Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jenter er på sitt verste på et sånt sted :p noen er kanskje liv redd for å treffe folk og bare er der inne for å få en selvtilittsboost mens andre er mer serriøse... men all del det er jo effektivt da, man ser fort om man har like interesser. Det du må huske å spørre om er om de har vært i forhold før.. de elsker jo trossalt å fortelle om seg selv :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke beskjeftiget meg med nettdating selv, og har således ingen gode svar til deg, men jeg vil gjerne lede deg til en bok om emnet: http://www.0330.no/2013/06/perfekt-profil-oppskrift-pa-hvordan-du.html

Og bare for å fjerne all tyngde fra innlegget, så har jeg heller ikke lest boka, men har fått tillitt til forfatteren gjennom blogginnleggene han har skrevet.

Anonym poster: dd215d8fb1993cf9ab2fdf0e5a204026

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan profil er oppbygd og hvordan du ser ut på eventuelle bilder har også mye å si. Din beliggenhet i landet er også en relevant faktor.

For eksempel så er det viktig å skrive om seg selv på en interessant måte samtidig som du skiller deg ut fra alle andre gutter. Bland litt humor, gjerne som selvironi inn i teksten, men ikke for mye. Du må heller ikke ekskludere for mange personer ved å si at du foretrekker en spesiell personlighet fremfor alt annet.

Når du får kontakt så er det viktig å få ballen til og fortsette å rulle. Dette kan du gjøre ved å holde to temaer oppe samtidig. Slik at du kanskje spør om en ting samtidig som du svarer på noe annet i samme melding.

Ellers så er mange jenter på nettdating også de som er veldig sjenerte og forsiktige, ikke alle. Men en stor andel av de.

Lenke til kommentar

Første bud for nettdating: Gode bilder. Bilder som får deg til å se hakket kjekkere ut enn vanlig, og som fremhever dine maskuline trekk en smule.

Så ingen fyllebilder med skjorta på halv tolv, og, paradoksalt nok, ikke bilder som ser for proffe ut heller. Er de for bra så blir det kollisjon når de møter deg i virkeligheten, men noe som hever deg et hakk eller to er et must.

Andre bud: Show, don't tell. Bare for å ta et eksempel - hvis du er glad i å reise så ikke skriv "jeg er glad i å reise." Fortell en historie istedet, og la den vise at du er glad i å reise.

Tredje bud: Jo mer original du forsøker å være, jo større er sjansen for at noen har tenkt det samme før deg. Hvis du spør om noe i profilen og forsøker å være morsom så kan du ta deg f*en på at hun har hørt varianter av den samme vitsen hundreogørten ganger før.

Du må også ha litt i bakhodet hvilken intensjon du har, da det kan være med og påvirke kommunikasjonen din. Hvis du prøver å være "morsom" for å få en reaksjon øker du sjansen for å feile, i forhold til å bare slenge ut en kommentar du genuint føler for å dele, som også tilfeldigvis er morsom. Med andre ord, er det viktig for deg at det du skriver er morsomt så er ofte resultatet det motsatte.

Ellers finne det en del konkrete verktøy som f eks å stille åpne spørsmål, tildele roller, snakke om flere tema som Thor nevnte, push/pull (som kan være noe så enkelt som å være uenig i noe, for så å ta henne inn i "varmen" igjen på et senere tidspunkt), open loops etc. Et annet triks kan være å gjøre, noe som antagelig vil pirre nysgjerrigheten og senke terskelen for å svare.

Lenke til kommentar

Hum, takk for svar dere.

Jeg tror jeg gir opp. Det er nok ikke så smart å fortelle sannheten. Sannheten om alvorlige psykiske lidelser og hvordan jeg ikke får til noe av det jeg ønsker å få til.

Kanskje like godt å fokusere mest mulig på det å bli bedre og få mer orden på livet.

Har heller aldri vært i noe forhold så erfaring er heller ingen sterk side.

(Jeg har aldri kommet dit at jeg faktisk har fortalt "sannheten", men det skinner sikkert igjennom.) Anonym poster: ee523d70ea22633dc768e005da7dccda

Lenke til kommentar

Dersom du har "problemer" i hverdagen som ikke er helt på stell så bør du fokusere på disse. Er selv i en periode der jeg ikke er klar for noe forhold og sitter derfor på sidelinjen istedet for å aktivt delta selv, av spesifikke grunner. :) Det er ingen skam!

Det du skriver i en profil gir et mye sterkere inntrykk av hvem du er enn du selv tror.

Lenke til kommentar

Jenter på nett dating sider bruker det ofte som en selvtillits booster da de får en haug mld fra en enda større haug med kåte menn..

utesteder,cafer,reiser etc er laaangt bedre steder treffe damer..

edit: ser du skriver du har psykiske vansker, er alltid greit jobbe med seg selv først, din helse er det viktigste..

Ikke gi opp, treffer en dame tilslutt skal du se :)

Endret av DaniNichi
Lenke til kommentar

Det er sikkert mulig å skaffe seg partner som psykisk syk. Men man må uansett ha et-eller-annet å "tilby".

Jeg har nok ikke noe særlig å tilby. Jeg har mye ressurser på enkelte områder, men tror ikke det dreier seg om de rette områdene.

Jeg er en person som holder meg for meg selv. Jeg har ingen venner. Jeg ønsker faktisk ikke å være stort mer sosial enn jeg er, fordi jeg ikke syns det er noe ålreit. Jeg har en konstant opplevelse av at alle avskyr meg og gjør narr av meg, det oppstår ved at jeg "tolker" alt rundt meg.

Høres dette ut som drømmeprinsen? Anonym poster: ee523d70ea22633dc768e005da7dccda

Lenke til kommentar

Ikke vær så negativ mister. :)

Du bruker så negative ord om deg selv at det oser av dårlig selvtillit. Det å være tilbaketrukken og mindre sosial enn gjennomsnittet er helt ok i dagens samfunn med mas og stress.

Jeg mener at alle som er innstilt på å bli i et forhold kommer til å få et en dag, brått og uventet. Men det er ikke noe som haster! Kjenner mange som var singel til de ble både 30, 35 og 40 uten at de selv har ment at det er "for sent". Det er aldri for sent med et forhold og er ikke noe som haster.

Lenke til kommentar

Du høres ut som meg for et par år siden. Går helt fint å være litt halvsprø, men det er lurt å lære å ikke ta det opp for ofte, kunne spøke litt med det, og ikke klage for mye.

Uansett er det er par greie tips ovenfor. Gode bilder er viktig, og det er lurt å finne ut hva du har, som ikke alle andre har. Noe er det nok. Ellers sier du ikke noe om jentene du prøver deg på. Har hatt bekjente med litt under middels utseende som kun ga fotomodeller en sjanse, og stusset veldig over at de aldri fikk seg dame. :p

Forøvrig, hvilke sider bruker du?

Lenke til kommentar

Har møtt tre jenter over nett nå (møtt dem i real life). De generelle erfaringene er både gode og veldig dårlige.

Jeg tror (bassert på min erfaring) at jenter (som gutter) blir mer opptatt av å finne den "rette" online. Altså, kresenheten stiger opp til skyene!

Man kan tenke litt over det. Om man blir kjent med en jente på treningsenteret, og dere er med hverandre på fritiden, går på kino av og til. Shopper og koser dere.... Så blir dere ilag.

Om du tenker litt på dette, mest sansynlig liker dere ikke samme musikken, mest sansynlig er dere ganske ulike, og dere må rett og slett lære dere å elske hverandre.

På nettet er ikke virkeligheten slik (hvertfal ikke den jeg har opplevd). Og det er nok det mest negative med hele greia. Man blir FOR opptatt av å finne den rette, den 100% match - greia. Og statistisk sett, finnes det tre jenter i Norge, som er ment for meg. Altså, som jeg ville ha klaffet 100% med.

Og de finner jeg neppe hverken på nettet, eller i virkeligheten... :-P

Jeg tror faktisk at det er bedre for et forhold at man lærer seg å elske hverandre...

(dette er bassert på to års intenett dating)...

Fun facts på slutten:

- Jeg har møtt ekstremt mange kjekke jenter online

- Blondiner med store pupper svarer aldri.

- Blondiner med gigantiske pupper er fake profiler (som regel)

- jeg har møtt 3 av 4 jenter som jeg bestemte meg for å møte (og selv avbrutt et møte med ei som var helt idiot).

- Jeg har hatt sex med 2 av disse 3.

- Jeg har blitt dumpet av 2 av 3... :p

- Jeg er bestevenn med 1 av disse 3 jentene (og vi har mye kontakt) :-)

- Jeg har aldri blitt negativt overrasket over utseendet på de jeg har møtt

- KUN stygge jenter har tatt kontakt med meg først...!

Men konklusjon.

Største problemet er at man blir alt for bestemt på å finne den rette. Og den rette finnes ikke, den rette kjemien må man skape over tid.

Anonym poster: 38a4f83bb59834bc9b36bfb9d14e332a

• Liker 1
Lenke til kommentar

Huh, min erfaring er rimelig annerledes. Opplever så godt som aldri å treffe folk på byen eller noe slikt, men har fått mengder av meldinger, også fra svært pene jenter, på nett. Kan forsåvidt være jeg går på feil utesteder. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...