Gå til innhold

10m s-video kabel funker ikke

Anbefalte innlegg

Sorry. jeg har tatt feil.

Det er faktisk en s-video det også (lenge siden jeg har vært bak der og kikket :-? ).

Da er dette kablen jeg bruker fra clas ohlson:

I ene ende en liten jack til lyd og en s-video til bilde.

I andre enden en scart som går rett i tv'en..

Mener denne kostet rundt 200 kr.

Jeg regner med at du har en s-video til s-video kabel.

Det var den som ikke funket hos meg. Kun når jeg kjørte den gjennom videoen.

Håper du fikser det.

Sorry for at jeg tok feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ye....jeg skal nok teste PC-->Videospiller(s-video)--->TV(scart) metoden.
Hvis du får bilde med dette oppsettet blir det svart/hvitt hvis ikke videomaskinen er S-VHS.

Har du prøvd den samme kabelen med videokamera? Har du prøvd om igjen med den kortere kabelen som fungerte? Hvis dette funker må det være noe feil med skjermkort eller driver.

Lenke til kommentar

Problemet er nok i PC-en. Spørsmålet er om det er hardware- eller softwarerelatert. Tenk godt etter, har du gjort noe etter siste gang TV-ut funka? Installert/avinstallert program/driver? Gjort noe fysisk med maskinen, f.eks. kort inn/ut?

Har du prøvd å avinstallere og reinstallere skjermkortdriverne?

Har du mulighet til å teste skjermkortet i en annen PC?

Lenke til kommentar

Det er nok rimelig sikkert TV og videoen som forårsaker problemet. Først er du sikker på at kabelen er 100%. Testet den på annet utstyr?

For det andre er ATI og TV out noe drit for den senser om det er noe koblet til s-video utangen. Det gjør den ved å måle motstanden i kabelen. Normalt sitter det en 75ohm termineringsmotstand på tv eller video Y og C signalet til jord. Men det er ikke alt som fungerer slik så derfor finner ikke ATI din tv/video fordi det måles for høy motstand. Hvis du har mulighet til det prøv å koble en motstand på 75 ohm over ett av signalene på kabelen og se hva som skjer... Det virker!

Men, når det er sagt så er jeg rimelig sikker på at jeg så i en tidligere Catalyst versjon at det gikk an å force deteksjon av en tilkobling til tv/video men finner ikke noe i cat3.7 som gjør dette.

Send mail til ATI og klag på det for det er for dumt og en for enkel feil...

Men prøv også å slå på TV først og deretter PC

Lenke til kommentar
Det er nok rimelig sikkert TV og videoen som forårsaker problemet. Først er du sikker på at kabelen er 100%. Testet den på annet utstyr?
Les før du svarer...

Stakkaren har testet kabelen på annet utstyr og TV funker med samme kabel og inngang fra kamera.

Lenke til kommentar

MR.D jeg har ikke innstallert noe som helst + jeg brukte system recovery tilbake til den dagen det funket.

ja jeg har testet med videokameraet mitt.

Men denne motstands-metoden høres intressant ut...jeg får prøve catalyst da.Men hvordan er det Force Detection fungerer? Er det noe program man kan åpne så sjekke? jeg har letet overalt på ati sidene http://www2.ati.com/drivers/Catalyst_36_Re...ease_Notes.html

Force TV Detection

Some TV sets may use non-standard inputs resulting in the TV enable button continuing to stay grayed out in the ATI Displays tab. This issue is address by a Troubleshoot button that is now available. This button allows the user to force detection of their TV. However, features that rely on automatic detection of the TV will not be supported on the TV display. TV detection will also need to be re-enabled each time the system is restarted.

Detec

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...