Vuz' Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 (endret) For å gni det inn: Bruksanvisningen viser at du kobler PCen fra LAN-porten i modemet, og kobler WAN-porten i ASUS til den samme LAN-porten. Dersom du har forsøkt mye rart nå, ta en ny reset av Asus. Når den kommer opp, sett den opp med PPPoE og verifiser at internettstatus går til tilkoblet. Deretter kobler du en PC til en LAN port (da snakker vi fortsatt Asus) og ser om du har internett på den. Dersom det funker der, er det noe med WiFi-settingene på Asus. Når jeg setter opp med PPPoE, går internettstatus til frakoblet.. Når jeg prøver å gå på f.eks vg.no, kommer det "du har stilt inn feil dynamisk eller statisk IP-adresse for RT-N66U" Endret 24. juli 2013 av Vuz' Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Har du skrevet inn PPPoE brukernavn og passord? Og du er sikker på at Zyxel i router mode stod i PPPoE og ikke IPoE? Lenke til kommentar
Vuz' Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Har du skrevet inn PPPoE brukernavn og passord? Og du er sikker på at Zyxel i router mode stod i PPPoE og ikke IPoE? Etter ny reset av Asus, kommer jeg til det punktet hvor jeg egentlig skulle ha fått velge mellom Automatisk IP, PPPoE og noen andre muligheter. Men nå hopper den bare over det steget og går rett til siden hvor jeg skal skrive inn nettverksnøkkelen. Og etter det kommer jeg til routerens "hjemmeside" hvor jeg får tilgang til alle innstillinger. Og da står internettstatusen som tilkoblet. Når jeg blar ned på siden og velger WAN, bytter jeg fra automatisk ip til PPPoE, og skriver inn brukernavn og passord i feltet nedenfor. Etter å ha trykt fullfør, går jeg tilbake hvor internettstatusen står, og der står det frakoblet. Etter hva jeg forstod, så er den i PPPoE.. Lenke til kommentar
Vuz' Skrevet 24. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg prøvde nettopp å koble routeren opp mot mitt gamle Speedtouch Multimodem - ST780WLT, men det funker heller ikke.. Så det må jo være en eller annen innstillingen eller noe slikt med Asusen? Lenke til kommentar
Krokan Skrevet 24. juli 2013 Del Skrevet 24. juli 2013 Jeg har tilnærmet likt oppsett som deg (bortsett fra at jeg kjører Tomato FW på routeren). Jeg har satt opp routeren som DHCP (ikke PPPoE) Lenke til kommentar
Vuz' Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har tilnærmet likt oppsett som deg (bortsett fra at jeg kjører Tomato FW på routeren). Jeg har satt opp routeren som DHCP (ikke PPPoE) Burde jeg prøve med Tomato FW, for å se om det kan virke da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Tomato har hvertfall en grei GUI som du styrer selv Du slipper dette tullet som automatisk oppsett gir deg. Jeg har laget en tråd om oppsett av min RT-N66U her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1420138 Lenke til kommentar
Vuz' Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Tomato har hvertfall en grei GUI som du styrer selv Du slipper dette tullet som automatisk oppsett gir deg. Jeg har laget en tråd om oppsett av min RT-N66U her: http://www.diskusjon...owtopic=1420138 Dersom jeg installerer Tomtato, og det fortsatt ikke funker, kommer jeg til å sende Asusen tilbake, og kjøpe en annen type. Men når jeg har installert Tomato, mister jeg angreretten da? Takk til alle dere som har kommet med svar! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 http://www.dd-wrt.com/phpBB2/viewtopic.php?p=731945 Lenke til kommentar
Vuz' Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg skjønte ikke helt hvilken av de jeg skulle laste ned, men jeg gikk for den nedereste engelske, men der fikk jeg kun opp at oppdateringen mislyktes.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Flashet du den i recovery mode? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Prøvd det enkle og satt Asus i AP-mode? (Zyxel i router mode) Lenke til kommentar
Vuz' Skrevet 9. august 2013 Forfatter Del Skrevet 9. august 2013 Beklager for ikke å ha svart, trodde jeg hadde svart, men hadde visst ikke trykt på post. Men uansett, nå funker alt som det skal, gjorde en siste gjenoppretting av både router og modem, og da funket alt Takk til alle dere som har hjulpet meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå