jonsen Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Hei, jeg har en Dell Axim Pocket PC med Pocket PC 2002. Dell har sluppet en patch som retter opp i noen feil med Windows Mobile 2003. Jeg har lastet ned patchen, og har funnet en guide til hvordan jeg endrer patchen slik at den kan oppgradere Dell Axim'en min. Problemet mitt er at jeg ikke vet hvordan jeg utfører et av trinnene. Dette står det i guiden: 2. Alter the extension of P25_NK_H_07170300EN.IMG or P25_NK_L_07170300EN.IMG according to which version of the Axim you got (H = 400, L = 300). The new extension should be .RIS instead of .IMG. 3. Use a hex editor to enter you UUID at offset 0x70, it should be 16 bytes. Jeg vil tro at de snakker om P25_NK_H_07170300EN.IMG i punkt 3, siden den er nevnt i punkt 2. Jeg har lastet ned Hex Workshop og åpnet P25_NK_H_07170300EN.IMG i Hex Workshop, men etter det har jeg ingen anelse på hva jeg skal gjøre. Er det noen som kan forklare hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
runeb Skrevet 26. september 2003 Del Skrevet 26. september 2003 Jeg har aldri brukt Hex Workshop, så det kan være noe av det jeg sier ikke gjøres på den måten der, men jeg gjør nå et forsøk i alle fall: I feltet til høyre vises innholdet i fila som vanlig tekst. Klikk der, og flytt cursoren til Offset 0x70 (se på statuslinjen hvilken offset du står på). Så fyller du inn UUID'en din (som jeg antar du har) på 16 tegn derfra. Dvs. at første tegn i UUIDen skal være på Offset 0x70, andre tegn på 0x71 osv... Så skal det forhåpentligvis bare være å lagre. PS: ta kopi av fila før du begynner å endre i den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå