NoNamesLeft Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Har aldri hatt noen problemer med overoppheting før, men begynte å spille det første Mass Effect spillet i går og etter at pc-en bare skrudde seg helt av på tilfeldige steder i spillet etter 10-15 minutter tok jeg å fjernet støv fra komponentene. Den virker som den fungerer fint nå, men når jeg kjører HwMonitor får jeg temperaturer opp til 110C på strømforsyningen, men det er her jeg begynner å undre. Uten å si noe for sikkert så synes jeg ikke at den virker så varm ved å sjekke rundt på kabinettet og kjenne på luftstrømmen som kommer. Det er også 2 forskjellige målinger på strømforsyningen hvor den ene gir 40ish grader når den andre har over 100. Er det noen fare for at hele greia overoppheter? Endret 23. juli 2013 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 23. juli 2013 Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) Nå vil du ikke nødvendigvis kunne kjenne på kabinettet at strømforskyningen er glovarm. Da må du nesten undersøke strømforskyningen.. Hvis det er strømforskyningen som kutter strømmen til maskinen din fordi den ene temperaturleseren melder svært høy temperatur er det vel to sannsynlige årsaker. * Temperaturen er faktisk så høy * Sensoren er defekt og rapporterer for høy temperatur. Beskyttelsesmekanismene slår likevel inn da de stoler på sensoren. Endret 23. juli 2013 av Untouchab1e Lenke til kommentar
NoNamesLeft Skrevet 23. juli 2013 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2013 (endret) * Sensoren er defekt og rapporterer for høy temperatur. Beskyttelsesmekanismene slår likevel inn da de stoler på sensoren. Har en mistanke om det der. Skal sjekke litt grundigere nå. Men dersom det er problemet. Hva kan jeg gjøre da? Edit: Den er ikke i nærheten av 100 grader. Er jo såvidt varm. Endret 23. juli 2013 av NoNamesLeft Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Dette er vel sliksom på alle andre tekniske komponenter, er den innenfor garanti: Lever den inn. Er den utenfor garanti, kjøp ny. Lønner seg aldri å begynne å skru på slikt Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juli 2013 Del Skrevet 25. juli 2013 Hvilken PC har du som har temperaturmåler på strømforsyningen? Det er ikke vanlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå