cenenzo Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Kan dette byttehandelen være tyvgods? Jeg fikk i tilbud om å bytte min iphone 4 32 gb hvit ulåst, + mellomlegg på 1500 , mot en iphone 5 svart 16 gb låst til netcom. Hun ville bytte pga hun sparer til batman kostyme.. Jeg ba ho om å ringe og få det låst opp for alle operatører. Og da fikk jeg beskjed om at hun har fått en prosedyre på eposten for å låse opp. Hun har heller ikke kvittering. Har noen tips om hva jeg bør gjøre for å ikke bli lurt? Jeg har ingen sim kort som jeg kan bruke til å teste om iphonen fungerer til djuice... Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Ikke bytt. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Har du ikkje spurt om dette før? Avtalen virker i alle fall kjent. Uansett så er det ein dårlig deal for din del å bytte. Eg ser på Finn at iphone 4 32 gb blir annonsert for 2500 kroner brukt. Ein brukt Apple iPhone 5 16 GB Black som er ulåst får du for 4000 kroner på samme plass (Heilt ny koster den litt under 6000kr utan binding.). Så dersom vi antar at din iphone 4 er verdt omtrent markedspris brukt så er verdien 2500+1500= 4000 kroner som du må ut med. Så dersom du går med på dette så betaler du akkurat det samme som det koster å kjøpe ein brukt iphone 5 på Finn. Men i staden for å få ein ulåst telefon så får du ein telefon som er låst til Netcom som du kanskje eller kanskje ikkje får låst opp. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 Har du ikkje spurt om dette før? Avtalen virker i alle fall kjent. Uansett så er det ein dårlig deal for din del å bytte. Eg ser på Finn at iphone 4 32 gb blir annonsert for 2500 kroner brukt. Ein brukt Apple iPhone 5 16 GB Black som er ulåst får du for 4000 kroner på samme plass (Heilt ny koster den litt under 6000kr utan binding.). Så dersom vi antar at din iphone 4 er verdt omtrent markedspris brukt så er verdien 2500+1500= 4000 kroner som du må ut med. Så dersom du går med på dette så betaler du akkurat det samme som det koster å kjøpe ein brukt iphone 5 på Finn. Men i staden for å få ein ulåst telefon så får du ein telefon som er låst til Netcom som du kanskje eller kanskje ikkje får låst opp. ho sier den blir låst opp til ikveld! bør jeg stole på ho? eller hva skal jeg? ho sier at ho har fått epost om å låse den opp, og at jeg bare skal stikke innom en nettbutikk og ordne nano simkort, så da skal det være i orden. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 Det blir opp til deg om du vil bytte eller ikkje, det må du nesten bestemme deg for sjølv. Angåande det å bli lurt så er det ikkje værre enn at du skaffer deg eit nano-sim (klone) før du eventuellt gjennomfører byttet. Når du har eit nano-sim så kan dere møtast slik at begg får teste og granske dei repspektive mobiltelefonane. Dersom begge er fornøgd og har fått sjekka at alt vikrer som det skal så kan dere gjennomføre byttet. Det er ingen grunn til å bytte usett. Alternativt så kan du bytte telefon mot telefon fyrst og så betaler du mellomlegget seinare dersom alt fungerer som det skal. Dette er mest aktuellt dersom dere ikkje har annledning til å fysisk møtast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå