DllInjexion Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hei! Jeg kjøpte en 10m lang s-video kabel fra komplett.no. Når jeg prøver å koble PCen til TVen så funker den ikke.Men når jeg kobler VideoKamera--->TV da funker den. For bare 2 dager siden så prøvde jeg en 2 meter lang s-video kabel. og den funket fint. Hva er problemet? For lang kabel? hva kan jeg gjøre for at den skal få bedre signal? Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Neppe for lang når de selger den sånn. Prøv å måle på pinnene med et Ohm meter for å finne ut om det er brudd. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Du må sikkert bare switche litt på innstillingene. Hvilke innstillingsmuligheter har du ? Husk du må huke av for video ut, og så er det jo bare å prøve seg frem på innstillingene "Pal/NTSC" osv. 10 m er ikke for langt... Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 har du skrudd AV data'n hver gang du plugger inn kabelen, eller er datan på? ihvertfall så skal den være AV... Hvilket skjermkort har du? Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 jeg har en 10 meter lang kabel fra clas ohlson som funker fint på mitt r9700 må bare restarte tv`n når jeg setter den i, pcèn kan bare stå på. Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har Radeon 9500 np. Hva slags instillinger. På pcen eller tven? Jeg har koblet s-videoen på AV3. Jeg satt inn kabelen da maskinen var på og restarter flere ganger. Lenke til kommentar
ChalStye Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 regner med at du har slått på tv utgangen på advanced settingsene dine ser du oppstarts bilde til windows på tv`n når du starter pc`n? Lenke til kommentar
fredde Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har Radeon 9500 np. Hva slags instillinger. På pcen eller tven? Jeg har koblet s-videoen på AV3. Jeg satt inn kabelen da maskinen var på og restarter flere ganger. Du har ikke noen bryter på overgangen til scart da ? INN/UT f.eks ? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 ta en titt på dette bildet men jeg ser ikke noe i oppstarten...ingenting kommer opp på tven Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 jeg har en Adapter. Fra s-video til SCART....men det samme skjer...svart skjerm..men så kobler jeg den til videokameraet så funker den.. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 ta en titt på dette bildetmen jeg ser ikke noe i oppstarten...ingenting kommer opp på tven Da velger du jo bare TV nederst så skal jo det bare hoppe i gang det Men du må jo kanskje justere oppløsningen ? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 Nei nei...når jeg har restarter og koblet den til tven så er TV knappen grå...sånn at det ikke går an å trykke på den. forstår du? Ja oppløsningen passer perfekt til Tven. For siste gang jeg gjorde det,justerte jeg det. Søren...jeg som hadde gledet meg til å se filmene i høstferien Lenke til kommentar
fredde Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Nei nei...når jeg har restarter og koblet den til tven så er TV knappen grå...sånn at det ikke går an å trykke på den. forstår du?Ja oppløsningen passer perfekt til Tven. For siste gang jeg gjorde det,justerte jeg det. Søren...jeg som hadde gledet meg til å se filmene i høstferien Når jeg setter i s-video kablen bak i mitt kort forblir denne TV knappen ikke grå lenger, så det må jo være noe med at kortet ditt ikke gjenkjenner TV kablen edit: s-vhs/s-video Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 26. september 2003 Forfatter Del Skrevet 26. september 2003 S-vhs? jeg har s-video Lenke til kommentar
fredde Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 hehe, var det jeg mente det bare gikk litt fort Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 S-vhs? jeg har s-videoS-VHS-kabel = s-video-kabel. Et lite forsøk som hjalp meg en gang: - Slå av PC. - Koble fra PC-monitoren. - Koble til s-video-kabelen. - Slå på TV på riktig AV-kanal. - Start PC. Får du noe på TV-skjermen nå? Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 svart skjerm fortsatt...jeg får vel kjøpe nytt skjermkort da Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 svart skjerm fortsatt...jeg får vel kjøpe nytt skjermkort da kabler er vel billigere en nytt kort? Jeg kjøpte en kabel på clas ohlson (10 m) som kobles i rhc (tror det er det den heter (den gule). pluss at det var plugg til lyd. I andre enden var det en scart som jeg plugget inn i tv'n. funker som bare det. tror ikke jeg ga mer enn ca. 200 spenn for den. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 27. september 2003 Del Skrevet 27. september 2003 kom på en annen ting. brukte s-video før. da måtte jeg koble den via video'n for at det skulle funke... Altså fra pc til video via s.video og fra video til tv via scart. vet ikke hvorfor den ikke virket rett inn i tv'n, men så lenge det funker så er vel det bra. Lenke til kommentar
DllInjexion Skrevet 27. september 2003 Forfatter Del Skrevet 27. september 2003 Men den RCA kabelen din. Du sier at det er en gul input. Og en scart output? Men den gule...hvordan er den? er den rund som s-video så den kan settes inni s-vid ingangen på radeon 9500 kortet mitt? Dersom den er rund så vil jeg ikke vente med å prøve den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå