Hidden Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg fant en bra site med beskrivelse og bilder som viser hvordan man lager DivX backup av en DVD film. De tipset om et program jeg aldri hadde hørt om, nemlig DrDivx. Det er ikke freeware, koster innpå $50, men har 15 dagers gratis prøvetid. Så langt er jeg imponert. Jeg lot denne trege maskinen rippe tegnefilmen "The Emperor's New Groove" fra DVD, og lot den jobbe hele natten. Om morgenen var den ferdig, og jeg satte igang VobSub for å rippe tekst (når en av mine nieser skal se filmen, foretrekker hun Norsk tekst) før jeg gikk på jobb. Når jeg kom tilbake, renamet jeg de to VoB filene som nevnt i beskrivelsen, og startet BSplayer for å teste. Suksess på første forsøk! Filmen i seg selv ble 666MB og kvaliteten helt grei for en vanlig tegnefilm. I BSplayer kan man stille CPU usage opp og ned for høyere eller lavere kvalitet. Den så helt greit ut på minimum. Med VobSub kan man velge farge på teksten, skygge, plassering, forsinkelse m.m. - helt genialt. Jeg prøvde så å åpne filmen i Windows Media Player. WMP fant tekst filene og inkluderte og viste dem helt korrekt med en gang, herlig! Det er bare skjønt når noe funker så bra som dette. DVD2SVCD var og er er mareritt p.g.a. fler moduler som ikke vil gjøre jobben sin, mens DrDivx gjorde mesteparten mens jeg sov, og VobSub gjorde resten. Her er beskrivelse og fremgangsmåte: LabDV Her kan man hente DrDivx prøveversjon: DrDivx hjemmeside VobSub - for ripping og vising av subtitles i filmene: VobSub Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå