Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig bilde dette. Så først ut som ett kjedelig bilde gjennom ett regnvåt vindu. Men så fanget dråpene min oppmerksomhet. Det at det er ett bilde i hver regndråpe gjør bilde veldig interessant. De blå strekene rundt regndråpene kunne med fordel vært retusjert bort. Kunne du fortelle litt hvordan du har tatt bildet?

Lenke til kommentar

Takk. Bildet er tatt på et hotellrom en regntung dag jeg kjedet meg. Hadde bare en Nikon med 35mm fastobjektiv, så gikk så nært vinduet jeg kunne og så er det beskjært en del etterpå. Enig i at de blå strekene er forstyrrende, har lagt til en versjon som er mer monokrom, uten blåskjær.

Lenke til kommentar

Versjonen uten farger ga meg mest.

Synes bildet var bra at komposisjonen også slett ikke er dum. Det kan være vrient med såpass spennende detaljbilder som dette å finne en fungerende komposisjon, men plasseringen av den grå linjen på bygget (hjørnet antar jeg) passer utmerket inn her.

Bra og inspirerende bilde..

Lenke til kommentar

Så enig med de andre her, ett stilig bilde, vil tilbake til det stadig vekk, du har fanget noe her som interesserer :) Og enig med Espen når det gjelder bygningens hjørne og dens plassering og effekt i bildet, ville nok ikke blitt helt det samme uten, foretrekker nok V2 jeg også, litt roligere og harmoniskt. Har gjort meg en tanke om `Hva hvis det hadde vært en smal foldet `sort` gardin på hver side av bildet, som en slags innramming liksom, kunne det vært noe ?, mulig den ville tatt for stor plass i bildet men det svaret får vi vel ikke nå, så bare ett tankespill fra min side :) Uansett, ett flott bilde og godt observert :thumbup:

Endret av Jentungen2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...