Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nytt Kabinett, hjelp!

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg nytt kabinett for noen dager siden. har bygd pc fra bunnen av før, men nå stoppa det helt opp...føler meg noob nå.

pc'en er bygd sammen, men når jeg skrur den på er monitor helt blank. Er strøm i maskin og monitor, men virker som den ikke reagerer. kan jeg ha plugga kabel fra ssd'en i feil port, eller har det ingen ting å si?? skal den stå i sata2 eller sata 3 port.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte meg nytt kabinett for noen dager siden. har bygd pc fra bunnen av før, men nå stoppa det helt opp...føler meg noob nå.

pc'en er bygd sammen, men når jeg skrur den på er monitor helt blank. Er strøm i maskin og monitor, men virker som den ikke reagerer. kan jeg ha plugga kabel fra ssd'en i feil port, eller har det ingen ting å si?? skal den stå i sata2 eller sata 3 port.

Så skjermen er blank, men får du liv i vifter og LED's da? Og hører du POST'en?

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

post? sier du, den er jeg nok litt usikker på :-(

Du burde få boote inn i bios uansett om ssd'en står tilkoblet Sata2 eller sata3, men sett den i sata3 porten så får du ivertfall full hastighet.

Annet en det må du prøve ut standarden, sjekk alt av tilkoblede strømkabler til skjermkort, 8Pin EPS kabelen, 24pin mb kabelen at alt står i og er koblet til skikkelig.

Kan og ta ut ram brikkene for og sette de inn igjen bare for og være sikker på at de og står greit i, noe jeg selv har opplevd.

Du kan og sjekke ut brukermanualen til hovedkortet og se om det er noe LED post som kan ha feilkoder for hva som er galt, er det andre led lys på hovedkortet som lyser - sjekk ut hva det er.

Er desverre ikke alle hovedkort som har post lyden lenger, siden led display har byttet ut de fleste.

Endret av Nif
Lenke til kommentar

ja ja, det hører jeg, men så skjer det liksom ikke så mye mer, annet enn at viftene blåser og skjermen får ikke no signal fra pc'en.

Har du skjerm tilkobling på hovedkortet? Isåfall prøv det, kan hende bios har fallback på at HK skjermkortet brukes av standard uten annet er spesifisert i bios innstillingene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...