madammim Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Hei. En slektning har en Corolla 1.5i automat/bensin 1995 som har vært varmkjørt pga ødelagt toppakning. Pakningen ble da byttet, men noen måneder senere røk den igjen. Jeg misstenker at toppen kan ha slått seg, dette ble ikke sjekket forrige gang. Bilen er kjørt kun 170.000. Er det noen som vet hva som er maks skjevhet på disse motorene/toppene? Et par spørsmål til: Vil et tett oljefilter kunne føre til at oljelampen blinker av og til? Kan slik blinking komme fra skitt i sensoren? Kan det være elektrisk feil? Bilen bruker ikke olje ut over normalt, ikke noe blårøyk å spore. Takknemlig for svar Lenke til kommentar
madammim Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Motoren det er snakk om er en L5E-FE og det er en asiatisk bil (1.5 ble ikke solgt i Norge) Lenke til kommentar
Inz4ne Skrevet 26. juli 2013 Del Skrevet 26. juli 2013 Jeg kan ikke svare på det, men om du kontakter support på toyota, eventuelt prøver å forhøre deg på ts-ogn.no så kan det være du har større sannsynlighet for å få svar. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Har bla. slipt to VAG-topper (alu) hjemme med smergelpapir. Fester papir på plant bord og drar topp oppå. Tar meg 2 timer med 0,3 mm skeiv topp. Starter med 60 papir og avslutter med 400. Benytt en linjal ( bein) og føleblader for å måle skeeivhet. Slip til hele toppen har fått nytt slipemønster. Pass på å ikke lage merke på slipt overflate. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå