HankScorpio Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei! Er innkalt til Garden i August og gleder meg veldig! En stund siden fikk jeg melding fra Forsvaret om at de hadde innkalt for mange til Garden denne gangen og at det var mulig å endre avdeling eller søke om fritak. Dette får meg til å tenke at en del ikke kommer til å få tjene i Garden. Personlig er jeg veldig motivert til å gjøre det bra under førstegangstjenesten, men er redd for at dårlige fysikken min kommer til å hindre meg med å få tjene der jeg ønsker (HMKG). Kondisjonen min er OK. Jeg klarer å løpe 3000m under 14min, men det er på tredemølla. Har problemer med å kontrollere farten min uten tredemølle. På sesjon del 2 løp jeg på mølla mellom 12 og 13 min. Det jeg er mest redd for er styrketestene. Jeg klarer så vidt en pull-up. Armhevinger og situps klarer jeg ikke så veldig mange av heller. Jeg er 170cm og veier rundt 63kg. Så, det jeg egentlig lurer på er om de kan sende meg til en annen avdeling om jeg gjør det dårlig på de fysiske testene? Ville vært svært kjipt å måtte sitte i en kontor under hele førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Sålenge du er noenlunde oppegående mentalt sett tror jeg det skal gå HELT fint. Vet om flere som har gjennomført i avdelinger som er "mer operative*" enn garden, med dårligere fysikk. *Oppklaring i Panser \ 2.BN F. eks. Edit: Er du redd for å bli sendt vekk fra garden, så husk at de ikke KUN ser på fysikken, det er gjerne et totalinntrykk etter rekrutten du blir dømt ut ifra. Gir du maks på alt, så vil du komme bedre ut av det, enn en som synlig bare daffer i mål på 3000 meter'n, selv om han \ hun er raskere enn deg. Endret 24. juli 2013 av Killswitch Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Har utrolig vanskelig for å skjønne at du ikke klarer mer enn én pull-up? Men uansett, om du er i normal form tror jeg du ikke bør bekymre deg for å komme inn i garden. Hvem som helst kan komme inn i garden bare man er "normal". Kan du "spit-shine" kvalifiserer du automatisk til garden. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Nå er ikke garden akkurat noen eliteplass heller, og de tar ALLTID inn for mange på høstinntaket, uansett hvor du skal inn, hæren, luft, sjø. Hvis du absolutt vil en spesifik plass, vær enten bedre enn de andre, eller rykk inn i januar tjohei. Endret 24. juli 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
Vice Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 vær enten bedre enn de andre Haha, beste med forsvaret: du kan være bedre enn "de andre" bare du er helt normal og ikke oppfører deg som en komplett idiot!! Trist men sant, utifra egen erfaring Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Haha, beste med forsvaret: du kan være bedre enn "de andre" bare du er helt normal og ikke oppfører deg som en komplett idiot!! Trist men sant, utifra egen erfaring word. 1 Lenke til kommentar
Gjest medlem-311024 Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 er det mange som blir innkalt i Januar inntaket? Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 er det mange som blir innkalt i Januar inntaket? Hmm, det kommer vel litt ann på hvordan søkerantallet deres ligger ann for tiden, nå er det nok ganske mange siden høstinntakene i flere år har vært sprengt. Men antallet skal være ganske mye lavere, finner dessverre ikke noe spesifikt tall på det på forsvarets nettsider som jeg ser. NB: Rekrutten blir litt jævligere siden du får dårlig utstyr og mye kulde Lenke til kommentar
BendikN Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) . Endret 6. september 2013 av BendikN 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå