gitar_norge Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei Jeg har et lys jeg må skru på et par ganger om dagen. Lyset velger ofte å ikke virke. Jeg kan ta stikkontakten ut og inn av støpselet 6-7 ganger, før det plutselig virker. Da virker det helt fint til neste gang det er av. Lyset ser ofte ut til å komme på når kontakten ikke er helt nedi støpselet. Kan dette ha en sammenheng med om det er jording/ikke jording? evt andre forslag? som dere kanskje skjønner har jeg ikke peiling på dette i det hele tatt... Takk for svar! Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) prøvd en annen stikkontakt? Syns det høres litt rart ut. Er det en "avansert" lampe.(LED eller lignende?) Kan event være dårlig kontakt i støpselet, men da burde muligens sikringen ha gått. Endret 25. juli 2013 av Gjest Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jording har ingenting å si. Kan være en dårlig kontakt. Og det kan i såfall være brannfarlig (serielysbue), så anbefaler at du får noen til å se på det. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 prøvd en annen stikk kontakt? Syns det høres litt rart ut. Er det en "avansert" lampe.(LED eller lignende?) Kan event være dårlig kontakt i støpselet, men da burde muligens sikringen ha gått. Sikringen vil ikkje gå ved dårlig kontakt og det er fare for varmgang og brann. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Er det et gammelt hus og/eller en gammel stikkontakt? Noen av de gamle stikkkontaktene gir ikke god forbindelse til Euro-støpsel, som er litt tynnere enn de vanlige. Dersom du har dette, bør du få en elektriker til å bytte ut sikkontakten til en ny. Eurostikk: http://www.lampetorget.no/UserFiles/Products/7779.jpg Vanlig: http://elby.no/var/ezwebin_site/storage/images/kabeltrommel-skjoetekabel-mm/stoepsel-og-skjoetekontakt/stoepsel-med-jord-med-sideveis-kabelinnfoering-hvit-16a/89285-2-nor-NO/Stoepsel-med-jord-med-sideveis-kabelinnfoering-Hvit-16A_elby_lightbox.jpg Lenke til kommentar
gitar_norge Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Det er en akvarielampe med 2 lysrør. Har prøvd den i 2 ulike støpsel og det er samme problem begge steder... Huset er forsåvidt ganske nytt, og har ikke hatt problemet med noen andre elektriske gjenstander Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Sikringen vil ikkje gå ved dårlig kontakt og det er fare for varmgang og brann. Nei, har jo forsåvidt rett i det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå