Niltr Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Vet det her er snakk om moped, men siden det på mange mopeder er samme bremsemekanismer tenkte jeg kanskje det er folk med peiling her som kan vite noe om spørsmålet mitt. Jeg er ny innenfor motorsport bransjen og trenger hjelp til å finne mulige feil ved min Yamaha yz 250f. Når jeg dytter sykkelen bakover kommer det en lyd fra bakhjulet. Altså kun når jeg dytter sykkelen bakover. Samme lyd kommer når jeg dytter sykkelen ned. Lyden er vanskelig å beskrive, men det er en form for pipelyd. Er som når man bremser med en sykkel som ikke har optimale premser. Jeg tenkte kanskje det har noe med bremsene å gjøre, men vet ikke hva. Sjekket bremsevesken og det er fult der. Vanskelig å høre om lyden kommer fra hjulet eller bremsene. Noen som har peiling og kan hjelpe en nybegynner av en mekanikker i nød? Takk Lenke til kommentar
Marinius Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Du kan jo begynne å sjekke om bremseklossene er veldig slitt. I bremsekaliperen din er det to klosser som skal presse på skiven for at du skal bremse. Om disse er helt slitt ned, så må du få byttet de. Ellers kan det også komme mislyder ved dårlige / ødelagt hjullager. Dette sjekker du enkelt med å ta tak i både sykkelen og dekket, og sjekke om det er slark i dekket / felgen. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Skru løs kaliperen og ta ut klossene. Forsvinner lyden da så er det klossene som ligger litt imot. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå