kunnskap786 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei. Jeg har vært veldig opptatt denne sommeren og har rett og slett ikke startet å male huset som bør males i år. Jeg tenker å begynne rundt 10 august dersom været holder bra. Er det da for sent å begynne å male huset da ? Frem til når BURDE jeg bli ferdig å male huset hvis jeg begynner i august ? Jeg tenker å spyle huset og gjøre det klart til August måned da jeg har tid nok til å male huset. Det er et hus på 207 kvadrat, så det blir en del jobb å gjøre. Men heldigvis får jeg hjelp av en kompis så det skal nok gå fortere. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Er ikke for sent det vel? Er jo fortsatt sommer, må sef se an været. Lenke til kommentar
kunnskap786 Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Ok. Så jeg kan male august, og september da ? Man vet jo aldri om været. Så dersom det er fint i slutten av august , begynnelsen av september så funker det ? Selv om det da blir litt kaldere på kveldene? Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Ok. Så jeg kan male august, og september da ? Man vet jo aldri om været. Så dersom det er fint i slutten av august , begynnelsen av september så funker det ? Selv om det da blir litt kaldere på kveldene? August ville jeg malt, september er litt høstaktig men om det er fint vær går det Sef. Driver å maler selv nå. Fordi været er greit... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Du kan male så lenge det er oppholdsvær. Dersom du bruker vannløselig maling, bør det ikke bli frost før den tørker (men den tørker jo på et par timer). Løsemiddelmaling tåler noen kuldegrader. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 I Tromsø har jeg erfaring med at det går helt fint an å male fram til valgdagen, sånn ca. to uker ut i september. Men lengden på den delen av dagne man kan bruke blir kortere, ikke bare blir det mørkt om kvelden, men det begynner også dugge på veggen tidligere og tidligere, og man må vente stadig lenger ut på formiddagen før duggen tørker opp. Ellers: Mal aldri hus på over en etasje uten lift. Det går enormt mye raskere å bevege seg opp og ned og bortover langs veggen med lift enn med å stadig vekk måtte flytte en stige. En malejobb som uten lift kan ta de fleste helger og mange kvelder i en drøy måned, kan med lift gjøres på ei helg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå