Gå til innhold

Titt tei ..... borte vekk igjen ....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger meg V2 utvilsomt til tross for din misnøye med den uskarpe.

Jeg bruker utelukkende Photoshop. Men vet at det ofte kan være vanskelig å finne riktig hardhet på kloner. Den delen som går inn på bladet burde være forholdsvis grei å fikse. Den andre delen kan du jo klone på med lav hardhet. Deretter isolerer du litt rundt den og tar med litt oppe og nede f.eks. med lassoverktøyet. Bruk gjerne feather med kanskje 15 før du bruker et blurverktøy - prøv deg fram. Slikt som dette medfører ofte pirkearbeid og ofte må man begynne på nytt igjen flere ganger før man er fornøyd. Men her er så mange sjatteringer i området så det bør gå greit å kamuflere det.

Roar

Lenke til kommentar

Takk for kommentar og tips, fotogigen :) Trodde ikke jeg fikk hele øyenstikkeren i fokus og skarp om jeg brukte veldig stor blender, derfor den gyldne middelvei trodde jeg, men skal prøve meg frem, for ville jo gjerne hatt en roligere bakgrunn og fått ned ISO`en også :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt i orden å ta med en del av miljøet i et slikt bilde, J2 !

Angående å finne rett erstatningsfelt for kloning i et beskjært område:

Jeg bruker Mac og der holder jeg inne CMD (command)-tasten når jeg skal klikke på området som jeg vil erstatte.

Om du da fortsetter med cmd-tasten nede så kan du ved hjelp av musa velge selv hvilket erstatningsområde du vil hente fra.

Det er nå så lenge siden jeg anvendte Windows så hvilken tast som er den samme som Apples cmn-tast er jeg usikker på, men dette finner du vel ut av.

Om du vil at programmet skal velge mellom flere områder så kan du bruke /-tasten, altså forward Slash-tasten :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...