HighGoat Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Dette er for komplisert, og vil kreve at man må kjøpe flere biler ved oppgradering. - Man må dedikere store deler av livet sitt til å bare forstå hva man kan og ikke kan eie. Foreslår at vi heller holder dagens nivå, så kan man heller ta dem som råkjører og sladder med bilen. - Disse utgjør langt fra hele befolkningen, og det er da å skyte seg selv i foten dersom man straffer samfunnet som en helhet. Er ikke å straffe folket, er mer en litt bedre måte å følge opp ferske trafikanter på. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg forstår det, men det straffer folket i prosessen, og blir derfor et onde. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Når jeg leste tittelen trodde jeg dette var et godt forslag til forbedringer, men dette er jo bare latterlig. For å ta de fire hovedpoengene: 1. "Kroppskvalitet" (hva er det for slags sykt ord forresten). Jeg tviler sterkt på at fysisk styrke er noe særlig risikofaktor for bilførere i trafikken i dag. Hvis det skulle vært noe problem å sitte i en bil uten å være godt trent så burde det vel vært et tilsvarende passasjerkort? Og hvis det er for å løfte biler av folk som sitter fast, hva er da galt med at passasjerer og andre trafikanter hjelper til? 2. IQ har neppe noen sammenheng med hvor flink man er til å følge vikeplikten. Folk med høy IQ og god forståelse for venstre/høyre er nok omtrent like gode eller dårlige til å følge vikeplikten. Meningsløst krav. 3. En merkelapp a la prislapp? Fokuset på bilmerket og lønna til sjåføren sier da ingenting om hvor godt man kjører. Meningsløst krav. 4. Erfaringskarakterer. Høres pent ut men skissene dine for klassifiseringer høres helt bak mål ut. Hvorfor ikke servo og ABS for alle? Meningsløst krav. 9 Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Når jeg leste tittelen trodde jeg dette var et godt forslag til forbedringer, men dette er jo bare latterlig. For å ta de fire hovedpoengene: 1. "Kroppskvalitet" (hva er det for slags sykt ord forresten). Jeg tviler sterkt på at fysisk styrke er noe særlig risikofaktor for bilførere i trafikken i dag. Hvis det skulle vært noe problem å sitte i en bil uten å være godt trent så burde det vel vært et tilsvarende passasjerkort? Og hvis det er for å løfte biler av folk som sitter fast, hva er da galt med at passasjerer og andre trafikanter hjelper til? 2. IQ har neppe noen sammenheng med hvor flink man er til å følge vikeplikten. Folk med høy IQ og god forståelse for venstre/høyre er nok omtrent like gode eller dårlige til å følge vikeplikten. Meningsløst krav. 3. En merkelapp a la prislapp? Fokuset på bilmerket og lønna til sjåføren sier da ingenting om hvor godt man kjører. Meningsløst krav. 4. Erfaringskarakterer. Høres pent ut men skissene dine for klassifiseringer høres helt bak mål ut. Hvorfor ikke servo og ABS for alle? Meningsløst krav. 1. Greit nokk, jeg for min del hadde satt pris på om jeg kom utfor en ulykke at mine medtrafikanter hadde vært stabile nokk til og ivertfall kunne ta i et tak for å bedre situasjonen. 2. IQen har kanskje ikke så veldig å spille på vikeplikt regelen, men ved en høyere IQ har du også en mye bedre forståelse for trafikkbilde, og risikofaktorer enn en med lav IQ, som gjør at du beregner kjøringen din bedre og har mindre sjangs for å sette livet ditt og andres i fare ettersom du greier tenke ut konsekvenser og risiko bedre enn han med lav IQ. 3. Din mening 4. Hvorfor ikke ABS og Servo har jeg pekt ut flertalls ganger i denne tråden. Lenke til kommentar
Populært innlegg Snylter Skrevet 24. juli 2013 Populært innlegg Del Skrevet 24. juli 2013 Gjentatte infinitivfeil slik trådstarter viser, bør være diskvalifiserende grunnlag. 10 Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Gjentatte infinitivfeil slik trådstarter viser, bør være diskvalifiserende grunnlag. I hvilken sammenheng får du bruk for og/å under en kjøretur? All komunikasjon som foregår i trafikk er muntlig, hvorav du ikke trenger og/å. Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Det blir feil å gå opp en EK i året. Noen kjører mer på et år enn det andre gjøre på 10 år 1 Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Gjentatte infinitivfeil slik trådstarter viser, bør være diskvalifiserende grunnlag. u Taler vel fot lavere IQ, så det betyr vel at han mister førerkortet Veldig enig men Simen1 over her. Som sagt er jeg enig i at et erfaringssystwm ikke hadde vært så dumt, men kravene du stiller og begrensningene du foreslår er latterlige. 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 1. Greit nokk, jeg for min del hadde satt pris på om jeg kom utfor en ulykke at mine medtrafikanter hadde vært stabile nokk til og ivertfall kunne ta i et tak for å bedre situasjonen. Det viktigste _noen_ kan gjøre ved ei ulykke er å varsle nødetatene _snarest_. Fysisk styrke har ingenting å si totalt sett. Eg vil heller at en dum person med lav IQ, benskjørhet og lam i halve siden oppdager at eg er skadet, og varsler, enn at en muskelbunt av dimensjoner ikke vet hva han skal gjøre. For det skjer. I samme slengen kan du jo kreve at man skal inneha akuttmedisinsk kompetanse før man får førerkort? I hvilken sammenheng får du bruk for og/å under en kjøretur? All komunikasjon som foregår i trafikk er muntlig, hvorav du ikke trenger og/å. Skriftlig utfylling av skademeldingsskjema. Forsikringsselskapene må naturligvis avvise alle parter som har åpenbare og middels grove skrivefeil i innsendt skjema. 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Artig at folk tar den posten her alvorlig og faktisk svarer ^^ Fikk meg en god latter, thanks! 2 Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Det blir feil å gå opp en EK i året. Noen kjører mer på et år enn det andre gjøre på 10 år Det finns hundrevis av måter å vurdere EK på, men du forstår tegninga. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Artig at folk tar den posten her alvorlig og faktisk svarer ^^ Fikk meg en god latter, thanks! Beklager min lettlurthet, jeg trodde det var seriøst ment i hvert fall til jeg begynte å lese første innlegg. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Beklager min lettlurthet, jeg trodde det var seriøst ment i hvert fall til jeg begynte å lese første innlegg. Jeg tror faktisk HighGoat mener det seriøst, dessverre... 1 Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 var min oppfatning av førstepost også. 1 Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Dårlig mottat forslag som blir overfalt av useriøse debutanter, kan lukkes ettersom dere ikke er istand til å se hva jeg faktisk vill fram til. P12 anyone? Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Dårlig mottat forslag som blir overfalt av useriøse debutanter, kan lukkes ettersom dere ikke er istand til å se hva jeg faktisk vill fram til. P12 anyone? u De fleste svarene du har fått har vært seriøse og konstruktive. Ikke kom her å si noe annet fordi vi ikke er enige. 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har forstått hva du vil... Og jeg tror ikke det er noen god ide å forsøke å skape en enda større statlig sektor her i landet. Den bør heller reduseres. 1 Lenke til kommentar
HighGoat Skrevet 26. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2013 u De fleste svarene du har fått har vært seriøse og konstruktive. Ikke kom her å si noe annet fordi vi ikke er enige. Hvordan kan du ikke være enig i et forbedret system? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Folk har vel forskjellig syn på forbedringen din. 1 Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Eneste jeg kan like med ideen din er merking av bil med tanke på sjåføren, men ikke med gradering. Det japanske systemet med at nye sjåfører og eldre skal ha et merke bak på bilen er jeg litt fan av. Skal dog nevnes at jeg alltid beregner plass og fart utfra at de andre sjåførene når som helst kan gjøre noe uventet :-P 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå