Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] vondt i solar plexus

mfb

Anbefalte innlegg

Siden i går kveld begynte jeg å få vondt i solar plexus, rett nedenfor brystkassa.

Det har strammet seg opp og er vondt om jeg tar på det. Jeg går krokbøyd og dersom jeg retter meg opp gjør det vondere.

Jeg har ikke hatt noe problem med forstoppelse eller noe slikt og er i god fysisk form.

Jeg har heller ikke noe luft i magen eller noe slikt, noen som vet hvorfor jeg har vondt som dette?

Dette skjedde for 10 dagers tid siden også men ikke like vondt, da varte det i ca 3 dager før det gikk over.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er det samme, men noe lignende har skjedd med meg, men det var midt på brystet. Tror det er snakk om luft utenfor lungene eller noe. Måtte presse brystet frem for å få det bort. Jævlig vondt, men plutselig knekker det til og så er det borte.

Men ikke gjør dette med mindre du føler deg komfortabel med det. Bedre å snakke med en lege hvis du er usikker.

Endret av Akse
Lenke til kommentar

Vet ikke om det er det samme, men noe lignende har skjedd med meg, men det var midt på brystet. Tror det er snakk om luft utenfor lungene eller noe. Måtte presse brystet frem for å få det bort. Jævlig vondt, men plutselig knekker det til og så er det borte.

Men ikke gjør dette med mindre du føler deg komfortabel med det. Bedre å snakke med en lege hvis du er usikker.

En annen på forumet forklarte det tidligere med at det lungevevet som "hekter seg fast" i muskulaturen på innsiden av brystkassa, og det er friksjonen her i mellom som man kjenner som smerte.

Med litt bevegelse så går det seg til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Du burde komme deg til legen snarest! Du kan ha fått pankeratitt! Altså en betennelse i bukspyttkjertelen. Og det er ikke heldig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...