Gå til innhold

Kloren i bassenget ga meg grønt hår


Anbefalte innlegg

Når jeg nylig var på ferie i Spania, fikk jeg helt knall grønt hår etter å bade i bassenget som tydeligvis inneholdt rikelig med klor. Problemet mitt er at jeg fremdeles ikke har blitt kvitt grønn fargen. Dermed lurte jeg på om det er noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt den, på en måte som ikke sliter noe håret i og med at det allerede er ganske tørt og slitt. Den originale fargen min er som dere sikkert forstod blond.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke klorin som gjør dette, men oksidert metaler i vannet nemmelig kopper. Klorinen er det som oksiderer metal, men den er ikke ansvarlig for grønnfargen.

 

Eventuelt har de som eier bassenget brukt et kopper bassert rensemiddel.

 

For å fjerne grønnfargen må du kjøpe et sjampo som klarer i fjerne kopper. Det fins spesifiserte sjampo mot klorin, noen av disse skal klare å fjerne kopper.

 

Har hørt rykter at bakepulver skal hjelpe, men ikke ta meg på ordet på den.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Er ikke klorin som gjør dette, men oksidert metaler i vannet nemmelig kopper. Klorinen er det som oksiderer metal, men den er ikke ansvarlig for grønnfargen.

 

Eventuelt har de som eier bassenget brukt et kopper bassert rensemiddel.

 

For å fjerne grønnfargen må du kjøpe et sjampo som klarer i fjerne kopper. Det fins spesifiserte sjampo mot klorin, noen av disse skal klare å fjerne kopper.

 

Har hørt rykter at bakepulver skal hjelpe, men ikke ta meg på ordet på den.

 

Tusen takk :) Vet du om en spesiell shampoo?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...