Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan er det med uveksling i USA?

Anbefalte innlegg

Hallo der, jeg lurer på om hvordan det er som utveksling student i USA. Hvordan blir klassene delt opp, blir det slik at du kommer i en klasse med en blanding av utvesklingstudenter og amerikanere ? Og hva med skolefagene, hva vis du ikke har de fagene du trenger til det du vil studere?

Det gjelder vgs.

Endret av Mrfantastic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan svare for universitet:

Hvem du kommer i klasse med kommer an på fag og hvor populære de er blant utvekslingsstudenter. I de fleste tilfeller kommer du i klasse med for det meste amerikanere.

Hvis du ikke får fagene som kreves kan du ende opp med å få et problem med å få året godkjent av universitetet i Norge. Det er opp til fagansvarlige på universitetet ditt å vurdere. Hvis du ikke får året godkjent kan du risikere å måtte ta flere fag når du kommer tilbake, samt å ikke få fullt stipend fra Lånekassen.

Lenke til kommentar

Hallo der, jeg lurer på om hvordan det er som utveksling student i USA. Hvordan blir klassene delt opp, blir det slik at du kommer i en klasse med en blanding av utvesklingstudenter og amerikanere ? Og hva med skolefagene, hva vis du ikke har de fagene du trenger til det du vil studere?

Det gjelder vgs.

There aren't "klasser" in high school like VGS. You have some mandatory subjects and some elective subjects. You "register" for the teachers and classes choosing them on your own. If you like a certain teacher you can often choose the one you like. In general, this is how most high school and universities function in the USA. Whether or not the classes you take will apply back in Norway is worth checking out

I went to high school both in the USA and the old Gymnas system. THey were quite different in terms of organization and academics.

THought I would write in English since you were considering coming to my homeland.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...