Skjeggape Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jeg sliter mye om dagen med hodebunnen, og har flere ganger blødd fra skorper som har dannet seg der etter at jeg klør en del på det. Finnes det noen gode kurer mot dette av vanlige dagligvarer / apotek? Eller bør jeg ta en tur til fastlege og få ham til å se på det? Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Eg klødde MYE før slik som du skriver. Eg klødde meg til blods og det ble store skorper. Eneste tipset eg har er å slutte med produkter i håret om du bruker mye av slikt og bruk Head and Shoulders shampoo og balsam. Aldri klødd siden. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Bruker H&S selv, men mulig jeg bruker det feil. Jeg vasker håret med det minst annenhver dag, og skylder det av etter noen sekunder. Bør jeg kanskje la det være i håret litt lengere? Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Du har nok seboreisk eksem i hodebunnen, veldig vanlig. Kjøp fungoral shampoo på apoteket og følg anvisningene på pakken. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Det ligger til i familie i alle fall, flere som har hatt det samme i min alder i familien.. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Så må du også huske på at dusjing tørker ut huden, samme gjelder hodebunnen. Så kanskje ikke dusje så ofte? Kunne kanskje hjulpet. Du bør også la shampooen virke en stund, samme med balsamen. Lenke til kommentar
Skjeggape Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Ja, psoriasis. På hendene. Merker ikke mye til det nå på sommeren, mest om vinteren. Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Jøss, jeg har selv psoriasis på hodebunnen, og da jeg leste innlegget ditt minnet det meg veldig om hvordan jeg selv opplevde det i begynnelsen. Før jeg fikk brukt en medisin mot det hadde jeg også blødende og skorpete hodebunn. Gikk til legen, og han ga meg resept på et steroidmedikament med vannaktig konsistens. Nå har jeg i lang stund bare hatt smått med kløe jeg såvidt merker. Du kan jo ha en slags seboreisk eksem, men dette virker som et veldig usannsynlig sammentreff da du allerede har psoriasis. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Har det sjæl, og fungoral hjalp lite, enn å gjøre det verre. Har psoriasis i hodebunnen, flasser utrolig mye og er dritt. Men bruker diprosalic, og det er vidundermiddelet som funker på meg. Har det både på henda, beina, armene osv, så må spøre overalt og diprosalic hjelper meg. Men det er utrolig dritt med psoriasis Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Har det sjæl, og fungoral hjalp lite, enn å gjøre det verre. Har psoriasis i hodebunnen, flasser utrolig mye og er dritt. Men bruker diprosalic, og det er vidundermiddelet som funker på meg. Har det både på henda, beina, armene osv, så må spøre overalt og diprosalic hjelper meg. Men det er utrolig dritt med psoriasis Bruker akkurat det samme 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå