Gå til innhold

Ny form for førerprøve


HighGoat

Anbefalte innlegg

Dette er for komplisert, og vil kreve at man må kjøpe flere biler ved oppgradering. - Man må dedikere store deler av livet sitt til å bare forstå hva man kan og ikke kan eie.

 

Foreslår at vi heller holder dagens nivå, så kan man heller ta dem som råkjører og sladder med bilen. - Disse utgjør langt fra hele befolkningen, og det er da å skyte seg selv i foten dersom man straffer samfunnet som en helhet.

 

Er ikke å straffe folket, er mer en litt bedre måte å følge opp ferske trafikanter på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg leste tittelen trodde jeg dette var et godt forslag til forbedringer, men dette er jo bare latterlig. For å ta de fire hovedpoengene:

 

1. "Kroppskvalitet" (hva er det for slags sykt ord forresten). Jeg tviler sterkt på at fysisk styrke er noe særlig risikofaktor for bilførere i trafikken i dag. Hvis det skulle vært noe problem å sitte i en bil uten å være godt trent så burde det vel vært et tilsvarende passasjerkort? Og hvis det er for å løfte biler av folk som sitter fast, hva er da galt med at passasjerer og andre trafikanter hjelper til?

 

2. IQ har neppe noen sammenheng med hvor flink man er til å følge vikeplikten. Folk med høy IQ og god forståelse for venstre/høyre er nok omtrent like gode eller dårlige til å følge vikeplikten. Meningsløst krav.

 

3. En merkelapp a la prislapp? Fokuset på bilmerket og lønna til sjåføren sier da ingenting om hvor godt man kjører. Meningsløst krav.

 

4. Erfaringskarakterer. Høres pent ut men skissene dine for klassifiseringer høres helt bak mål ut. Hvorfor ikke servo og ABS for alle? Meningsløst krav.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Når jeg leste tittelen trodde jeg dette var et godt forslag til forbedringer, men dette er jo bare latterlig. For å ta de fire hovedpoengene:

 

1. "Kroppskvalitet" (hva er det for slags sykt ord forresten). Jeg tviler sterkt på at fysisk styrke er noe særlig risikofaktor for bilførere i trafikken i dag. Hvis det skulle vært noe problem å sitte i en bil uten å være godt trent så burde det vel vært et tilsvarende passasjerkort? Og hvis det er for å løfte biler av folk som sitter fast, hva er da galt med at passasjerer og andre trafikanter hjelper til?

 

2. IQ har neppe noen sammenheng med hvor flink man er til å følge vikeplikten. Folk med høy IQ og god forståelse for venstre/høyre er nok omtrent like gode eller dårlige til å følge vikeplikten. Meningsløst krav.

 

3. En merkelapp a la prislapp? Fokuset på bilmerket og lønna til sjåføren sier da ingenting om hvor godt man kjører. Meningsløst krav.

 

4. Erfaringskarakterer. Høres pent ut men skissene dine for klassifiseringer høres helt bak mål ut. Hvorfor ikke servo og ABS for alle? Meningsløst krav.

 

1. Greit nokk, jeg for min del hadde satt pris på om jeg kom utfor en ulykke at mine medtrafikanter hadde vært stabile nokk til og ivertfall kunne ta i et tak for å bedre situasjonen.

 

2. IQen har kanskje ikke så veldig å spille på vikeplikt regelen, men ved en høyere IQ har du også en mye bedre forståelse for trafikkbilde, og risikofaktorer enn en med lav IQ, som gjør at du beregner kjøringen din bedre og har mindre sjangs for å sette livet ditt og andres i fare ettersom du greier tenke ut konsekvenser og risiko bedre enn han med lav IQ.

 

3. Din mening

 

4. Hvorfor ikke ABS og Servo har jeg pekt ut flertalls ganger i denne tråden.

Lenke til kommentar

Gjentatte infinitivfeil slik trådstarter viser, bør være diskvalifiserende grunnlag.

 

I hvilken sammenheng får du bruk for og/å under en kjøretur?

All komunikasjon som foregår i trafikk er muntlig, hvorav du ikke trenger og/å.

Lenke til kommentar

Gjentatte infinitivfeil slik trådstarter viser, bør være diskvalifiserende grunnlag.

u

 

Taler vel fot lavere IQ, så det betyr vel at han mister førerkortet :D

 

 

Veldig enig men Simen1 over her. Som sagt er jeg enig i at et erfaringssystwm ikke hadde vært så dumt, men kravene du stiller og begrensningene du foreslår er latterlige.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1. Greit nokk, jeg for min del hadde satt pris på om jeg kom utfor en ulykke at mine medtrafikanter hadde vært stabile nokk til og ivertfall kunne ta i et tak for å bedre situasjonen.

Det viktigste _noen_ kan gjøre ved ei ulykke er å varsle nødetatene _snarest_. Fysisk styrke har ingenting å si totalt sett. Eg vil heller at en dum person med lav IQ, benskjørhet og lam i halve siden oppdager at eg er skadet, og varsler, enn at en muskelbunt av dimensjoner ikke vet hva han skal gjøre. For det skjer.

 

I samme slengen kan du jo kreve at man skal inneha akuttmedisinsk kompetanse før man får førerkort?

 

I hvilken sammenheng får du bruk for og/å under en kjøretur?

All komunikasjon som foregår i trafikk er muntlig, hvorav du ikke trenger og/å.

Skriftlig utfylling av skademeldingsskjema. Forsikringsselskapene må naturligvis avvise alle parter som har åpenbare og middels grove skrivefeil i innsendt skjema.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dårlig mottat forslag som blir overfalt av useriøse debutanter, kan lukkes ettersom dere ikke er istand til å se hva jeg faktisk vill fram til.

 

P12 anyone?

u

 

De fleste svarene du har fått har vært seriøse og konstruktive. Ikke kom her å si noe annet fordi vi ikke er enige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste jeg kan like med ideen din er merking av bil med tanke på sjåføren, men ikke med gradering. Det japanske systemet med at nye sjåfører og eldre skal ha et merke bak på bilen er jeg litt fan av.

 

Skal dog nevnes at jeg alltid beregner plass og fart utfra at de andre sjåførene når som helst kan gjøre noe uventet :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...