Rowdy Skrevet 16. oktober 2013 Del Skrevet 16. oktober 2013 (endret) Hei! Har fått meg get box II i dag, men flytter ikke inn i leiligheten med get før om et par dager. Får ikke testet boksen enda, så lurer på om noen vet om upnp/ universal plug n play er mulig å aktivere i denne boksen? Eventuelt får det bli bridge mode, men det hadde vært fint om alt fungerer optimalt i denne lille boksen. Endret 16. oktober 2013 av Rowdy Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Da har jeg testet getboksen. Det ser ut til at upnp er tilgjengelig. Lenke til kommentar
lenmor Skrevet 22. oktober 2013 Del Skrevet 22. oktober 2013 Kan denne settes i bridge nå? Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Kan denne settes i bridge nå? Ikke hørt noe om det ennå, get påstod de skulle sende meg melding så snart det var mulig. Lenke til kommentar
Christian Stubberud Skrevet 23. oktober 2013 Del Skrevet 23. oktober 2013 Har fått svar fra han som sa i Dinside artikkelen at den skulle komme om ca 4 uker. De får inn ny versjon denne uken, som de skal teste i minimum 2 uker før den blir rullet ut. Er den OK, så blir den lansert uken etter. Så det beste vi kan håpe på er at den dukker opp om 3 uker. (Han kunne ikke love noen dato) 1 Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Har fått svar fra han som sa i Dinside artikkelen at den skulle komme om ca 4 uker. De får inn ny versjon denne uken, som de skal teste i minimum 2 uker før den blir rullet ut. Er den OK, så blir den lansert uken etter. Så det beste vi kan håpe på er at den dukker opp om 3 uker. (Han kunne ikke love noen dato) Vedder 100kr på at den ikke dukker opp i 2013... 2 Lenke til kommentar
Christian Stubberud Skrevet 24. oktober 2013 Del Skrevet 24. oktober 2013 Vedder 100kr på at den ikke dukker opp i 2013... Det kan nok tenkes at du har rett i det. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Ikke meningen å hijacke tråden, men ser ut som flere av dere har bra peiling på ruterdelen i Get Box II. Har dere funnet noe sted å reservere IP-adresser for utvalgte MAC-adresser, for å kunne velge en fast IP-adresse for en spesiell maskin/dings? Lenke til kommentar
Yuppy Skrevet 4. november 2013 Del Skrevet 4. november 2013 (endret) Snakket med GET support i dag. Tydeligvis fortsatt i det blå når ny software til routerdelen av boxen blir tilgjengelig. Veldig greit å forholde seg til kun én boks, så fortsatt så er min gamle Linksys parkert. Men jeg savner en del muligheter jeg hadde tidligere, bla. a. muligheten til å disable DHCP (ønsker å bruke min WinServer 2012 R2 til dette), samt guest net. En workaround er selvfølgelig å få muligheten til bridge mode, og å hente frem igjen Linksys'en. Forresten - noen som har hørt noe mer om når de åpner for alle tunerene i TV-delen? Endret 4. november 2013 av Yuppy Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. desember 2013 Del Skrevet 8. desember 2013 Forresten - noen som har hørt noe mer om når de åpner for alle tunerene i TV-delen? Det kommer på nyåret en gang, kanskje i slutten av 2014. Ha god tålmodighet! Denne boksen er bare halvveis ferdig etter min mening, og burde ikke vært sluppet før alt er på plass. Bridgemodus mangler fremdeles, som skulle ha kommet for flere måneder siden. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Bridgemodus mangler fremdeles, som skulle ha kommet for flere måneder siden. Er noen overrasket egentlig? For tiden har jeg også større problemer, for andre gang på ca et år er kapasiteten i nabolagt mitt så sprengt at det knapt går å surfe på kveldstid. Get gjør som alltid, skriver en driftsmelding der de beklager og forteller at de "jobber med problemet". Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2013 Del Skrevet 9. desember 2013 Glad jeg har separat modem med åpen internettadresse. Det er ikke bare fordel med alt i en boks. Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 17. desember 2013 Del Skrevet 17. desember 2013 Noen som har fått ny software nå? Hos meg står det nå Software Version 1.0.1.001 Oct 29 2013. Lenke til kommentar
audunr Skrevet 28. desember 2013 Del Skrevet 28. desember 2013 (endret) sk0yern, hva står det i adminpanelet til ruteren? Her er det jeg ser i System->Oversikt på http://192.168.0.1 (logg inn med admin/admin) Endret 28. desember 2013 av audunr Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Jeg har samme, tenkte meg ikke om i første omgang, og så på tuner-delen... Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 5. januar 2014 Del Skrevet 5. januar 2014 Nå har jeg hørt rykter om at det kommer iløpet av første kvartal i år.Vi får se.. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 Jeg gleder meg til mulighet for bridge kommer. Trådløst nett er ustabilt på mobiltelefonen hvis den er i et annet rom enn routeren, og jeg føler at routeren "knekker" så den må restartes ofte. Aitomatisk port forwarding fungerer heller ikke like godt som routeren jeg ønsker å bruke. Mon tro om det er vanskelig å integrere mulighet for Bridge, eller internpolitiske årsaker til mangelen på dette? Altibox kom ganske tidlig med denne muligheten. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 9. januar 2014 Del Skrevet 9. januar 2014 (endret) Jeg snakket med GET support før i dag - i forbindelse med at jeg ville ha internettforbindelsen tilbake på det gamle modemet - og han sa at det kom en update til Get Box II i løpet av en måned som skulle tillate bridge mode. Dette er selvsagt helt uoffisielt, men det kan jo være noe i det. Opplever også masse trøbbel med nettforbindelse på Get Box II, derfor jeg ba om å få det gamle modemet reaktivert. Det er så og si dønn stabilt (med egen router i tillegg). Endret 9. januar 2014 av klilleng Lenke til kommentar
sk0yern Skrevet 11. februar 2014 Del Skrevet 11. februar 2014 Vedder 100kr på at den ikke dukker opp i 2013... Vedder 100kr på at den ikke dukker opp i 2014 heller Noen som vedder i mot? Lenke til kommentar
MattsuB Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 For å kunne sette GB2 i bridge mode må du være logget inn som super administrator. Dette kan endres i config filen. (3 (name(admin)) (permission(ffffffffffffffffffffffffcffffffffffffff0)) (create_role (guest(1)) (home(1)) (admin(1)) (super(1)) ) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå