navn på nettet og ikke velge fra listen. Føler at dette var det som funket for meg, men ikke helt sikker. Disablet 5GHz nettet totalt i et forsøk på å få det stablit, og nå er det som nevnt dønn stabilt. Ikke noe utfall i det hele tatt, og den caster uten problem. Hva det er som løste floka vet jeg ikke. Har ikke skrudd på 5 GHz igjen foreløpig, da det ikke er noe som betyr så mye for meg. Har pr i dag to telefoner (Android), ett nettbrett (Android), en laptop (W8), en CC og en nettradio som er på trådløst nett mer eller mindre hele tiden. I tillegg har vi alarm som er på kablet nett. Jeg har ikke rotet for mye inne på innstillingene i boksen. If it aint broken, don't fix it! GetBox2 installasjonen min har 74Mb/s downlink og et 2,4GHz WLAN supporter max 10Mb/s. Skal jeg få noe i nærheten av hva jeg betaler for, må jeg bruke 5GHz modemet, så det er ikke aktuellt for meg å koble dette ut. Jeg vet ikke hva du bruker, men alle nye mobiler støtter 5GHz, inklusive Apple TV, men selvsagt ikke ChromeCast'en.... Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Skal se om jeg kan få testet litt etter jobb i dag. Alle enheter i huset støtter 5 GHz. Har kun 10MB/s inn til huset, men dette øker til 20 fra 1. april. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. mars 2014 Del Skrevet 5. mars 2014 Testet nå ut å caste fra 5 GHz nettet, og det fungerer flott! Da fungerer alt strålende hos meg. Lenke til kommentar
Viking1 Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Hva mener du med "å caste fra 5GHz nettverket" ? ChromeCast støtter ikke 5GHz overhode..... Det kunne vært veldig interresant å byttelåne enhet med deg bare en dag eller to for å teste. Se om min virker hos deg og omvendt. Bor du i nærheten av Oslo? jeg kan sende deg mitt telefonnr. så kan vi snakke..... Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 6. mars 2014 Del Skrevet 6. mars 2014 Mener at telefonen er på 5 GHz og caster til cc som av naturlige årsaker er på 2,4. Bor dessverre noen timer unna Oslo... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå