Gå til innhold

Beholde profil ved utmelding av domene?

Anbefalte innlegg

Kort forklart: Er dette mulig?

Lang forklaring: Vi har fått nye bærbare på jobb og kan "kjøpe" dem gamle for en symbolsk sum.

De skal meldes ut av domenet og dermed "forsvinner" profilen (husker jeg fra forrige gang).

Er det noen måte som gjør at jeg kan beholde min profil? Tenker da på bokmerker, automatisk oppstarts programmer, snarveier til mapper osv. som jeg har laget?

IT. avd. sier jeg bare skal være glad for at de ikke formatterer disken... :eek:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, du vil nok få det til på et vis vil jeg tro.

Nå gjelder jo dette stort sett instilinger på kontoen din.

Det jeg har brukt for å "merge" kontoer er Profwizard. Velg den gamle domeneprofilen din og den du skal bruke.

Så går det en liten stund og profilene blir kopiert over. Det eneste du trenger da å gjøre er å logge ut av den eksisterende domeneprofilen din og inn på den andre profilen

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei.

Oppdatering for andre som måtte søke på profil og windows, profile wizard som ble foreslått fungerer meget bra.

Jeg hadde en oppgradert fra Windows 7 som var med i domenet på jobb, en mengde snarveier, bokmerker osv. - det aller meste ser ut til å ha blitt tatt med.

Her gjelder virkelig RTFM, les manualen, det sparer deg for mye jobb og du blir ikke vettskremt slik jeg ble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...