Gå til innhold

Tiggeinvasjonen som aldri kom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen eksempler kanskje:

var innom Moldejazz og der var det ikke lite tiggere for å si det slik, i en så liten by merkes det veldig godt. Kommer sigende fra andre steder når det er festivaler og slikt, men ifølge avisen der var økningen ganske markant.

http://www.rbnett.no/nyheter/article7944379.ece

og enda verre:

http://www.rbnett.no/nyheter/article7945169.ece

Ser ut som du må trøkke enda en av trådene dine inn igjen tollari?

Lenke til kommentar

Var på en festival litt "utenfor alfavei" for noen uker siden. Typisk festival for de interesserte, og med en fast gruppe deltakere som gjengangere. Selv her hadde det etablert seg ett par tiggere. Aldri vært der før, og eg har aldri tenkt at noen ville ha funnet på å reise dit for å tigge, men i år var de der.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bor i en liten by rundt 1,5 timer unna Oslo, aldri hatt tiggere her, utenom byens egne løse fugler.

I år er det vel 5-6 rumenske tiggere her. Ingen invasjon riktignok, men det er tydelig at i stedet for en massiv invasjon i Oslo som man antok, har de spredd seg ut over landet...

• Liker 4
Lenke til kommentar

http://www.dagbladet...ggere/28327070/

Ja, hvor er dere frp-ere og andre innvandringsmotstandere nå som påstod tidligere at vi blir invadert av kriminelle lykkejegere? Hva har dere å si om dette, eller har dere kanskje heller noe å beklage?

Beklage!? Hva for noe jævla pisspreik er det!?

Ja siden de ikke har kommet like mange tiggere denne sommeren som før er vel vi kvitt innvandringsproblemet for godt. OMG.. :hm:

Du prøver hele tiden å forbedre inntrykket av innvandring og uttrykke ditt hat mot FRP, men faktum er at idiotien i innleggene dine av og til får meg bare til å sette de røde lenger opp på idiotskalaen.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Var på en festival litt "utenfor alfavei" for noen uker siden. Typisk festival for de interesserte, og med en fast gruppe deltakere som gjengangere. Selv her hadde det etablert seg ett par tiggere. Aldri vært der før, og eg har aldri tenkt at noen ville ha funnet på å reise dit for å tigge, men i år var de der.

Hva følte du da du så disse? Ødela de festivalhelgen din?
Lenke til kommentar

Du prøver hele tiden å forbedre inntrykket av innvandring og uttrykke ditt hat mot FRP, men faktum er at idiotien i innleggene dine av og til får meg bare til å sette de røde lenger opp på idiotskalaen.

Ja, huff. Stakkars Frp som ikke tåler saklig kritikk uten å sette seg selv inn i en offerrolle. Buhu.

Lenke til kommentar

Har selv bodd i hjertet av Bergen i et års tid nå, og aldri opplevd tigging som noe særlig problem. Stort sett har jeg kanskje sett 3-4 på en hel dag som har sittet på et eller annet hjørne. Reiste ca. en måned rundt i Europa denne sommeren og opplevde til dels ekstrem tigging, men "nuvel, sånn er det vel, glad jeg bor i Norge hvor vi ikke har så mye sånt" tenkte jeg, og så kommer jeg hjem til Bergen sentrum med flybussen. På spaserturen hjem til leiligheten (ca 300 meter) fra festplassen ble jeg møtt av ikke mindre enn FEM tiggere. De satt ikke, de nærmest gikk rett på meg med pappkaffekrusene sine fra Deli de Luca og spurte gjentatte ganger om penger, til tross for mine tydelige håndsignaler om at det ikke var aktuelt. Fikk følelsen av å fortsatt være i Europa, langt vekke fra Norge. Totalt møtte jeg kanskje 15 mennesker på denne spaserturen. Det sier jo litt.

Kanskje blir ikke folk angrepet som i en zombie-film, men invasjonen har så absolutt kommet i mine øyne. Egentlig tror jeg det hadde vært bedre om det over natten kom hele hærskarer av tiggere som angrep byene. Da ville kanskje politikerne fått øynene opp.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Høyst sannsynligvis frem til den dagen hvor sånne som deg kommer til å forby alle partier som er uenige med deg regner jeg med...?

Javel? Jeg får spør igjen. Når skal idiotien ende? Det riktige svaret vil være å ikke svare, ignorere. Du firer bare ut et nytt personanngrep, og det som er litt småkomisk oppi dette er at jeg er en av de mere liberale folkene i Norge når det gjelder å godta andres meninger og holdninger, skal du ta meg så kan du jammen finne noe reelt å ta meg for. Gud skal vite at jeg har nok av feil og mangler, men å ikke være tollerang er ikke en av de. Du derimot, hvordan står det til hos deg på den fronten? Det virker som om du er på korstog mot frp velgere, noe som blir rett og slett barnslig og dumt. Kom og få en innvandrer klem heller du!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...