Gå til innhold

Helt ny Nexus 7 fra Google og Asus

Anbefalte innlegg

Anandtech har lagt ut en liten kortversjon av omtalen (fortsatt mye informasjon):

http://www.anandtech.com/show/7176/nexus-7-2013-mini-review

Noen høydepunkter:

* Internminnet er nå relativt raskt, den er for eksempel vesentlig raskere enn en note 10.1 i alle lagringstestene de kjørte.

* Google har aktivert trim støtte med android 4.3, det vil også aktiveres på gamle nexus 7, og de lover derfor at vi ikke skal får problemer med nedsatt yelse over tid (som er kanskje det største problemet med den gamle versjonen)

* Skjermen er en av de aller beste de har testet

* Prosessoren har krait 300-kjerner, som forklarer hvorfor den yter så godt som den gjør, og lover godt for strømforbruket.

Konklusjonen er at tableten ser ut til å ha beholdt alt av det som gjorrde forgjengeren vellykket, og at den samtidig løser så godt som alle problemene den gamle versjonen hadde. Når vi husker på at den gamle versjonen fortsatt er noe av det aller beste du kan få i sin klasse, sier det nesten alt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det tar trolig litt tid før den kommer. I fjor da Nexus 7.1 ble lansert omtrent på samme tid, så ble det estimert oktober. Jeg ville vurdert å handle den utenlands, dersom jeg var på jakt etter nettbrett. Det er tross alt nøyaktig samme produkt.

Ut fra nexus 7 diskusjonstråden ser det ut til at de nordiske modellene kom i salg omtrent midt i oktober, men enkelte norske nettbutikker solgte importerte enheter tidlig i september.

Jeg ville regne med at det ihvertfall ikke vil gå lengre tid før den nye versjonen kommer på salg sett i forhold til lanseringsdatoen, men man må huske at den første utgaven ble lansert omtrent en måned tidligere.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...