AndyPanda Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Tenker å kjøpe en Smart-TV snart. Det er Samsung jeg er mest gira på. Det jeg lurer på er: Hva skiller de ulike smart-tv-platformene fra hverandre, og hvem er best? Av en eller annen grunn har jeg det for meg at Samsung er blant de beste der. Og hva skiller feks 5-serien til samsung fra 6-serien? Ser for meg å bruke rundt 5000 kr et sted. Kanskje villig til å streke meg liiiitt lengre, hvis det er snakk om et realt scoop! Skjermen vil jeg ha i full HD mellom 40 og 50" et sted. 42-46 er vel mest aktuelt, men går gjerne ut mot ytterpunktene hvis det er noe bra der. Apps som skype, netflix og spotify er ønskelig. Skal ellers brukes til spilling (xbox), film og ekstern skjerm for laptop, men innebygd tv-tuner er heller ikke å forakte. Forslag til gode TVer rundt den prisen? Må ikke nødvendigvis være samsung. Hvordan er f.eks. denne? http://www.elkjop.no...ed-tv-ue42f5305 edit: Prisen har steget fra 4444,- etter jeg posta innlegget. Endret 25. juli 2013 av AndyPanda Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har testet smarttvfunksjonaliteten på Panasonic same Samsung. Synes at begge er direkte dritt. Går alt for tregt og i tillegg eer jeg spent på hvor lenge supporterer feks Samsung et tv som er solgt med denne funksjonaliteten. Noen andre må nok anbefale en bestemt tv til deg. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Slik jeg ser det så er det veldig mange funksjoner i en ny smart tv. Du kan både peke og snakke til den. Men alt i alt blir det bare en real gimmick av hele greia. Det blir rett og slett ikke brukt. Kontrastnivå og fargegjengiving er mye mer relevant. Har nå eid smart tv i 2 år med 3d. Har enda ikke brukt 3D funksjonen. Orker rett og slett ikke å sitte med briller i stua. Når jeg ser tv/gamer så skal jeg slappe av Men dette er nå min mening. 2 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 25. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2013 Jeg har testet smarttvfunksjonaliteten på Panasonic same Samsung. Synes at begge er direkte dritt. Går alt for tregt og i tillegg eer jeg spent på hvor lenge supporterer feks Samsung et tv som er solgt med denne funksjonaliteten. Noen andre må nok anbefale en bestemt tv til deg. Er det da noe av nyere modeller med bedre prosessor, eller de eldre som ikke er så kraftige? Slik jeg ser det så er det veldig mange funksjoner i en ny smart tv. Du kan både peke og snakke til den. Men alt i alt blir det bare en real gimmick av hele greia. Det blir rett og slett ikke brukt. Kontrastnivå og fargegjengiving er mye mer relevant. Har nå eid smart tv i 2 år med 3d. Har enda ikke brukt 3D funksjonen. Orker rett og slett ikke å sitte med briller i stua. Når jeg ser tv/gamer så skal jeg slappe av Men dette er nå min mening. Sånne gimmick-funksjoner er jeg ikke så interessert i. Tenker mer på andre funksjoner, utvalg i apps, hvor kjappe de er etc, som skiller de ulike platformene/merkene. 3D har jeg ikke sagt noe om Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Jeg har testet både gamle (2år) og helt nye. Synes fortsatt det er for tregt. Det jeg mente med innlegget var at jeg ville kun konsentrert meg om skjermen og bildekvalitet. Du sa ikke noe om lyd så da bruker du kanskje noe annet enn lyd ut fra tven? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 27. juli 2013 Del Skrevet 27. juli 2013 Slik jeg ser det så er det veldig mange funksjoner i en ny smart tv. Du kan både peke og snakke til den. Men alt i alt blir det bare en real gimmick av hele greia. Det blir rett og slett ikke brukt. Kontrastnivå og fargegjengiving er mye mer relevant. Har nå eid smart tv i 2 år med 3d. Har enda ikke brukt 3D funksjonen. Orker rett og slett ikke å sitte med briller i stua. Når jeg ser tv/gamer så skal jeg slappe av Men dette er nå min mening. Dette. Smart-TV er bare piss og tull. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 28. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2013 Dette. Smart-TV er bare piss og tull. Det blir jo det samme som å si at smart-telefon er piss og tull. Takk for bidraget! Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det jeg ivertfall vil påpeke er at det er rett og slett for tregt. Og om du vil bruke skype må du kjøpe ekstra kamera som er ment for tv'en for å kunne bruke dette. Synes youtube er tregt også forsåvidt. DLNA fungerer helt greit, men totalt udugelig til å vise video, da den har et labert bibliotek for støttede filformater. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 Det blir jo det samme som å si at smart-telefon er piss og tull. Takk for bidraget! Ikkje i det hele tatt det eg sier, men om du velger å tolke det på den måten så værsågod. Lenke til kommentar
smartphone Skrevet 29. juli 2013 Del Skrevet 29. juli 2013 (endret) Siden du ikke sier noe om hvordan ditt oppsett er nå eller hva du er på jakt etter - sier jeg litt om mine tanker. Det kommer litt an på hva du vil ha ut av en smart-TV. - Smart-TV kan fungere som et stort nettbrett, med noen begrensninger som nevnt i tråden, eks mangel på kamera. Du nevner apper,de er ikke optimalisert for HD, så det ser rart ut f eks å bruke en app til å søke etter hotell eller flybilett. Samsung har apper som er optimalisert http://www.samsung.c...CFQd7cAodHXsAiA Men surfe, og litt youtube fungerer ganske bra (antar det funker like greit som med en miniPC). Denne muligheten kan du også få ved å kjøpe en miniPC som du plugger rett inn i en HDMI-port. - DLNA som er en standard som PC og receiver og TV kan kommunisere er bra, men dette er det i de fleste TVer selvom de ikke er smartTV. - Bruke mediabibliotek fra PCen gjør jeg også med min TV som ikke er smart. Samsung har allshare som er et program for mediefiler som kan streames trådløst eller over kabel. Men allshare er ikke optimalt, ser ut som det får problemer når biblioteket øker over en viss størrelse. - Programguide ser det ut som kun 6-serie har og ikke 5, jeg sjekket kun kjapt. Dette synes jeg kan være nyttige funksjoner, verdt å sjekke ut. - Opptaksfunksjon som jeg ser Samsung smartTV har synes jeg er flott, jeg har kastet ut HD-opptaker og DVD-opptaker pga plass i stua. Så det er en ting jeg godt kunne tenkt meg. Jeg har en "dum" Samsung med DLNA, koplet til min receiver som er koplet til nettet og funker da som nettradio. I tillegg har jeg en miniPC som jeg bruker litt til å se NRK nettTV og litt andre ting. Mulig Samsung smartTV fortsatt er tregt, men funksjoner som bedre TV-guide, info om programmer og opptak synes jeg det er verdt å kjøpe en smartTV for. Mye av de andre funksjonene kan du få via en miniPC til kr 500-1000. Både smartTV og miniPC er nok i utvikling så det lureste ville antakelig være å vente noen år, men regner med at du vil ha TVen nå. Endret 30. juli 2013 av smartphone 1 Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 29. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2013 Siden du ikke sier noe om hvordan ditt oppsett er nå eller hva du er på jakt etter - sier jeg litt om mine tanker. Takk for et godt bidrag! Per dags dato har jeg egentlig ikke noen TV i det hele tatt. Dvs, har en gammel 21" som er like dyp som den er brei, og veier nesten like mye som meg. Blir ikke brukt. Hovedsaklig kunne jeg tenke meg å benytte meg av streaming av musikk og video uten å nødvendigvis koble opp laptopen. Typ spotify, netflix og HBO, men også litt youtube-surfing. Kommunikasjon mellom TV- PC og telefon er også ønskelig. Spesielt muligheten til trådløs tilkobling mellom laptop og TV. Litt internettsurfing og andre gadgets hadde også vært ålreit å kunne gjøre på TVn av og til. Ser litt for meg å bruke det litt som et stort nettbrett-ish omtrent, men det som krever litt mer fart, kraft osv kommer jeg uansett til å bruke laptopen til. Har egentlig venta en stund med å kjøpe allerede, og nå har jo v.2 av smart-tv kommet i mellomtiden. Har vel nesten bestemt meg for å gå for en nyere Samsung-tv av et slag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå