Gå til innhold

Sier takk til denne delen av forumet for en stund.


Anbefalte innlegg

Må vel innrømme at jeg i den senere tid har opplevd polariseringer innen meningsutvekslingen.

Etterfulgt av bastante påstander og dreining av fokuset vekk fra saker, over på fokusering av personers grunnsyn.

 

Det har da blitt litt "dette mener jeg for _faen_!"-argumentering istedenfor en utveksling av synspunkter.

 

Så jeg tar en liten pause, og kommer heller tilbake når stemningen blir litt mindre "angrep og forsvar"-betont.

 

Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte det samme tidligere i dag jeg også...

 

Men nå i det siste har jeg prøvd å holde meg til å bare lese hva som blir skrevet, men det er vanskelig å ikke bli provosert av overtroende og kapitalister...

 

Så sånn er det med den saken.

 

Håper du legger inn en post en gang i blandt.

Lenke til kommentar
Politikk og religion ER jo svært personlig da, men jeg er enig i at meninger må kunne underbygges med argumenter.
Det gjør de også. Hele tiden.

 

Det er denne delen av forumet et sterkt eksempel på.

 

Men når det blir så mye av slikt som dette, blir man fort lei:

Kan du få det inn i det lille hodet ditt?????

 

Jeg hadde tenkt å quote FiskePinna, men orker ikke lese igjennom alt han har skrevet for å finne noe, så...

Lenke til kommentar
Politikk og religion ER jo svært personlig da, men jeg er enig i at meninger må kunne underbygges med argumenter.
Det gjør de også. Hele tiden.

 

Det er denne delen av forumet et sterkt eksempel på.

 

Men når det blir så mye av slikt som dette, blir man fort lei:

Kan du få det inn i det lille hodet ditt?????

 

Jeg hadde tenkt å quote FiskePinna, men orker ikke lese igjennom alt han har skrevet for å finne noe, så...

 

Ja, sånt er virkelig ødeleggende.

Lenke til kommentar
Men når det blir så mye av slikt som dette, blir man fort lei:
Kan du få det inn i det lille hodet ditt?????

Helt enig med Toolshed at Joachim kunne ha spart seg for den kommentaren der. Allikelvel synes jeg at Joachim skriver mye fornuftig til bare å være 15 år (hvis jeg har fortstått ham rett).
Jeg hadde tenkt å quote FiskePinna, men orker ikke lese igjennom alt han har skrevet for å finne noe, så...
Jeg prøver å være høflig, men er fullstnedig klar over at jeg av og til kommer med på-kanten-kommentarer. Har også en tendens til å stille litt useriøse retoriske spørsmål...skal skjerpe meg der.

Den aktive delen i denne biten av forumet er politisk sterkt polarisert noe, som er positivt i den forstand at det skaper debatt. Synes det er vanskelig å føre en edrulig debatt her da enkelte lager lite rom for nyanser, f.eks ved å komme med uttalelser som at alle amerikanske soldater er hjernevaskede. Tidligere har jeg ansett personer på ytre venstre fløy som lite oppegående når det gjelder historie og samfunnsmekanismer som kapital og rettsvesen. Har etter å ha lest endel her i forumet blitt klar over at det er mer snakk om tolkning av historie og faktiske hendelser.

Så jeg tar en liten pause, og kommer heller tilbake når stemningen blir litt mindre "angrep og forsvar"-betont.

Har tenkt å dra igang endel mindre politisk polariserende emner som er mer politisk nøytrale og som går med på holdninger og verdier (det er kanskje ganske politisk det og - jaja)

Politikk og religion ER jo svært personlig da, men jeg er enig i at meninger må kunne underbygges med argumenter.
Begge emnene er ganske personlige ja, men jeg synes det er dumt å diskutere religion, fordi ingenting kan diskuterers, og for en ikke-religiøs blir det bare provoserende når noen argumenterer for "flyvende elefanter".
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...