Rottenspacehead Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei. Bygde ny PC igår. Kjøpte en XFX Pro 650w modulær strømforsyning. Så fort jeg gir strømforsyningen strøm ved å plugge i strømledningen, kommer det en lys pipe lyd. Dette fortsetter når maskinen er slått på også, Når jeg har plugget strømmen av, fortsetter den i x antall sekunder til med en ustabil mekanisk lys pipelyd før den kutter ut. Strømforsyningen fungerer hittils, men er plagsomt med den lyden, iallefall når maskina er slått av og den fortsetter å lage lyden så lenge strømledningen er koblet til strøm. Like greit å levere tilbake ? Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) Må også nevne at CPU vifta ikke starter ordentlig. Den "lugger" i 1-3 sek, før den drar på skikkelig og går ned til normalt nivå. Tegn på at hovedkortet ikke får normal stabil strøm fra strømforsyning ved oppstart ? Endret 24. juli 2013 av Rottenspacehead Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Antagelig ingenting galt. Lyden høres ut som "coil whine". Bør vel få den byttet, ja. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Har det noe effekt på CPu vifta også da ? Cpu vifta bruker 2 forsøk på å sette igang, og da setter den igang som et jetfly før den roer seg ned etter noen sekunder til normalen. Virker for meg som det er ustabil strømforsyning. Var iallefall ikke slik med samme cpu vifte sist jeg bygde pc. Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Ringte mpx og får kreditert beløpet når den kommer inn. Kjøper en ny en i mellomtida, og sender ikke inn denne før den andre har kommet på plass. Slipper jeg å vente og la den flotte nye pcen stå urørt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg tror ikke det er noe feil som gjør at vifta oppfører seg slik. Det har antagelig noe med BIOS å gjøre. Forskjellige HK oppfører seg ulikt. Men fortell hvis det skulle være anderledes med en annen PSU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå