saksesol Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Studerer jeg finn.no så ser jeg mange mercer som har gått veldig langt. Men mye færre av dem på Audi og BMW... finner kanskje noen Passater. Hva er årsaken? Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Dieselmotorene til Mercedes er veldig slitesterke har jeg hørt. Er nok derfor det er så mange e-klasse taxier. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Det blir nok en litt enkel konklusjon. Litt av grunnen som gjør en slik statistikk hyperbolisk er jo at en veldig stor del av drosjer er mercedes -> drosjer kjører veldig langt -> det finnes mange flere mercedeser som har kjørt langt enn andre merker .... 2 Lenke til kommentar
Sjohej Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Men da tenker jeg at det må være en grunn til at drosjesjåførene velger mercedes. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Mercedes holder seg ganske enkelt bedre med høy kilometerstand enn både BMW og Audi, samt det meste annet. Sånn er livet. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Skuddsikre motorer, enkelt og greit. Derfor du også ser mange minibusser, busser, og lastebiler/trailere fra Mercedes. Slike kjøretøyer er jo lagd for å holde 400 000 km ++, men kvaliteten er nok rett og slett bare veldig god. 1 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Drosjene kjører jo også langt nettopp fordi de har avtaler med verksted og får en oppfølging vanlige personer vil slite med å matche. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Studerer jeg finn.no så ser jeg mange mercer som har gått veldig langt. Men mye færre av dem på Audi og BMW... finner kanskje noen Passater. Hva er årsaken? 4 oljeskift i året, og 2 hovedservicer pr. år. Hadde alle biler hatt det slik så hadde ikke MB kommet så godt utav det. Det er mange år siden at MB var synonymt med kvalitet! Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 4 oljeskift i året, og 2 hovedservicer pr. år. Hadde alle biler hatt det slik så hadde ikke MB kommet så godt utav det. Det er mange år siden at MB var synonymt med kvalitet! Har riktignok skjerpet seg kraftig de siste 4-5 årene. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Mercedes holder seg også i interiøret. Meget slitesterkt. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 J eg eier Mercedes både privat og som taxi,motorene og girkasser holder lenge med regelmessige servicer,mens mange andre begynner å slite når dem bikker over 200000km,kan bare si at jeg ville aldri anbefalt en drosjekjørt BMW eller Opel som privat bil. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg tror taxiselskapet her prøvde Citroën en stund. En veldig liten stund. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Du ser også mange Volvoer som har gått langt og da gjerne pga at dei har vært brukt i taxiselskap. 1 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 (endret) En Mercedes koster gjerne litt ekstra, så jeg vil tro at eierne derfor tar litt ekstra godt vare på dem. Et annet aspekt kan være at Mercedes rykte for å vare lenge, faktisk gjør at de varer lengre. Når en tilfeldig annen bil runder 200 000 km og en får et større utlegg for å få den godkjent, kan det være lett for å tenke at bilen har gjort sitt, og det er ikke verdt å fikse den. Når en derimot får et litt større utlegg på en Mercedes som har rundet 200 000 km, tenker man at det er jo fult av Mercedeser som har gått godt over det dobbelte, så det er gjerne verdt å fikse den... Ellers er nok Taxipoenget et godt poeng. I tillegg til at kvaliteten nok ikke er så dum. Endret 25. juli 2013 av Phileas Fogg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Har riktignok skjerpet seg kraftig de siste 4-5 årene. Mercedes holder seg også i interiøret. Meget slitesterkt. Etter å ha kjørt MB B-klasse 2008 i 3 år, må jeg nok protestere på dette. Mulig jeg var uheldig med mitt eksemplar, men jeg har aldri hatt bil med så mange og relativt alvorlige feil og mangler, både mekanisk, elektronisk og i interiøret. De siste 8 månedene jeg hadde den stod den på verksted i tilsammen 3 måneder. Min første og siste MB. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Det finnes alltid mandags biler uansett merke. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Etter å ha kjørt MB B-klasse 2008 i 3 år, må jeg nok protestere på dette. Mulig jeg var uheldig med mitt eksemplar, men jeg har aldri hatt bil med så mange og relativt alvorlige feil og mangler, både mekanisk, elektronisk og i interiøret. De siste 8 månedene jeg hadde den stod den på verksted i tilsammen 3 måneder. Min første og siste MB. B-klasse vil i mine øyne aldri bli en skikkelig MB, det er og blir en intromodell. Du kan gjerne fortelle mer om hva du opplevde av feil allikevel.. Og gjerne litt om km-stand dette skjedde ved. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Hadde bilen fra ca 75' til ca 115' km, og hadde følgende feil: - Motor og gearkasse måtte ut/inn da gearkassen måtte overhales pga dårlig synk på 2. og 3. gear (manuell) - A/C-kondensator måtte byttes pga lekkasje (før de oppdaget lekkasjen ble det tatt A/C-service til noen tusen...) - Tannstang måtte byttes - Ene hjullager foran måtte byttes - Ene hjullager bak måtte byttes - Ene drivaksel måtte byttes - Setetrekk førersete måtte byttes pga sprekk i del-"skinn" (som er skai), sportsseter - Antispinn virket av og til ikke - Gassdempere bakluke for svake, måtte byttes - Defekt tårnlager ene siden foran - Regnsensor virket dårlig, pusset for ofte og på tørr rute - Lyssensor defekt, nattstilling på alle lys (interiør, coming home / leaving home) - De fant aldri ut av svak ulyd i drivverk under kjøring på motorvei (rundt 90-100) Dette var det jeg kom på i farten, det var mye mer (som jeg har klart å fortrenge) Lenke til kommentar
boundishh Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Siden vi er inne på kvalitet. Jeg synes det virker som nyere biler generelt er dårlige , vi har en 2010 toyota hilux 3.0 d4d gått 26000km som nettopp har vært å ordnet følgende på garanti: -Ny tannstang(!) -Nytt førersete pga at skinnet begynte å sprekke! De sier det er skinn, men det er piss trur jeg , for vi har en peugeot 605 gått 300.000 hvor førersetet så vidt har noen sprekker .. -Ny stang som holder panseret oppe pga denne var helt opprustet. -Rettet feil som gjorde at bilen gikk i D(drive) når spaken stod i N osv , var visst noen skruer som hadde løsnet. Skulle ikke tru det var mulig med så lav km.. Så toyota er ikke lenger kvalitet hele veien for de som måtte tru det. Endret 26. juli 2013 av boundishh Lenke til kommentar
agvg Skrevet 1. august 2013 Del Skrevet 1. august 2013 Alle fabrikker er ute etter og bygge bilene så dårlig som de bare kan, rett over smertegrensa for kunden. Biler er som alt annet skrot for tiden, innebygget begrenset levetid, skyhøye repkostnader og skal byttes ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå